Generic pisze:
...
E no, to są skały a nie kamienie. Ja myślałem o takim mniejszych, kamienistych górskich drogach np. Gdzie ja z kolei nie widzę tej przewagi szerokich.
...
Ja cały czas odnoszę się do terenów lokalnych....
Ja też

Jazda po kamieniach (nie żwir, nie ogromne skały jak w Moab), czyli taka lokalna jazda w południowej Polsce(jak na foto poniżej)
Wąska opona bardziej wpada między kamienie i łatwiej się z klinować...
Wydaje mi się że argumenty Franka które przytacza są w dużym stopniu słuszne. Są jednak zapożyczone raczej z innego kontynentu typu Australia a tam jednak mają trochę inny teren i inaczej używa się aut 4x4 i nie do końca przekłada się to na polski off-road. W Europie mało kto używa wąskich wysokich opon (głównie Landrowery na polnych dragach i asfalcie

)
PS.
Ciekawostkowy przykład "Jimny" 1.3 na szerokich walcach:
https://youtu.be/PEQk6caN3xw
_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na
https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !