suzuki.info.pl
http://www.suzuki.info.pl/forum/

Prad ladowania 14.1
http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=8&t=6677
Strona 1 z 2

Autor:  vonBraun [ pn gru 05, 2011 7:24 pm ]
Tytuł:  Prad ladowania 14.1

Dzis odpalajac na zimnym (i na zimnie) stwierdzilem ze zamiast milego:

łułułułułułułułu wrrrrr!!!

słychać:

łuuułłł.....łuuuuuułłł....łuuuuułłłł... wrrrr

Po powrocie do domu miałem 14.1v pradu ładowania (silnik włączony) i 13.1v(silnik wyłączony)

Poprzednio prąd ładowania miałem 14,5

W miedzyczasie warsztat regenerował alternator. Po regeneracji maiałem nadal 14,5.

Mam się bać?

vonBraun

Autor:  lukasz.szettel [ pn gru 05, 2011 7:49 pm ]
Tytuł:  Re: Prad ladowania 14.1

ładowanie ok. przyczepił bym się raczej akumulatora. sprawdź mu voltarz rano przed odpaleniem. jak będzie poniżej 12v to albo akumulator trzeba obsłużyć, albo wymienić.

Autor:  mobilek [ pn gru 05, 2011 8:00 pm ]
Tytuł:  Re: Prad ladowania 14.1

albo poszukac zlodzieja pradu...

Autor:  vonBraun [ wt gru 06, 2011 2:55 am ]
Tytuł:  Re: Prad ladowania 14.1

Na razie wykluczam awarię aku - to bezobsługowy Bosch na gwarancji, który kupiłem w styczniu 2011, powinien tyle wytrzymac ale z pokora przyjme i tę wersję.

W każdym razie: poczekałem pare godzin i zmierzyłem napięcie na aku.

Zjechało na 12.6

Podładowałem z prostownika na 13.2

Odłączyłem klemę na noc. Potrzebuję teraz sprawdzić czy mi nie kradnie prądu.

Czy ktoś wie jak poprzełączać TO:

Obrazek

Aby pokazało mi po podłączeniu "wyjścia" do klemy a wejścia do plusa na aku ile pradu mi kradnie ?

/instrukcja - nie wiem gdzie jest i z tego co pamiętam była niezrozumiała/

pozdrawiam
vonBraun

Autor:  mysza [ wt gru 06, 2011 7:05 am ]
Tytuł:  Re: Prad ladowania 14.1

ustaw strzałkę na czerwone pole oA:
odepnij plusa od akumulatora
podepnij czarny przewód do plusa na Aku
a czerwony do kabla +
i gotowe

Autor:  cielaczek [ wt gru 06, 2011 7:44 am ]
Tytuł:  Re: Prad ladowania 14.1

...no ale z tego co widzę to najpierw trzeba czarny przewód w tym ustrojstwie przepiąć na dół miernika, a czerwony w miejsce czarnego.
Powodzenia.

Autor:  michałł_old [ wt gru 06, 2011 8:10 am ]
Tytuł:  Re: Prad ladowania 14.1

Jak znam życie :) to miernik nic Ci nie pomoże....
jeżeli mało jeździmy tj praca-dom to aku ma prawo być nie doładowane. A 14.1 V jest ok (może złożyli Ci nowy regulator napięcia) jak masz radio podłączone ? pod stacyjkę czy bezpośrednio pod aku.

Autor:  piotrk [ wt gru 06, 2011 9:22 am ]
Tytuł:  Re: Prad ladowania 14.1

podmień kable jak cielaczek pisze, ustaw miernik na 10A.
Wepnij się pomiędzy MINUSOWĄ klemę, a MINUSOWY słupek.
Nie rób tego na plusowym, bo grozi co najmniej iskrzeniem ;-)

EDIT: póżniej, jak nic Ci nie pokaże, zmniejszaj zakres do 200m, 20m itd. Przy tym podmień kabel, wyjmij z gniazda 10A, włóż do mA

Autor:  michałł_old [ wt gru 06, 2011 11:05 am ]
Tytuł:  Re: Prad ladowania 14.1

A jaki powinien być pobór ?

Autor:  NuVo [ wt gru 06, 2011 12:58 pm ]
Tytuł:  Re: Prad ladowania 14.1

Zakładam że zero :wink:
Oczywiście przy wyłączonych wszelkich odbiornikach i sprawnej instalacji.

Autor:  vonBraun [ wt gru 06, 2011 1:16 pm ]
Tytuł:  Re: Prad ladowania 14.1

NuVo pisze:
Zakładam że zero :wink:
Oczywiście przy wyłączonych wszelkich odbiornikach i sprawnej instalacji.


Alarm u mnie bierze nominalnie 0,02A nawet jak jest wyłączony.
Do pracy mam 18-20km czyli w obie strony 40, zreszta nie było problemu wczesniej.
Aku wymienione 11 mc temu.
Garażuje w ogrzewanym pomiesczeniu.
Za to po myjni miałem ostatnio problem w odpaleniu, może podczas napraw gdy szukali przyczyny dosłownie WSZĘDZIE i poprawiali kable coś tam zepsuli i zwiera jak pojeżdzę po błocie

W kazdyn razie - na rano miałem 12,9 (w nocy po ładowaniu 13.1) czyli pomijalny spadek po odłaczeniu klemy przez noc. Dzis po powrocie z pracy sprawdze czy mi sie ulatnia.
Jednak przypomnę ze altek ładował mi 14,5 poprzednio.

Dzieki piotrk!

pozdrawiam
vonBraun

Autor:  lukasz.szettel [ wt gru 06, 2011 3:51 pm ]
Tytuł:  Re: Prad ladowania 14.1

gdyby coś kradło prąd rano miał byś też poniżej 12V. jak parametry akumulatora się zgadzają po postoju to szukaj gdzie indziej. może masa na rozruszniku jest słaba.

Autor:  michałł_old [ wt gru 06, 2011 4:58 pm ]
Tytuł:  Re: Prad ladowania 14.1

jak są takie problemy to zaczyna się od mas czyli masa aku-buda, masa aku-silnik lub buda-silnik potem kabelek od rozrusznika gruby + i cienki + ...... jak silnik ma słabą masę to i rozrusznik kiepsko kręci i alternator będzie słabo ładował lub nawet wcale. Ja stawiam na masę silnika :) odkręcić sprawdzić przeczyścić i powinno być git :) a co do poboru prądy to nikt nie wie w 100% jaki ma być bo czy radio czy alarm, zegarki ciągną itp :D

Autor:  franek [ wt gru 06, 2011 6:57 pm ]
Tytuł:  Re: Prad ladowania 14.1

Ja mam ładowanie 13.6 i wydawało mi się, że mam dobre.

Autor:  michałł_old [ wt gru 06, 2011 8:43 pm ]
Tytuł:  Re: Prad ladowania 14.1

13,6 to wzorowe ładowanie :) jak sprawdzamy ładowanie to na wolnych obrotach powinno być ok 14V a po włączeniu np świateł mijania powinno spaść do właśnie ok 13,6v po dodaniu gazu powinno być 14V. A jak najłatwiej aku sprawdzić.... wystarczy zapalić światła na zgaszonym silniku i poczekać ok 5min jak odpali to jet dobry :) a jak na prostowniku akumulator szybko się ładuje to znaczy że już po nim jak szybko pobiera prąd to równie szybko go oddaje. A słyszałem że bosch robi słabe akumulatory...... i jeżeli nie jest to żelowy to jest obsługowy tj trzeba sprawdzić mu elektrolit korki powinny być pod naklejkami

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/