suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest wt maja 06, 2025 9:38 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt mar 24, 2009 4:53 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: śr cze 13, 2007 7:37 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Elblag
jezeli chodzi o klucz do świec to najpierw najlepiej wyjąć komplet kluczy z pod siedzenia i tam znajduje się bardzo dobry nie wyginający się klucz a nie biegać po sklepach za wynalazkiem prawdę mówiąc ja tez kupiłem klucz i dopiero jak zobaczyłem ze w komplecie jest taki to za czołem się śmiać sam z siebie

_________________
vitka long 1.6 16v 91r lift 2"
vitka cabrio 1.6 8v94r seria- sprzedana :(


Na górę
Post: wt mar 24, 2009 4:56 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
Nie posiadam takiego. Pod siedzeniem pasażera miałem lewarek + klucz do kół a pod moim ramię do lewarka.. :mrgreen:

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
Post: wt mar 24, 2009 6:29 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
KonarskiS pisze:
Dobra, jeszcze jedno pytanko: Kable mają jakieś swoje konkretne oznaczenie? Je i świece wolałbym kupić bez brania wzorców. Czy tak się nie da, trzeba je zebrać i pokazać? :mrgreen:

Kupiłem dzis w castoramie nakładkę 1/2'' do świec "21", nie taka droga- 15zł prawie.
Możesz śmiało kupić świece takie jak napisano powyżej. Ew. podajesz silnik i rocznik i Ci w sklepie dopiorą bez problemu. Tu nie ma co namieszać ;-)
Z kablami myślę, że podobnie - przynajmniej tak jet w przypadku 16V. Zresztą, możesz w ostateczności przed sklepem jeden wyjąć, jak sprzedawca będzie miał wątpliwości. Tu nie ma wiele pracy ;)

linkin70 pisze:
jezeli chodzi o klucz do świec to najpierw najlepiej wyjąć komplet kluczy z pod siedzenia i tam znajduje się bardzo dobry nie wyginający się klucz a nie biegać po sklepach za wynalazkiem prawdę mówiąc ja tez kupiłem klucz i dopiero jak zobaczyłem ze w komplecie jest taki to za czołem się śmiać sam z siebie
Ja również nie posiadam - mam to co wymienił KonarskiS i nie wydaje mi się, żeby w standardzie takowy klucz był.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: wt mar 24, 2009 6:39 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
@KonarskiS, a dlaczego chcesz zmieniać przewody wn? Czy jakikolwiek producent samochodów nakazuje okresową wymianę kabli zapłonowych? Świece, filtry, oleje - tak, ale nie przewody.

Częstą wymianę kabli wn zaczęli lansować gazownicy bezradnie poszukujący sposobu zmnieszenia problemów po montażu gazu. Temat podchwyciły sklepy z częściami do samochodów, pojawiły się nowe firmy produkujące przewody, w każdej gazecie motoryzacyjnej są ich reklamy, ale producenci samochodów wcale nie zalecają okresowej wymiany przewodów.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: wt mar 24, 2009 6:55 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
Wiesz silnik mi trochę nierówno pracuje na niskich obrotach- szukam przyczyny. Nie mam lpg, katalizator (zapchany) usunięty, filtry wymienione, oleje też. Aku nowy, alternator sprawny. Przy hamowaniu silnikiem, jak obrotomierz dochodzi do 1500rpm jest taki nagły skok - "przyspieszenie" auta na moment. Przy ostrym ruszaniu od dolnego zakresu trochę szarpie. Na jałowym jest ok, czasami na zimnym silniku zdławi go do 500 obrotów ale potem się wszystko normuje. Ponieważ auto mam niedługo, to myślałem o kablach WN i świecy- nieduża kasa, a przynajmniej będę wiedział co zrobiłem, żeby wszystko działało. Zastanawiam się jeszcze nad jednym, może coś nie tak z pompą paliwa? Na zakrętach przy niedużej ilości paliwa w baku (ale naprawde nieduzej) silnik czasem na moment przygaśnie. Może to sitko jest zapchane koło pompy? Tak czytałem, zeby to wyczyscic, ale nie wiem czy dam radę bez kanału (ewentualnie moge coś a la kobyłki sobie zrobić na podjeździe przy domku). No i szukam tego co szarpie i nie wiem.. Poduszki pod skrzynią chyba aż takiego wpływu nie mają.. a je wymienię jak będę zrzucał skrzynię u mechanika, bo mi łozysko wyje. Jakieś pomysły co zrobić? Używałem rożnych odsyfiaczy typu STP do paliwa, nie pomogło. Jeszcze mam chyba lekko owalne tylne bębny, ale to na dniach będę rozbierał i dam do przetoczenia.. ale to nie ma wpływu na to szarpania i "duszenie się" silnika.

Żeby nie było- tragedii nie ma, ale wolę mieć sprawne technicznie auto zanim je naprawdę przerobię na potworka :mrgreen:

jeszcze jedno mnie naszło:
Czy tę regulację świec z 0,9 na 0.7 dam radę zrobić sam? Mam tylko szczelinomierz listkowy - wystarczy ? :mrgreen:


ps: Auto 93r, składane w Kanadzie, 160k przebiegu (realne).

ps2: bez obciążenia, na jałowym przy bucie - super się wkręca, żadnych szarpnięć, normalnie obroty spadają i wzrastają.

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
Post: wt mar 24, 2009 7:11 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: śr cze 13, 2007 7:37 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Elblag
był był w komplecie ładnie zapakowany w pokrowcu.Może tylko w longach były :D

_________________
vitka long 1.6 16v 91r lift 2"
vitka cabrio 1.6 8v94r seria- sprzedana :(


Na górę
Post: śr mar 25, 2009 8:05 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
KonarskiS pisze:
...myślałem o kablach WN i świecy- nieduża kasa, a przynajmniej będę wiedział co zrobiłem, żeby wszystko działało. ...

Przewody zapłonowe powinno się co jakiś czas mierzyć omomierzem. Powinny mieć 1-10k (oporność zależy od długości).
Z mojego (zawodowego) doświadczenia wynika że większość dostępnych na rynku przewodów zapłonowych jest bardzo niskiej jakości. Takie przewody rzeczywiście wymagają wymiany co rok.

Przerwę można ustawić szczelinomierzem listkowym, przy LPG zalecam 0,6mm (z czasem i tak się wypali do 0,8mm).
Poza tym trzeba sprawdzić wyprzedzenie zapłonu i skład mieszanki (czy sonda lambda faluje).

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: śr mar 25, 2009 8:22 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Dziś zrobiłem eksperyment, tak jak Pavel podpowiedział. Wczoraj przejechałem sporo km tylko na benzynie, by dać szanse komputerowi, żeby sobie normalne dane powyliczał.
Odpaliłem rano, na początku jak zawsze ok. W miarę rozgrzewania jechał lepiej niż zwykle - faktycznie mniej paliwa dostawał, jednak dalej potrafi na wolnych obrotach niejako zgubić zapłon od czasu do czasu (chociaż to przesadne stwierdzenie). Jednak świecie też pójdą do wymiany - i tak już powoli przyszła na nie pora ;-)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr mar 25, 2009 8:34 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Przypominam że kluczowa jest sprawność sondy lambda. Ja w swojej Vitarze musiałem wymienić sondę.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: śr mar 25, 2009 8:42 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Pavel pisze:
Przypominam że kluczowa jest sprawność sondy lambda. Ja w swojej Vitarze musiałem wymienić sondę.

Hmm ... zastanawiam się jak ją pomierzyć - wyczytałem, że SEM pomiędzy elektrodami może dochodzić do 1V (duża różnica w zawartości tlenu pomiędzy oboma elektrodami), prawda to? Mógłbym się podłączyć do zacisków sondy i pobawić się silnikiem w różnych warunkach (wolne obroty (jakie wskazania powinny byc?), pod obciążeniem (gaz do dechy na wysokim biegu - powinno być mało tlenu, hamowanie silnikiem - powinno być dużo tlenu itp.) i zrobić niejako charakterystykę wskazań w funkcji .. no może nie w funkcji ... ale przy różnych warunkach ;-). Co sądzisz o takim podejściu do sprawy ? Coś jak pomiar przepływomierza w sumie ...

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr mar 25, 2009 9:30 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Napięcie na sondzie lambda powinno oscylować w zakresie 0,1-0,9V co 0,5-2 sek przy silniku pracującym na średnich obrotach. Przy przyśpieszaniu powinno być ~0,9V, przy hamowaniu silnikiem 0,1V. Na wolnych obrotach napięcie nie musi się zmieniać.
Sonda ma też grzałkę, która powinna mieć ~5ohm przy ~20'C (2 przewody tego samego koloru)
Sonda zaczyna pracować po rozgrzaniu. Czyli przy sprawnej grzałce po ~5 min, a gdy grzałka jest uszkodzona sonda może działać tylko w czasie jazdy.

No i zmiany napięcia wynikają z reakcji wtrysku na sygnał z sondy, brak oscylacji nie oznacza od razu uszkodzenia sondy.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: śr mar 25, 2009 10:15 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
To może u mnie, te nierówne obroty silnika przy bucie i odpuszczaniu gazu (około 1500 obrotów) to problem z sondą? Dam radę normalnie sprawdzić jej działanie posiadając multimetr?

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
Post: śr mar 25, 2009 10:34 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
Ech poddaję się.

Wymieniam jutro swiece i po kolei bede szukał dalej źródła problemu.

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
Post: śr mar 25, 2009 10:39 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Zwykły multimetr cyfrowy robi 1 pomiar na sekundę. Gdy sonda oscyluje z podobną szybkością, to odczyty będą dziwne. ( ja w pracy używam multimetru samochodowego z linijką analogową, wyświetlającego 10 pomiarów/sek, ale taki sprzęt kosztuje ~1000zł)
Pomiar nie jest trudny, ale trzeba wiedzieć gdzie się podłączyć i jakiego sygnału oczekiwać.

Sonda lambda jest bardzo ważna i co jakiś czas trzeba się upewnić że działa poprawnie.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: śr mar 25, 2009 12:37 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
Dobra, jeszcze się upewniłem - spinacz pokazuje brak błędów. Czyli teoretycznie sonda działa. Zobaczymy co z tymi świecami :mrgreen:

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl