suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz maja 11, 2025 7:57 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sty 25, 2011 8:18 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 7:09 pm
Posty: 947
Lokalizacja: W-wa
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2004
Wczoraj po założeniu doładowanego aku chciałem odpalić vitkę. W pierwszej chwili, po przekręceniu kluczyka, była cisza i ciemna tablica. Kontrolki się nie świeciły. Obejrzałem aku, w wróciłem do środka. Wszystko działało. Po powrocie z pracy vitka już nie odpaliła. Przy kręceniu kluczykiem na momencik kontrolki się zażarzyły. I to był koniec współpracy. Światła się świeciły ? czyli aku dawał prąd.
Zastanawiam się nad stacyjką lub przekaźnikiem jako źródlem problemu.

_________________
Była Vitka. Był LR II td5. Były plaskate z i bez LPG...
To poszukałem i znalazłem XL7 letko dłubniętą


Ostatnio zmieniony pt sty 28, 2011 10:34 am przez sla66, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: wt sty 25, 2011 8:29 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt sty 19, 2010 11:12 pm
Posty: 62
Lokalizacja: KARTUZY
stacyjkę bym sprawdził

_________________
vitara 1,6 8V cabrio


Na górę
Post: wt sty 25, 2011 8:44 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 7:09 pm
Posty: 947
Lokalizacja: W-wa
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2004
A jak? Co szukać?

_________________
Była Vitka. Był LR II td5. Były plaskate z i bez LPG...
To poszukałem i znalazłem XL7 letko dłubniętą


Na górę
Post: śr sty 26, 2011 1:56 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 15, 2011 2:54 pm
Posty: 58
Lokalizacja: Mielec
moze byc tez cos z masa

_________________
Suzuki Vitara 91 r 1.6 8V 3d


Na górę
Post: czw sty 27, 2011 6:23 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn wrz 20, 2010 10:47 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Rumia
Silnik: 2.0 TD
Model: XL7
Rok prod.: 2005
Brak odpowiedniego styku masowego pomiędzy silnikiem a karoserią samochodu, to najczęściej spotykana usterka objawiająca się w ten sposób.

_________________
Lovells 2'' & Cooper AT3


Na górę
Post: czw sty 27, 2011 7:02 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 7:09 pm
Posty: 947
Lokalizacja: W-wa
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2004
bruby kabel :roll: czy coś innego?
Ale, ale... wentylator też nie chodzi :mrgreen:

_________________
Była Vitka. Był LR II td5. Były plaskate z i bez LPG...
To poszukałem i znalazłem XL7 letko dłubniętą


Na górę
Post: pt sty 28, 2011 12:22 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
sla66 pisze:
bruby kabel :roll: czy coś innego?
Ale, ale... wentylator też nie chodzi :mrgreen:
w G16B kabel ten zjaduje się koło aparatu zapłonowego i idzie do budy, mniej więcej na środku grodzi. Poszukaj tam, pewnie w 8V też tak jest ;) ten kabel lubi się przysmażyć niestety. Ja u siebie musiałem robić inne połączenie, bo oryginalne nie dawało rady.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pt sty 28, 2011 10:18 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 15, 2010 7:09 pm
Posty: 1012
Lokalizacja: Mińsk Mazowiejski
sla66 tak to jest gdy się samochód odstawia na kilka miesięcy do szopy :mrgreen:
sprawdź wszystkie przewody ostatnio kilku kolegów miało problemy z pogryzionymi przewodami może i u ciebie w aucie zadomowiły się na zimę gryzonie

_________________
było 2.0 16V w bulwarowym stylu


Na górę
Post: pt sty 28, 2011 10:30 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 7:09 pm
Posty: 947
Lokalizacja: W-wa
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2004
Nie stoi w szopie lecz oddycha prawie podwarszawskim powietrzem 8)
Stawiam na stacyjkę. Jutro (za dnia) rozbiorę i zobaczę co "w środku piszczy" ( nie w trawie bi trawa pod śniegiem :lol: )

_________________
Była Vitka. Był LR II td5. Były plaskate z i bez LPG...
To poszukałem i znalazłem XL7 letko dłubniętą


Na górę
Post: pn sty 31, 2011 8:54 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 7:09 pm
Posty: 947
Lokalizacja: W-wa
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2004
No i :evil: się narobiłem i utknąłem na odkręceniu stacyjki od kolumny kierownicy.
Trzyma sie to to blachy mocowanej od góry i nie widać czym się (gdzie) luzuje. :?

_________________
Była Vitka. Był LR II td5. Były plaskate z i bez LPG...
To poszukałem i znalazłem XL7 letko dłubniętą


Na górę
Post: pt sty 03, 2014 10:47 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: czw cze 06, 2013 11:35 am
Posty: 8
Lokalizacja: Lublin
Mam podobny problem. Wczoraj zapomniałem wyłączyć świateł (niedziałające czujniki otwarcia drzwi to zupełnie niezależny problem mojej Vitki, było tak od zakupu ;) ), rozładował mi się aku (jakieś 2h na mrozie), akumulator wykręcony, naładowany przez całą noc, podłączony z powrotem i... cisza. Przekręcam na zapłon, "breloczek" od immobilizera przy czujniku i cisza. Działają światła awaryjne (prąd jest), ale immobilizer nie reaguje, nie świecą się kontrolki, nie słychać pompy paliwa, szczerze mówiąc nawet nie próbowałem odpalać rozrusznika, bo nie ma sensu. Jest możliwość, że komputer "zapomniał" ustawienia immobilizera i nie rozpoznaje właściwego breloczka? Czy szukać problemu raczej gdzieś indziej? Zaznaczę, że nigdy wcześniej nie miałem żadnych problemów z odpaleniem samochodu, nawet przy większych mrozach niż dzisiaj, wczoraj mimo prawie całkiem rozładowanego akumulatora immobilizer działał i zaświecił kontrolki...

Edit: Udało mi się znaleźć jeszcze jedną podejrzaną rzecz, choć nie mam pewności, czy jest to powiązane ze sobą. Otóż jeden z bezpieczników (10A) - w miejscu, gdzie na tym zdjęciu jest pusto: Obrazek okazał się być spalony. Co ciekawe - po wymianie na dobry - natychmiast pali się kolejny. Niestety nie wiem, od jakiego czasu jest spalony, może się okazać, że nie ma to żadnego związku (elektryka w tej Vitarce to jedna wielka zagadka ;) ), na pewno nie był spalony kilka miesięcy temu, ale czy był dobry wczoraj i spalił się wczoraj wieczorem czy też dziś rano przy podłączaniu akumulatora, czy też spalił się kiedyś indziej i nie ma związku z problemem z immobilizerem - nie mam pojęcia - niestety nie mam tych bezpieczników opisanych, nie mam też instrukcji do Vitarki (jedyne papiery jakie z nią dostałem to karta pojazdu, dowód rejestracyjny, ubezpieczenie i faktura zakupu ;) ), więc pytanie, za co może ten bezpiecznik odpowiadać i czy może to mieć związek ze sobą? :)


Na górę
Post: wt sty 07, 2014 5:57 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: czw cze 06, 2013 11:35 am
Posty: 8
Lokalizacja: Lublin
Viertarka wróciła od elektryka - okazało się, że palenie bezpiecznika powodowało radio, które być może z jakiegoś powodu zostało uszkodzone przy odłączaniu/podłączaniu akumulatora i immobilizer. Teraz zostaje mi zabawa w zdiagnozowanie co jest nie tak w radiu :(.


Na górę
Post: wt sty 07, 2014 7:31 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 7:09 pm
Posty: 947
Lokalizacja: W-wa
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2004
Neodot pisze:
Teraz zostaje mi zabawa w zdiagnozowanie co jest nie tak w radiu :(.
Zmień całe radio (pożycz). Jeżeli będzie OK to kup nowe. Nówki są w rozsądnych cenach a w Vitce nie ma co szaleć ze sprzętem grającym. :wink:

_________________
Była Vitka. Był LR II td5. Były plaskate z i bez LPG...
To poszukałem i znalazłem XL7 letko dłubniętą


Na górę
Post: wt sty 07, 2014 8:27 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: czw cze 06, 2013 11:35 am
Posty: 8
Lokalizacja: Lublin
Najśmieszniejsze jest to, że na radio raptem 4 miesiące temu skończyła mi się gwarancja ;). A trochę szkoda próbować podłączać, żeby czegoś innego nie sfajczyć, jak to faktycznie radio jest winne ;).


Na górę
Post: śr mar 19, 2014 7:42 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 10, 2010 11:03 am
Posty: 44
Od kilku dni usuwam niesprawności w oświetleniu wnętrza, a ponieważ nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z vitarą to mam pytanie dotyczące podświetlania klawiszy.
Otóż po lewej znajduje się klawisz świateł p.mgłowych i podgrzewania szyby, podświetlany jest tylko piktogram na klawiszu podgrzewania (po włączeniu oczywiście zapala się żółta kontrolka). Po prawej mam klawisz obsługujący tylną wycieraczkę i tylny spryskiwacz, tu świeci się tylko piktogram wycieraczki. Czy to ma tak być czy popaliły się żaróweczki.

Szukając takich żarówek znalazłem że identyczne klawisze stosowane są w daewoo tico i tam fabrycznie tak jest że podświetlany jest tylko jeden klawisz z grupy. Z jednej strony na desce nie ma choinki ale dziwnie to wygląda i nie wiem czy tak ma być.

Ponad to strajkuje mi wskaźnik temperatury i paliwa. Ten pierwszy w ogóle nie działa a paliwa czasami po wyłączeniu zapłonu nie spada na E nadal wskazuje Full (bak jest pełny).

EDIT. Okazuje się że, wskaźnik paliwa pokazauje non-stop niezależnie czy wyłączy się zapłon czy nie, ponad to lampka sufitowa przy zamkniętych drzwiach świeci non-stop na obu położeniach. Czy obie sprawy są powiązane? Mam skan schematu elektrycznego z książki hayes ale jest marnej jakości i opisy kolorów przewodów są nieczytelne :/.
Wg schematu oba wskaźniki mają 3 wyjścia, jedno do masy drugie do "+" zapłonu, a trzecie do czujników oporowych (jeden termo, drugi mechaniczny) więc jakim cudem takie zachowanie?
Auto miało kiedyś autoalarm, nie wiem w jaki sposób został usunięty, ale chyba nikt by do zegarów nie poprowadził zasilania omijającego stacyjkę?
Czy w Vitarze da się włączyć światła mijania/drogowe bez włączenia zapłonu? W każdym aucie jakie miałem wyłączenie stacyjki powodowało zgaśnięcie świateł głównych, zostawały tylko mijania. Ale to japoński projekt więc się wszystkiego można spodziewać, np. przewód spryskiwacza tylnego wchodzi w owijkę wiązki elektrycznej :O. Nie wiem czy to hiszpańska innowacja, ale ten kto to wymyślił musiał być idiotą.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl