suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest wt maja 06, 2025 9:47 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: "Pierdzące CB"
Post: pn wrz 06, 2010 4:20 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 17, 2009 10:39 am
Posty: 279
Lokalizacja: KNS
Siema.
Problem jak w temacie, kupiłem sobie CB i pierdzi ;].
Jako iż borykam się z tym problemem jakiś czas, wiem że to kwestia układu zapłonowego (dlatego ten dział właśnie :wink: ).

"ESPUMISAN" i WYMIANA RADIA NIE WCHODZI W GRĘ - to dla tych "wujków dobra rada" :mrgreen:
(sprawdzałem inne radia i inne anteny i to samo - pierdzi).

Czego już próbowałem:

- Wszelakie ferryty w różnych miejscach i kombinacjach
- 2 różnego rodzaju układy filtrujące (pomogły na dmuchawę i wycieraczki - to już nie zakłóca :P)
- zasilanie na osobnych kablach z akumulatora
- "latanie" z anteną po całym aucie
- nowe kable WN
- nowy palec i kopułka
- nowy akumulator
- nowe świece i zmiany szczelin
- zasilanie pod radio samochodowe (bywa filtrowane fabrycznie)
- zasilanie z ukł. podtrzymania pamięci radia sam.
- pożyczałem radia od znajomych i też pierdzą, to samo anteny. Moje radio w innych autach nie "pyrka".

Sprzęt jest zestrojony poprawnie

Objawy:

Po załączeniu silnika na wolnych obr. pyrka, pyrkanie przyspiesza wraz z obrotami.
Skręcenie squelcha nie pomaga - daje tyle że nie pyrka non stop - ale jak ktoś gada to nie idzie zrozumieć.
Mnie ponoć słychać czysto i wyraźnie.

Jako że siły mnie opadły, postanowiłem zasięgnąc wiedzy "u źródła".
Macie Vitary i macie radia CB.

Może ktoś miał podobny problem i jakoś go rozwiązał?
Może jakiś pomysł?

"Elektroda" i fora CB wyczytane (już kilka miesięcy walczę z tym paskudztwem).

Czy ktoś jest w stanie potwierdzić iż na 100% pomaga zmiana anteny z magnesu na stałą? (bywały takie opinie ale nie o Vitarach).

Jak to jest u was? Pyrka? Pyrkało?

W sklepie CB stwierdzili, iż może pomoże wymiana radia na te z górnej półki - ale to tylko może i koszt od 800zł - nie dam.

Czekam na podpowiedzi, pozdro i "...pyrk pyrk szerokości.." :wink:

_________________
Były 2 Vitary: 1.6 8V gaźnik 91r blaszanka i 1.6 8V wtrysk 90r cabrio, ale zgniły ;]
Cyrtodactylus pulchellus ABK


Na górę
Post: pn wrz 06, 2010 4:37 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
się głupio spytam ... a zasilanie radia CB przez duży kondensator (równolegle) podłączałeś? Tworzy się wtedy filtr dolnoprzepustowy na zasilaniu radia ;)

... mam magnesówke, radio chińskie, nędznie zestrojone -> nic nie pierdzi.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn wrz 06, 2010 4:52 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Ja jak wyżej. Stary Alan 28 ściorany przez ojca po Europie, byle jak zestrojony i chodzi :roll:
Może masa?

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn wrz 06, 2010 6:45 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 17, 2009 10:39 am
Posty: 279
Lokalizacja: KNS
piotrk pisze:
się głupio spytam ... a zasilanie radia CB przez duży kondensator (równolegle) podłączałeś? Tworzy się wtedy filtr dolnoprzepustowy na zasilaniu radia ;)

... mam magnesówke, radio chińskie, nędznie zestrojone -> nic nie pierdzi.


Tia, kondensatory, kondensatory z cewkami itp. Lipa

NuVo pisze:
Ja jak wyżej. Stary Alan 28 ściorany przez ojca po Europie, byle jak zestrojony i chodzi :roll:
Może masa?


Zasilanie z Aku bezpośrednio szło i też lipa.

Poprawiałem też masę na blok silnika oraz z aku na karoserię. Nadal nic


Hmm... szczotki na alternatorze? ale alternator powinien raczej gwizdać... chyba. :?:

_________________
Były 2 Vitary: 1.6 8V gaźnik 91r blaszanka i 1.6 8V wtrysk 90r cabrio, ale zgniły ;]
Cyrtodactylus pulchellus ABK


Na górę
Post: wt wrz 07, 2010 8:03 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 24, 2009 11:49 am
Posty: 821
No cóż taki sam objaw bywał w starych zastawach 1100 tam pomagało ekranowanie kabla zasilającego...... czyli owinięcie kabla linką - różnie się kombinowało
O dziwo jeśli nie pomagało to wsadzało się radio w obudowę metalową przerobioną z innego radia - po prostu działało jak ekranowanie.
Ciekaw też jestem przebiegu tego napięcia zasilania na oscyloskopie

Proponuję dokonać innego eksperymentu wziąźć inne źródło zasilania i spróbować inszy akumulator zasilacz czy co tam stryjenka ma....

_________________
j20a wreszcie kupione


Na górę
Post: wt wrz 07, 2010 8:39 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Podstawowe pytanie. Którędy zakłócenia się "dostają" do radia?
Przez zasilanie czy przez antenę?

Wnioskuję z Twoich prób że zakłócenia idą przez antenę.
Jeśli przez antenę to nie znam skutecznego domowego sposobu na taką dolegliwość (moje w Vitarze też pierdzi od jakiegoś czasu), Zauważyłem że zaczęło bardziej trzeszczeć od czasu gdy zaczęły się problemy z cewkami zapłonowymi. Może warto poszukać winowajcy w elektryce samochodu?
Trochę pomaga wymiana radia na takie z lepszymi filtrami (czytaj: 3x droższe :( ) miałem okazję używać w stosunkowo krótkim okresie 3 diametralnie różnych CB w jednym samochodzie i ilość zakłóceń była proporcjonala do jakości radia (czyli i ceny)
Zauważyłem też że trochę mniej zakłóceń przenosi duża antena zamontowana na stałe (nie na magnesie) i miejsce zamontowania anteny też ma znaczenie - czym dalej od silnika tym u mnie było lepiej.

Ewentualnie wymiana samochodu na lepiej ekranowany :mrgreen:
Testowałem moje radio (President Taylor III ASC New) w różnych samochodach i jak na razie tylko w Hondzie Accord Coupe była błoga cisza, nawet elektryczne lusterka nie wprowadzały zakłóceń. Odwrotnie w Prelude - tutaj słyszę w CB wszystko co ma związek z elektryką łącznie z silniczkiem spryskiwacza. Filtry na torze zasilania nic nie dały.

ps:
przypomnialo mi sie że u mnie nasiliły sie trzaski jak poluzowała się "beczka" na złączeniu przedłużacza kabla antenowego - czyli ekranowanie się znacznie osłabiło.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt wrz 07, 2010 10:28 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 24, 2009 11:49 am
Posty: 821
ah i zapomniałem dodać w tej zastawie tośmy robili tak że odcinaliśmy oryginalny kabel zasilający cb-radio a dolutowywaliśmy taki kabel używany chyba do automatyki przemysłowej trójżyłowy ( jedna żyła zostawała wolna ). Te kable do automatyki miały porządne ekranowanie i grubą izolację. Tylko plusza z minuszeem nie pomylcie.

_________________
j20a wreszcie kupione


Na górę
Post: wt wrz 07, 2010 4:19 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 17, 2009 10:39 am
Posty: 279
Lokalizacja: KNS
Cordoba_2004 pisze:
...Proponuję dokonać innego eksperymentu wziąźć inne źródło zasilania i spróbować inszy akumulator zasilacz czy co tam stryjenka ma....


danthe pisze:
...Podstawowe pytanie. Którędy zakłócenia się "dostają" do radia?
Przez zasilanie czy przez antenę?

Wnioskuję z Twoich prób że zakłócenia idą przez antenę.
Jeśli przez antenę to nie znam skutecznego domowego sposobu na taką dolegliwość (moje w Vitarze też pierdzi od jakiegoś czasu), Zauważyłem że zaczęło bardziej trzeszczeć od czasu gdy zaczęły się problemy z cewkami zapłonowymi. Może warto poszukać winowajcy w elektryce samochodu?
ps:
przypomnialo mi sie że u mnie nasiliły sie trzaski jak poluzowała się "beczka" na złączeniu przedłużacza kabla antenowego - czyli ekranowanie się znacznie osłabiło...


No w sumie też jakiś pomysł, wezmę 2 aku i podepnę w samochodzie radio do niego. Jeżeli pierdy nie znikną, znaczy zakłócenia idą przez antenę.
Dzięki za podpowiedzi.

_________________
Były 2 Vitary: 1.6 8V gaźnik 91r blaszanka i 1.6 8V wtrysk 90r cabrio, ale zgniły ;]
Cyrtodactylus pulchellus ABK


Na górę
Post: wt wrz 07, 2010 6:40 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 17, 2009 10:39 am
Posty: 279
Lokalizacja: KNS
OK. Sprawdziłem. Podpiąłem osobny aku do radia. Zakłócenia wchodzą ewidentnie przez antenę kurna.....
Pierdzi nie zależnie od miejsca montażu anteny, nawet na klapie z tyłu ;[

_________________
Były 2 Vitary: 1.6 8V gaźnik 91r blaszanka i 1.6 8V wtrysk 90r cabrio, ale zgniły ;]
Cyrtodactylus pulchellus ABK


Na górę
Post: wt wrz 07, 2010 6:51 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 24, 2009 11:49 am
Posty: 821
proponuje zrobić jeszcze inny eksperyment podjechać pod twoją vitkę autem osobnym z cb-radiem i zobaczyć czy w tym drugim aucie pierdzenie też słychać ..

_________________
j20a wreszcie kupione


Na górę
Post: sob wrz 18, 2010 9:39 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 17, 2009 10:39 am
Posty: 279
Lokalizacja: KNS
OK. to nie alternator... ( zdjąłem pasek ).

_________________
Były 2 Vitary: 1.6 8V gaźnik 91r blaszanka i 1.6 8V wtrysk 90r cabrio, ale zgniły ;]
Cyrtodactylus pulchellus ABK


Na górę
Post: pn sty 31, 2011 2:05 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 26, 2011 3:42 pm
Posty: 19
Lokalizacja: Łowicz
Vitara już tak chyba po prostu ma (tak jak inne starsze samochody). Nie pozbędziesz się tego pierdzenia...

Niestety ale z własnych doświadczeń wiem że jedynym DOBRYM sposobem na takie pierdzenie jest wymiana radyjka na takie z dobrymi filtrami. Polecam President Herbert 1 (można trafić tanio na allegro) , stare już radio ale ma najlepsze filtry ze wszystkich radii na świecie. Miałem w Nivie, teraz mam je w Vitce i jest świetnie, żadnego pierdzenia, czy cykania..
Problem jest tylko z jego umiejscowieniem w aucie bo wielkie jest jak cegła niestety, ale udało mi się wpasować je pod deską rozdzielczą (nad prawym kolanem) :)

_________________
Czarna Machina
Suzuki Vitara 3D '94
Silnik 1.6 8V + LPG


Na górę
Post: pn sty 31, 2011 7:18 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob paź 30, 2010 9:40 pm
Posty: 54
Lokalizacja: Nowy Sącz
właśnie zamontowałem u siebie radyjko i mam to samo :cry: :cry: zakłócenia w rytm silnika.Próbowałem już wszystkiego i nic nie pomaga zakłócenia tak samo wchodzą przez antenę. Wyczytałem gdzieś na necie żeby spróbować za ekranować układ WN folia aluminiowa i podpiąć do masy robił tak kto? bajka? :) jak nie będę to testować :D bo już to tylko zostało ...

_________________
vitka cabrio 92r 1,6 8v,LPG,felicja/merc. MT
Suzuki GSX-R 750


Na górę
Post: pn sty 31, 2011 7:25 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 17, 2009 10:39 am
Posty: 279
Lokalizacja: KNS
Moimi głównymi podejrzanymi są:

Nr one: kable WN
Nr two: rozdzielacz zapłonu.

Kable mam janmora, na chwilkę od cewki do aparatu dałem inny, stary kabel.
Pierdzenie jakby ucichło, ale jak mnie pierd...ął to odleciałem z metr :mrgreen:

Grzecznie założyłem z powrotem janmora i czekam na okazję podmiany kabli na próbę.

_________________
Były 2 Vitary: 1.6 8V gaźnik 91r blaszanka i 1.6 8V wtrysk 90r cabrio, ale zgniły ;]
Cyrtodactylus pulchellus ABK


Na górę
Post: pn sty 31, 2011 8:49 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob paź 30, 2010 9:40 pm
Posty: 54
Lokalizacja: Nowy Sącz
ja jakieś 3 miesiące temu zmieniałem cały układ wysokiego.
wiem ze kable mam bosch,kopułka i palec to nie wiem.. jakiś tani zamiennik, bo jak zmieniałem to stare jakościowo wydawały się lepsze :)
Mam gdzieś je wiec ja będę miał chęci :wink: tez spróbuje się pobawić w podmianę i jeszcze pobawię se z ta folia.. zobaczymy:D

Przy okazji grzebania znalazłem ze na cewce-opasce do której przykręcony jest kondensator nie było masy.. przeczyściłem no i albo mi się wydaje :) albo trochę ucichły zakłócenia /choć może sobie tylko wmówiłem :D /

_________________
vitka cabrio 92r 1,6 8v,LPG,felicja/merc. MT
Suzuki GSX-R 750


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl