suzuki.info.pl
http://www.suzuki.info.pl/forum/

kontrolka check engine pali sie ciągle....
http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=8&t=10735
Strona 1 z 2

Autor:  rxr2 [ sob wrz 21, 2013 3:56 pm ]
Tytuł:  kontrolka check engine pali sie ciągle....

Witam

Mam vitare 3D rocznik 89r od 6 lat ostatnio postanowiłem trochę o nią zadbać wymieniłem jej olej po 3 latach i kupiłem nowe filtry i świece ...

Przy okazji postanowiłem wyregulować czujnik położenia przepustnicy zapłon i zawory.

Wszystko pięknie wyregulować ale uparłem się na to by sprawdzić OBD1.

Krosowanie masy na kabel nic nie dało. Lampka nic nie paliła

Sprawdziłem czy jest przejście miedzy masą a kablem a13 niebiesko/żółtym tak samo czy Ecu daje mase na wyjściu na kablu fioletowo/żółtym.

Wszystko ok :) ale kontrolka nie pali wiec po sprawdzenia licznika okazało sie ze kots usną problem przez wykręcenie żaróweczki ;(


Wstawiłem nową i mam teraz ciągle paląca się kontrolkę Check Engine


auto nie reaguje na podanie masy na złącze diagnostyczne i trochę jestem w kropce.

Czy może ma ktoś schemat elektryczny komputera bym mógł go po prostu zdiagnozować lub może ktoś miał już podobny przypadek i ze chce sie podzielić obserwacjami...

Autor:  Przemas601 [ sob wrz 21, 2013 4:08 pm ]
Tytuł:  Re: kontrolka check engine pali sie ciągle....

Może masz co poj...ne z instalacją w samym liczniku.

Autor:  PaweloZpy [ sob wrz 21, 2013 4:35 pm ]
Tytuł:  Re: kontrolka check engine pali sie ciągle....

Kombinuj ..., albo szukaj juz drugiego silnika :D

Autor:  kostuch [ sob wrz 21, 2013 10:03 pm ]
Tytuł:  Re: kontrolka check engine pali sie ciągle....

PaweloZpy pisze:
Kombinuj ..., albo szukaj juz drugiego silnika :D

:roll:
A co ma wspólnego komputer (i jego ewentualne uszkodzenie) z silnikiem?
Straszysz dla zasady czy dla jaj?

rxr2 pisze:
Witam
Mam vitare 3D rocznik 89r

To nic nie mówi.
Podaj symbol z komputera (33920-xxxxx)

Autor:  rxr2 [ ndz wrz 22, 2013 9:29 am ]
Tytuł:  Re: kontrolka check engine pali sie ciągle....

eh... ciesze sie z poczucia humoru kolegów proponujących wyninic silnik;) ale naprawdę problem to tylko i wyłącznie sterownik silnika bo podanie masy na jego pin diagnostyczniy nie daje efektu w postaci kluczowania masy na pinie idącym do kontrolki check engine


moje ecu ma oznaczenie 33920-60a70

Autor:  PaweloZpy [ ndz wrz 22, 2013 9:45 am ]
Tytuł:  Re: kontrolka check engine pali sie ciągle....

Taki zarcik motywacyjny , kolega Kostuch napewno ustali przyczyne . :wink:
Pozdrawiam

Autor:  rxr2 [ ndz wrz 22, 2013 12:04 pm ]
Tytuł:  Re: kontrolka check engine pali sie ciągle....

jak dla mnie to uszkodzeniu uległ sterownik moze cos prozaicznie sie w nim sfajczyło i pewnie czeka mnie wymiana jakiegoś obwodu

dlatego naj bardziej przydatny był by jakis schemat ideowy lub choć blokowy płytki sterownika..

Autor:  kostuch [ ndz wrz 22, 2013 8:06 pm ]
Tytuł:  Re: kontrolka check engine pali sie ciągle....

rxr2 pisze:
Wszystko pięknie wyregulować ale uparłem się na to by sprawdzić OBD1.

Krosowanie masy na kabel nic nie dało. Lampka nic nie paliła

Sprawdziłem czy jest przejście miedzy masą a kablem a13 niebiesko/żółtym tak samo czy Ecu daje mase na wyjściu na kablu fioletowo/żółtym.

Wszystko ok :) ale kontrolka nie pali wiec po sprawdzenia licznika okazało sie ze kots usną problem przez wykręcenie żaróweczki ;(


Wstawiłem nową i mam teraz ciągle paląca się kontrolkę Check Engine


auto nie reaguje na podanie masy na złącze diagnostyczne i trochę jestem w kropce.

Czy może ma ktoś schemat elektryczny komputera bym mógł go po prostu zdiagnozować lub może ktoś miał już podobny przypadek i ze chce sie podzielić obserwacjami...

Po pierwsze:
OBD1 to zupełnie co innego niż lampka checkengine

Po drugie:
Na złączu A13 (biały kabelek) jest sygnał z czujnika halla. Nie wiem co tam szukasz?

Po trzecie:
Lampka checkengine miga kodami tylko po zwarciu do masy złącza A3.

Po czwarte:
Świecenie ciągłe lampki sygnalizuje uszkodzenie komputera i jego pracę w trybie awaryjnym :(

Ewentualnie może być uszkodzony tylko stopień wyjściowy sterujący lampką.
Wszystko by się wyjaśniło, gdybyś spróbował dostać się do ecu przez OBD1. Wtedy by było wiadomo czy żyje.
Schematu wewnętrznego raczej na pewno nie znajdziesz. Mam gdzieś jakieś fragmenty opracowane metodą reverse-engineering ale raczej ci to w niczym nie pomoże.

Autor:  rxr2 [ ndz wrz 22, 2013 10:48 pm ]
Tytuł:  Re: kontrolka check engine pali sie ciągle....

Eh.. troche pokręciłem ale widze ze kolega jest czujny::)


miałem na mysli podanie masy na a3 i sprawdzałem czy na b13 pojawia sie masa...


znalazlem stronke włoską o ecu vitary I i to by sie pokrywało z moim problemem.

http://translate.google.pl/translate?hl ... safe%3Doff

a dokłądnie ostatni fragment o głównej przyczynie padania ecu

3 tygodnie temu moj zbiornik był tak zardzewiły ze zaczął przecikać. A pompa paliwa przestała pracować, a wzasadzie nie była wstanie dać cisnienia roboczego na starcie i odpalałem przez ostatni rok auto tylko na lpg. (po 1-2min pompa paliwa dawała rade i mozna było przełaczyc na benzyne)

a makaroniarze pisza ze przy mocno wysuszonych kondensatorach takie dodatkowe obciążenie obwodu pompy czesto powoduje uszkodzenie ecu...


jutro wymienię kondensatory na nowe o możliwie niskiej impedancji i poważnie przyjże sie czy nie widać jakiś śladów odpalenia czy przerwanych ścieżek
http://translate.google.pl/translate?hl ... safe%3Doff

a jak sie nie uda to
vitara 8v - sygnał na pinie A20 (fioletowo/żółty lub fioletowo/zielony), masa na pinie A24 (szaro/żółty) w żółtym gnieździe.

tylko nie chce mi sie na pająka kombinować tego interfejsu http://www.suzuki-forums.com/attachment ... -jtgh1.jpg

Autor:  kostuch [ pn wrz 23, 2013 9:33 am ]
Tytuł:  Re: kontrolka check engine pali sie ciągle....

rxr2 pisze:
3 tygodnie temu moj zbiornik był tak zardzewiły ze zaczął przecikać. A pompa paliwa przestała pracować, a wzasadzie nie była wstanie dać cisnienia roboczego na starcie i odpalałem przez ostatni rok auto tylko na lpg. (po 1-2min pompa paliwa dawała rade i mozna było przełaczyc na benzyne)

a makaroniarze pisza ze przy mocno wysuszonych kondensatorach takie dodatkowe obciążenie obwodu pompy czesto powoduje uszkodzenie ecu...

Obwód pompy ecu jest obciążony tylko przekaźnikiem pompy, więc o jakim dodatkowym obciążeniu piszesz???

Autor:  rxr2 [ pn wrz 23, 2013 11:47 am ]
Tytuł:  Re: kontrolka check engine pali sie ciągle....

To tylko moja mała teoria ale:

Gdy pompa pada czasy wtrysków ulegają znacznemu wydłużeniu co przy rozlanych kondensatorach może mieć znacznie....

ja moje ecu już rozebrałem i okazało sie ze C4 wylał i zrobił jesień średniowiecza z pcb...:(,


Wykąpałem płytkę w izopropenowym i ex trakcyjnej w myjce potem naprawiłem ścieżki wymieniłem kondensatory i dorobiłem wytrawiona nogę tranzystora...


niestety efekt bez zmian komp odpala ale ze stałym błędem CE


czas poszukać nowego kompa...

Autor:  kostuch [ pn wrz 23, 2013 5:32 pm ]
Tytuł:  Re: kontrolka check engine pali sie ciągle....

rxr2 pisze:
To tylko moja mała teoria ale:

Gdy pompa pada czasy wtrysków ulegają znacznemu wydłużeniu co przy rozlanych kondensatorach może mieć znacznie....


Z tego co pamiętam, wylewają kondensatory blokujące zasilanie.
Przy sterowaniu wtryskiwaczem są tylko małe ceramiki przeciwzakłóceniowe.
Jak klucz sterujący jest otwarty, to może być otwarty i godzinę. Ważny jest moment przełączania - to nie są tranzystory polowe tylko jakieś stopnie darlingtona.

Ciekawe, że w ecu samuraia podobne uszkodzenie zdarza się o wiele rzadziej...

Autor:  rxr2 [ pn wrz 23, 2013 7:37 pm ]
Tytuł:  Re: kontrolka check engine pali sie ciągle....

odstępując już od samej przyczyny i samego faktu wylania tych kondensatorów.

Ale jakie są konsekwencje jazdy na CE przy zasilaniu LPG :)

zapłon w 60a70 jest mechaniczny a samo ecu steruje wtryskami które i tak nie pracują po za yure robocza.


Im bardziej o tym mysle to czuje ze zakupie lakier izolacyjny by zakonserwowac ECU i wrócę do wymontowanej kontrolki CE

Autor:  kostuch [ pn wrz 23, 2013 8:49 pm ]
Tytuł:  Re: kontrolka check engine pali sie ciągle....

rxr2 pisze:
odstępując już od samej przyczyny i samego faktu wylania tych kondensatorów.

Ale jakie są konsekwencje jazdy na CE przy zasilaniu LPG :)

zapłon w 60a70 jest mechaniczny a samo ecu steruje wtryskami które i tak nie pracują po za yure robocza.

W twoim wypadku można wymontawać ecu i dać kotu do zabawy (pod warunkiem że nie będziesz wogóle używał benzyny tylko lpg).

Autor:  rxr2 [ wt wrz 24, 2013 7:50 am ]
Tytuł:  Re: kontrolka check engine pali sie ciągle....

A jakies bliższe informacje odnosnie tego "kocura" jesli kolega by miał ochote zerknąć za mniej niz 150zł to jest to sensowna kwestia...

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/