suzuki.info.pl http://www.suzuki.info.pl/forum/ |
|
POMOCY http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=8&t=15975 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | robertb3 [ ndz kwie 03, 2016 8:11 pm ] |
Tytuł: | POMOCY |
witam mam problem. przeczytałem wszystkie mozliwe posty zwiazane z moim problemem i nic. objawy motor 2,0 16v objawy - co jakis czas auto nie jedzie w przedziale obrotów od 1000 do 3000 obrotów dalej idzie. cewki pozamieniane z 2 innych aut i nic fajki uzdrowione forumowym patentem( koszulki) i nic. czasami tawet sobie stzreli jakby na 1 gar nie paliła. ale najdziwniejsze to to ze po takiej niemocy wyłączysz zapłon i po odpaalniu wszystko ok. zaówazyłem ze przy dwóch kostkach przy cewkach na niektórych kabelkach brak ptuliny..../ pzryczyna? myslałem jeszce o kompie gdyz kiedys był zalany i reanimowany? ale to było ltem zeszłego roku:) brak mi juz pomysłów. ![]() |
Autor: | danthe [ pn kwie 04, 2016 10:28 am ] |
Tytuł: | Re: POMOCY |
Pisałem o tym już. Musisz doprowadzić do porządku wtyczki przy cewkach. Jeśli przewody są spękane to może być problem z przewodzeniem. Ja wymieniłem wszystkie wtyczki. Kupiłem wiązkę z nowszej V6, poświęciłem kilka godzin i miałem spokój. Miałem, bo wczoraj po 2 latach problem powrócił ![]() |
Autor: | kostuch [ pn kwie 04, 2016 10:59 am ] |
Tytuł: | Re: POMOCY |
Cewko-fajki to poroniony pomysł i ślepa uliczka rozwoju cywilizacji ![]() Ciągłe zmiany temperatury na silniku powodują, że zawsze będzie z tym problem bo od naprężeń termicznych wszystko się prędzej czy później porozrywa. Na waszym miejscu podmieniłbym je na zewnętrzne cewki (np z baleno) i doprowadził WN zwykłymi kablami do świec. Tanio, dobrze i na zawsze. |
Autor: | danthe [ pn kwie 04, 2016 11:02 am ] |
Tytuł: | Re: POMOCY |
kostuch pisze: Cewko-fajki to poroniony pomysł i ślepa uliczka rozwoju cywilizacji ![]() Ciągłe zmiany temperatury na silniku powodują, że zawsze będzie z tym problem bo od naprężeń termicznych wszystko się prędzej czy później porozrywa. Na waszym miejscu podmieniłbym je na zewnętrzne cewki (np z baleno) i doprowadził WN zwykłymi kablami do świec. Tanio, dobrze i na zawsze. Też nad tym myślałem. Które Baleno ma 4 zewnętrzne cewki? Bo Baleno 1.8 ma takie rozwiązanie jak 2.0 16v. Nie jest też łatwo przewody WN z takimi fajkami namierzyć. |
Autor: | kostuch [ pn kwie 04, 2016 10:13 pm ] |
Tytuł: | Re: POMOCY |
danthe pisze: Też nad tym myślałem. Które Baleno ma 4 zewnętrzne cewki? Bo Baleno 1.8 ma takie rozwiązanie jak 2.0 16v. Nie jest też łatwo przewody WN z takimi fajkami namierzyć. Nie cztery tylko dwie podwójne. 1.3 albo 1.6 Ceny głowy nie urywają ![]() http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-suzuk ... 18089.html http://allegro.pl/cewka-baleno-1-6b-99r ... 82313.html Te długie wtyczki przewodów podejrzewam że mogły by pasować. Ale to do sprawdzenia. |
Autor: | danthe [ wt kwie 05, 2016 10:20 pm ] |
Tytuł: | Re: POMOCY |
W sumie to dobry pomysł. Trzeba namierzyć jak najmłodsze baleno i razem z wtyczkami z kawałkiem wiązki i obczaić mocowanie cewek. Pozostanie tylko rozkminienie kabelkologii. Chyba, że masz obczajone jak to pożenić ![]() Wiesz co się dzieje na tych 3 pinach sterujących cewką? Widzę, że w 1,3 i 1,6 w Baleno tam gdzie są takie cewki jak pokazałeś nawet świece są takie same jak w Vitarze 2.0 16v. Akurat okiełznałem moje J20 wczoraj. Wymieniłem wtyczkę jednej ceki, świece i jedną cewkę. Woda i korozja im nie służy ![]() Mam jeszcze w zapasie 2 cewki i 1 wtyczkę. Na następne 2 lata musi wystarczyć ![]() Tak przy okazji, to zauważyłem, że najbardziej skorodowana jest świeca i cewka pierwsza od grodzi. Zapewne tam najwiecej wody się dostaje. kostuch pisze: Te długie wtyczki przewodów podejrzewam że mogły by pasować. Ale to do sprawdzenia. Jeśli fajki się odłączają od przewodów to można użyć tych które są w nowszych vitarach. Jeśli nie to te co są na większości zdjęć przewodów baleno nie sa dobre. To znaczy mogą pasować, ale na 99% będą miały przebicia. |
Autor: | kostuch [ śr kwie 06, 2016 10:26 pm ] |
Tytuł: | Re: POMOCY |
danthe pisze: W sumie to dobry pomysł. Trzeba namierzyć jak najmłodsze baleno i razem z wtyczkami z kawałkiem wiązki i obczaić mocowanie cewek. Pozostanie tylko rozkminienie kabelkologii. Chyba, że masz obczajone jak to pożenić ![]() Wiesz co się dzieje na tych 3 pinach sterujących cewką? Widzę, że w 1,3 i 1,6 w Baleno tam gdzie są takie cewki jak pokazałeś nawet świece są takie same jak w Vitarze 2.0 16v. Akurat okiełznałem moje J20 wczoraj. Wymieniłem wtyczkę jednej ceki, świece i jedną cewkę. Woda i korozja im nie służy ![]() Mam jeszcze w zapasie 2 cewki i 1 wtyczkę. Na następne 2 lata musi wystarczyć ![]() Tak przy okazji, to zauważyłem, że najbardziej skorodowana jest świeca i cewka pierwsza od grodzi. Zapewne tam najwiecej wody się dostaje. kostuch pisze: Te długie wtyczki przewodów podejrzewam że mogły by pasować. Ale to do sprawdzenia. Jeśli fajki się odłączają od przewodów to można użyć tych które są w nowszych vitarach. Jeśli nie to te co są na większości zdjęć przewodów baleno nie sa dobre. To znaczy mogą pasować, ale na 99% będą miały przebicia. "Jak najmłodsze baleno" też miały te nieszczęsne cewko-fajki, więc nie tego bym szukał. Po prostu wziąć te podwójne cewki i podłączyć pod wiązkę vitary. Mocowanie zrobić gdziekolwiek w zasięgu przewodów i poza silnikiem (ja powiesiłem np na grodzi). Sterowanie jest proste. Zasilanie, masa, sygnał. Iskra tracona w parach cylindrów 1-4 i 2-3. Przy ecu J20 wystarczy zsumować sygnały z osobnych cewek na dwie podwójne przy pomocy zwykłych diód i tyle z kombinacji. Albo kupić cztery cewki ![]() Dlaczego uważasz że te długie balenowskie wtyki na przewodach WN będą miały przebicia? ![]() Nie miałem co prawda w rękach vitary 2.0 ale zdziwiłbym się, gdyby była tam jakaś mega-egzotyka wymagająca super dedykowanych wtyczek. |
Autor: | danthe [ czw kwie 07, 2016 7:49 am ] |
Tytuł: | Re: POMOCY |
kostuch pisze: "Jak najmłodsze baleno" też miały te nieszczęsne cewko-fajki, więc nie tego bym szukał. Te nowe z cewko-fajkami mają inne świece, więc nie podejdzie. Chodzi mi o najmłodsze z tymi wydzielonymi. Aby cewki były w dobrym stanie. kostuch pisze: Przy ecu J20 wystarczy zsumować sygnały z osobnych cewek na dwie podwójne przy pomocy zwykłych diód i tyle z kombinacji. Podpowiesz laikom jak to zsumować? Diody połączone katodami do cewki baleno a do anod podpięte sygnały sterujące? (katoda - ta po stronie z "paskiem" ![]() kostuch pisze: Dlaczego uważasz że te długie balenowskie wtyki na przewodach WN będą miały przebicia? A dlatego, że są takie same jak stare w Vitarze a wszystkie fajki jakie miałem tego typu (złożone z 3 elementów) miały przebicia. Przewinęło się ich sporo przez mój silnik. Na forum też kilka razy były zgłaszane takie problemy. Problemu zazwyczaj nie widać dopóki nie masz LPG lub nie taplasz się w błocie. Nowsze już są zrobione z jednego kawałka gumy - te są o niebo lepsze. Szkoda, że do testów z cewkami baleno trzeba ciąć wiązkę. Ja dopiero co ogarnąłem tę część elektryki u mnie i dopóki nie padnie ponownie nie będę nic modził, a warto to przetestować. |
Autor: | kostuch [ czw kwie 07, 2016 3:24 pm ] |
Tytuł: | Re: POMOCY |
danthe pisze: kostuch pisze: Przy ecu J20 wystarczy zsumować sygnały z osobnych cewek na dwie podwójne przy pomocy zwykłych diód i tyle z kombinacji. Podpowiesz laikom jak to zsumować? Diody połączone katodami do cewki baleno a do anod podpięte sygnały sterujące? (katoda - ta po stronie z "paskiem" ![]() kostuch pisze: Dlaczego uważasz że te długie balenowskie wtyki na przewodach WN będą miały przebicia? A dlatego, że są takie same jak stare w Vitarze a wszystkie fajki jakie miałem tego typu (złożone z 3 elementów) miały przebicia. Przewinęło się ich sporo przez mój silnik. Na forum też kilka razy były zgłaszane takie problemy. Problemu zazwyczaj nie widać dopóki nie masz LPG lub nie taplasz się w błocie. Nowsze już są zrobione z jednego kawałka gumy - te są o niebo lepsze. Szkoda, że do testów z cewkami baleno trzeba ciąć wiązkę. Ja dopiero co ogarnąłem tę część elektryki u mnie i dopóki nie padnie ponownie nie będę nic modził, a warto to przetestować. Jeżeli sterowanie modułów jest impulsem ujemnym, to diody katodami do ecu. Jeżeli dodatnim, to anodami. Do sprawdzenia, bo nie pamiętam... W moim baleronie wtyczki świec są zintegrowane z przewodami - jednoczęściowe. Mam lpg, taplam w błocie i przebić nie stwierdzam ![]() Ciąć wiązki nie trzeba. Jeżeli masz padnięte stare cewki vitarowe, to wytnij sobie z nich dremelkiem gniazda. Do tego kawałek wiązki balenowskiej z wtyczkami do cewek, diody po drodze i masz przejściówkę nie wymagającą żadnych drastycznych zmian. |
Autor: | robertb3 [ pt kwie 08, 2016 9:22 pm ] |
Tytuł: | Re: POMOCY |
panowie nadal lipa . cała instalacja wymienona od granda 2,0 wszystkoa niby ok w tych kabelkach i nic . moze kat zapchany albo rekulcylator spalin szwankuje? |
Autor: | danthe [ pt kwie 08, 2016 11:03 pm ] |
Tytuł: | Re: POMOCY |
Iskra jest na każdej cewce? A z odłączoną lambdą też takie hece robi? Zapchany i niedomknięty egr powinien check engine zapalić. Zawsze można go sprawdzić i przeczyścić. Spalanie w normie? |
Autor: | robertb3 [ ndz kwie 10, 2016 12:00 pm ] |
Tytuł: | Re: POMOCY |
najgorsze jest to ze engine po ratowaniu kompa cały czas sie pali. z sadą musze pzetestowac. a recyrkulator spalin przczysciłem ale nie wiem czy sie poprawnie otwiera i domyka. ![]() |
Autor: | danthe [ ndz kwie 10, 2016 12:51 pm ] |
Tytuł: | Re: POMOCY |
Jak check sie pali to ECU jest w trybie awaryjnym w najlepszym wypadku. Pewnie daje bezpiecznie dużą dawkę paliwa. Stąd strzelanie i słaba praca poniżej 3000. Samodiagnostyka nic nie zeznaje? Polecam test z innym ECU, od tego trzeba było zacząć. |
Autor: | robertb3 [ ndz kwie 10, 2016 7:02 pm ] |
Tytuł: | Re: POMOCY |
przed tragedia tez sie palił. gasnie po ponownym zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu. ten gosciu co reanimował kompa mówił ze przes jakies obwody ktore wlutował dodatkowe sie pali ,ale błedów nie ma.( w sensie wtedy) chyba do niego udeze. |
Autor: | robertb3 [ sob kwie 16, 2016 1:31 pm ] |
Tytuł: | Re: POMOCY |
KOLEDZY Z MIGANIA WYSZŁO 12 CZYLI BŁEDÓW BRAK. MACIE JAKIES POMYSŁY? MOZE PALIWO? ZA MALO DOSTAJE. A FILTR WYMIENIANY Z ZESZLYM ROKU? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |