suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 4:45 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob gru 21, 2013 12:00 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt lip 12, 2011 1:44 pm
Posty: 38
Witam wszystkich!

Kilka miesięcy temu przestał mi działać tryb pojedynczego machnięcia wycieraczkami. Tzn. działo się to stopniowo - na początku nie zadziałało 1 na 10 razy, potem na odwrót...aż całkiem umarło. Z czasem padł też tryb wycieraczek czasowych oraz ruchu wycieraczek przy użyciu spryskiwacza. Kierunkowskaz też potrafił się czasem "zawiesić" (jeśli dźwignia nie wpadła dobrze w swoje miejsce to kierunkowskazy świeciły ciągle przez dłuższą chwilę). Pewnego pięknego dnia postanowiłem naprawić przełącznik zespolony - wyczyściłem styki itp. Zaczęło wszystko działać, prócz ruchu wycieraczek podczas spryskiwania szyby (to jakoś przebolałem). Jednakże po paru miesiącach historią się powtórzyła. Znów mam ten sam problem (nie licząc kierunkowskazów, bo te działają OK). I tu moje pytanie - czy da się coś z tym zrobić? Myślę, że czyszczenie styków w nieskończoność to nie jest rozwiązanie tej sytuacji. Ceny na Allegro też zaporowe - od 150zł za używki, a i tak może wystąpić tam ten sam problem. Czy da się coś zrobić ze stykami, aby nie śniedziały? Na spray Kontakt jest już chyba za późno, bo, o ile dobrze pamiętam, są już wytarte. Może da się nabyć gdzieś nowe (szukałem i nic) ? Albo pasują od czegoś innego? Niby nie jest to poważny problem, ale denerwuje np. przy lekkiej mżawce, gdy akurat przydały by się wycieraczki czasowe. Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc :)

Pozdrawiam,
Wojtek


Na górę
Post: ndz gru 22, 2013 2:00 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
No to źle wyczyściłeś. Ja od dawna "regeneruję" wszelkie przełączniki sprayem marki Sonax i działają.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pn gru 30, 2013 11:24 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr mar 14, 2012 8:47 am
Posty: 84
Lokalizacja: Mazowieckie/Tłuszcz
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio
Rok prod.: 1990
Samo wyczyszczenie styków nieraz nie wystarcza, u mnie był problem z "zajączkiem" długich świateł. Rozebrałem całego pająka na części pierwsze. Do kierunków proponuję jeszcze sprawdzić czy element który załącza kierunki jest na miejscu ( potrafi wypaść ze swojego "zaczepu" - zaznaczyłem na zdjęciu)
Obrazek
z drugiej strony warto sprawdzić stan sprężynki pod kulką ( ja u siebie ją rozciągnołem i kierunki lepiej wchodzą - zaznaczone na fotce )
Obrazek
Można też sprawdzić stan sprężynek pod resztą styków, mogą wymagać rozciągnięcia.
Obrazek
Mam nadzieję że cuś pomogłem :D

_________________
Suzuki Vitara 1.6 8v '90r., wyciung DW Maverick 12000lb, oponki MT, Lift 4" Radzikone


Na górę
Post: pn sty 27, 2014 11:56 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 26, 2014 10:12 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Cześć,ja znów mam inny problem mianowicie jak zgaszę silnik i wyłączam światła one nadal świecą tylko tak troszkę słabiej,tyczy się to tylko przednich świateł bo tylne elegancko gasną,nie zawsze tak jest ale często się to zdarza.... słyszałem że to właśnie zespolony świruje,czy to prawda??? Jak temu zaradzić oprócz wymiany na inny,czy jest na to patent???

_________________
Vitara 1.6 8V LPG 1990r. Cabrio+Hard Top

snorkel, winda Dragon 10000lbs

lift 4' RadzikOne,Bodylift 2"

Kaiman SIMEX 30' 9,5

Obrazek


Na górę
Post: wt sty 28, 2014 10:19 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Tomek6x6 pisze:
Cześć,ja znów mam inny problem mianowicie jak zgaszę silnik i wyłączam światła one nadal świecą tylko tak troszkę słabiej,tyczy się to tylko przednich świateł bo tylne elegancko gasną,nie zawsze tak jest ale często się to zdarza.... słyszałem że to właśnie zespolony świruje,czy to prawda??? Jak temu zaradzić oprócz wymiany na inny,czy jest na to patent???

No.
Wyjąć,
rozkręcić,
odpiąć plastiki,
nie gubiąc sprężynek rozebrać przełącznik,
o, ale tu wszystko usyfione...
wyczyścić,
złożyć,
skręcić,
zamontować,
cieszyć się działającym włącznikiem :wink:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: wt sty 28, 2014 11:14 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 26, 2014 10:12 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Bielsko-Biała
zax pisze:
Tomek6x6 pisze:
Cześć,ja znów mam inny problem mianowicie jak zgaszę silnik i wyłączam światła one nadal świecą tylko tak troszkę słabiej,tyczy się to tylko przednich świateł bo tylne elegancko gasną,nie zawsze tak jest ale często się to zdarza.... słyszałem że to właśnie zespolony świruje,czy to prawda??? Jak temu zaradzić oprócz wymiany na inny,czy jest na to patent???

No.
Wyjąć,
rozkręcić,
odpiąć plastiki,
nie gubiąc sprężynek rozebrać przełącznik,
o, ale tu wszystko usyfione...
wyczyścić,
złożyć,
skręcić,
zamontować,
cieszyć się działającym włącznikiem :wink:


Ok dzięki,czyli wystarczy sztukę wyczyścić :)

tak i tak muszę to komuś zlecić bo jak napisałeś sprężynki,plastyczki to już mi ręce drżą z nerwów,
nie nadaje się do takich robót :evil: :)

_________________
Vitara 1.6 8V LPG 1990r. Cabrio+Hard Top

snorkel, winda Dragon 10000lbs

lift 4' RadzikOne,Bodylift 2"

Kaiman SIMEX 30' 9,5

Obrazek


Na górę
Post: śr sty 29, 2014 5:34 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 27, 2010 5:06 pm
Posty: 153
Lokalizacja: wrocek
dasz rade sam nie dramatuj a jaka satysfakcja z roboty :wink: (uważaj tylko na kuleczkę lubi wyskoczyć i się zgubić :wink: )
też mnie to czeka w sobotę coś zadymiło i zaleciało palonym ebonitem po długiej jeździe na włączonych światłach drogowych a przy okazji jeszcze parę innych zaległych "robótek" może się zrobi :mrgreen: :wink:

_________________
była vitara 1.6 8V JLX 1993 cabrio
teraz RAV4 2.0 automat 2002r 5d :oops: ;)
Obrazek


Na górę
Post: czw sty 30, 2014 11:56 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr mar 14, 2012 8:47 am
Posty: 84
Lokalizacja: Mazowieckie/Tłuszcz
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio
Rok prod.: 1990
Tomek6x6 pisze:
zax pisze:
Tomek6x6 pisze:
Cześć,ja znów mam inny problem mianowicie jak zgaszę silnik i wyłączam światła one nadal świecą tylko tak troszkę słabiej,tyczy się to tylko przednich świateł bo tylne elegancko gasną,nie zawsze tak jest ale często się to zdarza.... słyszałem że to właśnie zespolony świruje,czy to prawda??? Jak temu zaradzić oprócz wymiany na inny,czy jest na to patent???

No.
Wyjąć,
rozkręcić,
odpiąć plastiki,
nie gubiąc sprężynek rozebrać przełącznik,
o, ale tu wszystko usyfione...
wyczyścić,
złożyć,
skręcić,
zamontować,
cieszyć się działającym włącznikiem :wink:


Ok dzięki,czyli wystarczy sztukę wyczyścić :)

tak i tak muszę to komuś zlecić bo jak napisałeś sprężynki,plastyczki to już mi ręce drżą z nerwów,
nie nadaje się do takich robót :evil: :)



Spoko dasz rade samemu. Ja też nigdy wcześniej nie naprawiałem/rozbierałem takich przełączników zaś elektryka to czarna magia :D a tu poszło gładko. Śmiało działaj sam.

_________________
Suzuki Vitara 1.6 8v '90r., wyciung DW Maverick 12000lb, oponki MT, Lift 4" Radzikone


Na górę
Post: czw sty 30, 2014 12:30 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Te wasze z 1.6 są na oko mega proste w budowie :mrgreen:
Ja zabieram się do reanimacji zespolonego z 2.0. Leży i straszy mnie już pół roku i nie mogę się zabrać do niego.
Cale szczęście sprawna używka kilkadziesiąt zł kosztuje.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw sty 30, 2014 6:57 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 26, 2014 10:12 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Bielsko-Biała
No panowie udało się zregenerować przełącznik :D faktycznie nie ma tragedii,ale zagotować się parę razy zagotowałem :evil: :lol:

Tylko jedno mnie martwi, jak wyczyściłem przełącznik preparatem do tego służącym to troszkę ciężej to wszystko chodzi bo nie miałem tego smaru specjalnego do elektryki. Nie wyczyściłem go doszczętnie,ale jest jego tam teraz mniej...

_________________
Vitara 1.6 8V LPG 1990r. Cabrio+Hard Top

snorkel, winda Dragon 10000lbs

lift 4' RadzikOne,Bodylift 2"

Kaiman SIMEX 30' 9,5

Obrazek


Na górę
Post: czw sty 30, 2014 8:13 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Tomek6x6 pisze:
(...)
Tylko jedno mnie martwi, jak wyczyściłem przełącznik preparatem do tego służącym to troszkę ciężej to wszystko chodzi bo nie miałem tego smaru specjalnego do elektryki. Nie wyczyściłem go doszczętnie,ale jest jego tam teraz mniej...

Pewnie kolejnych 20 lat nie wytrzyma, ale ja od roku mam taki nienasmarowany i wszystko śmiga :wink:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: czw sty 30, 2014 8:25 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 26, 2014 10:12 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Pewnie kolejnych 20 lat nie wytrzyma, ale ja od roku mam taki nienasmarowany i wszystko śmiga :wink:[/quote]

Ahha ok dzięki,myślę że posłuży jeszcze :) myślałem WD 40 tam jeszcze zaaplikować ale już nie chciało mi sie tego znów rozbierać...

_________________
Vitara 1.6 8V LPG 1990r. Cabrio+Hard Top

snorkel, winda Dragon 10000lbs

lift 4' RadzikOne,Bodylift 2"

Kaiman SIMEX 30' 9,5

Obrazek


Na górę
Post: czw sty 30, 2014 9:12 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
WD40 nie lej :roll:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: czw sty 30, 2014 11:15 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
WD40 bardzo skutecznie wypłukuje wszelkie smarowidła i osusza. Następnie wszystko ładnie i równo koroduje lub się zaciera :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: sob lut 01, 2014 3:14 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 27, 2010 5:06 pm
Posty: 153
Lokalizacja: wrocek
no i zrobione nawet "zajączek" się pojawił którego nie było od kupna :wink:
okazało się że lut odpadł od stycznika od długich i tenże luzu dostał przez co zaczął iskrzyć i topić wkoło ebonit i izolację z kabli
po użyciu lutownicy wszystko chula :wink:
a przy okazji rozkręcania zmieniłem linkę (cięgno) od sterowania kierunkiem nadmuchu :wink: (jak ja nie lubię tam grzebać za duże łapska środkowoeuropejskie a nie azjatyckie :wink: )

_________________
była vitara 1.6 8V JLX 1993 cabrio
teraz RAV4 2.0 automat 2002r 5d :oops: ;)
Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl