suzuki.info.pl http://www.suzuki.info.pl/forum/ |
|
31" przy seryjnym napędzie??? http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=400 |
Strona 1 z 5 |
Autor: | Masmo [ pn paź 01, 2007 10:16 am ] |
Tytuł: | 31" przy seryjnym napędzie??? |
Mam nie za mocny sliniczek 1,6 8V, seryjne przełożenia i oponki 235/75R15. Planuje wrzucić większe koła (na dzięn dzisiejszy pewnie nalewki kopia Yokohamy MT np: Fedima Extreme evolution lub podobne np. http://www.sklep.globgum.com.pl/index.p ... x4-trakker ). I teraz odwieczne pytanie o wymiar: Ma to być min 30", chciałbym 31" (zakładam zrobienie odpowiedniego liftu): Czy na takich oponach 31" nie będą za słabe przełożenia pod duże górki i głębokie błoto??? Jakie realne rozmiary mają te nalewki i ewentulnie jaką głębokść bieżnika. Fedima nie ma nic pośreniego pomiedzy 30" a 31", natomiast PNEUS ELITE ma taki rozmiar jak 255/75R15: http://www.sklep.globgum.com.pl/index.p ... x4-trakker. (taki rozmiar najbardziej chodzi mi po głowie). Dzięki z góry za sugestie i informacje. |
Autor: | Masmo [ pn paź 01, 2007 10:43 am ] |
Tytuł: | |
Hadek pisze: Ja miałem takie opony u siebie.
To duża i cięzka opona, na podjazdach błotnych brakuje mocy. Jesli bedziesz przestrzegał pewnych zasad to troche pojeżdzisz. Żeby nie obcierała potrzebujesz liftu budy i zawieszenia. Konieczne bedzie tez skręcenie ograniczników skretu. U mnie przy maks skrecie w lewo ocierała o rame. Felgi 7" et-15. Czyli wygląda na to że 31" może być trochę za duże.... Tak też sobie to wyobrażam. Włączenie 2-ki (4L) chyba będzie na podjeździe i w błocku niemożliwe??? Miałeś Fedimę?? Czy innego producenta? Obcierało przy zmotanych wahaczach też?? |
Autor: | Hadek [ pn paź 01, 2007 10:49 am ] |
Tytuł: | |
Fedima evo cos tam z dodatkowymi lamelami po bokach. Obcierało przy zawiasie pajcalmini, ale tylko w lewą strone. Mówiąć o podjazdach miałem na mysli spore wzniesienia gdzie nie mozna się napedzic. W terenie w miarę mozliwości uzywałem wszystkich biegów. Bywało i tak że napędzony na maksa 2 w lagrze musiałem zredukowac do 1. Tragedii nie będzie, vitka bedzie Ci spadac do poczatku momentu obrotowego i tak sobie bedzie ciagneła. Musisz się liczyc z wiekszym spalaniem, u mnie norma to 15 litrów, maks do 25 przy pełnej faji ![]() |
Autor: | Masmo [ pn paź 01, 2007 11:03 am ] |
Tytuł: | |
Hadek pisze: .... Musisz się liczyc z wiekszym spalaniem, u mnie norma to 15 litrów, maks do 25 przy pełnej faji ![]() To mi rybka ![]() ![]() Hadek pisze: ....Tragedii nie będzie.....
To co byś radził biorąc pod uwagę wszystkie za i przeciw?? 31" czy 255/75 czy 30" |
Autor: | Hadek [ pn paź 01, 2007 11:09 am ] |
Tytuł: | |
Szczerze, to 30/9,5 kopia simex. To według mnie najbardziej rozsądny rozmiar. To jest tylko moja prywatna opinia ![]() |
Autor: | Masmo [ pn paź 01, 2007 11:14 am ] |
Tytuł: | |
Hadek pisze: Szczerze, to 30/9,5 kopia simex.
To według mnie najbardziej rozsądny rozmiar. To jest tylko moja prywatna opinia ![]() ![]() ![]() ![]() Toś mi zamieszał. Już myslałem że wiem jakie opony kupić ![]() ![]() |
Autor: | Hadek [ pn paź 01, 2007 11:16 am ] |
Tytuł: | |
Biga na ten przykład ma 195r15 simex, mieli viertara jak głupia, choc czesto wisi na ramie ale to wina liftu na zawiasie 5cm. No i most tez juz wystrzelił ![]() |
Autor: | Masmo [ pn paź 01, 2007 11:39 am ] |
Tytuł: | |
Hadek pisze: Biga na ten przykład ma 195r15 simex, mieli viertara jak głupia, choc czesto wisi na ramie ale to wina liftu na zawiasie 5cm.
No i most tez juz wystrzelił ![]() Rozumiem że ten przykład jako głos na nie dla simexa ![]() To teraz mam ramę nieco wyżej od Biga i wiem co znaczy niska rama. Ciągle się wieszam ![]() Teraz na 1-ce (29") i reduktorze mam spory zapas siły na kołach, ale czasem muszę przy AT włączyć 2-kę żeby oczyścić koła. To niestety już jest groźne dla sprzęgła gdy stoję pod górę lub siedzę w głębokim błocie. Nieźle je na ostaniej Operacji przypaliłem na jednym podjeżdzie błotnistym ![]() Więc wnioskuje z tego że jak będę miał trochę większe i z dużo lepiej oczyszczającym się bęznikiem koła będzie akurat (nie będzie konieczności butowania na 2-ce). Nie chciałbym także zniszczyć mostu. Wiec trzeba jakoś to wypośrodkować. |
Autor: | Masmo [ pn paź 01, 2007 2:12 pm ] |
Tytuł: | Re: 31" przy seryjnym napędzie??? |
Masmo pisze: Jakie realne rozmiary mają te nalewki i ewentulnie jaką głębokść bieżnika.......
Dostałęm informację o wielkościach od http://www.opony-4x4.pl/: 31x10.5r15 Fedima Extr. ma 24cm szer i 76.5cm śerdnicy. Ranger, Puma i Sahara mają 25cm szer. i 78 cm średnicy. 235/75r15 Fedima extreme evol - Szerokość tej opony to 23cm, średnica 75cm. Inni producenci tego bieżnika w tym rozmiarze mają po 1cm mniejsze opony na szer. i średnicę. |
Autor: | mdeja [ czw paź 04, 2007 11:13 am ] |
Tytuł: | |
Masmo żeby zmieścić 78 cm w nadkolach to na prawdę musisz zrobić dużego lifta ewentualnie sporą wycinke, wyrąb lasu.... Nie wiem jak 8v ale w 24v V6 na takich kołach to ja bym juz 2 biegu na stromiznach nie używał. A miałem u siebie tylko 75,5cm opone. A teraz mam minimalny lift, kola 29 cali a i tak od ziemi do ramy z tyłu 33 cm ![]() |
Autor: | Masmo [ czw paź 04, 2007 1:31 pm ] |
Tytuł: | |
mdeja pisze: Masmo żeby zmieścić 78 cm w nadkolach to na prawdę musisz zrobić dużego lifta ewentualnie sporą wycinke, wyrąb lasu.... : Są plany konkretnego lifta i pod niego chce kupić opony strikte w teren. mdeja pisze: Nie wiem jak 8v ale w 24v V6 na takich kołach to ja bym juz 2 biegu na stromiznach nie używał. A miałem u siebie tylko 75,5cm opone. : Wygląda na to że prawdziwe 31" to wymaga zmian przełożeń mostów. Czyli będę celował w oponę rzędu 76 cm. Co nominalnie dla Fedimy równa się 31" ![]() ![]() mdeja pisze: A teraz mam minimalny lift, kola 29 cali a i tak od ziemi do ramy z tyłu 33 cm
![]() No własnie jak patrze na Jimniego i Samuraje to mam kompleks niskiej ramy. Ale na trawersie to cieszę sie że jadę Vitarką. ![]() |
Autor: | mdeja [ czw paź 04, 2007 1:43 pm ] |
Tytuł: | |
Masmo pisze: No własnie jak patrze na Jimniego i Samuraje to mam kompleks niskiej ramy. Ale na trawersie to cieszę sie że jadę Vitarką.
![]() Do czasu do czasu - zaobserowowałem to osobiście.... W chwili jak już wypodnosisz auto żeby dać te opony które planujesz - to bedziesz miał ramę mniej więcej tak wysoko jak taraz ja mam, tylko ze budę dużo wyżej. I co sie okaże - że na trawersach hęhmmmm troche bojno. Miałem tak w Longu - teraz trawersy pokonuje pewniej. Widzę to u Vaikera i Rafała którzy mają podniesione krótkie Vitary - jeden na 30 drugi na 29 cali ale na dużym lifcie - czyli sprężyna od samary nieobcinana. Ja na trawersie jade prosto a im tył ucieka na dół stoku - dlaczego? |
Autor: | Masmo [ czw paź 04, 2007 1:45 pm ] |
Tytuł: | |
mdeja pisze: ..... Ja na trawersie jade prosto a im tył ucieka na dół stoku - dlaczego?
Opony + łącznik ![]() |
Autor: | mdeja [ czw paź 04, 2007 2:01 pm ] |
Tytuł: | |
Masmo pisze: mdeja pisze: ..... Ja na trawersie jade prosto a im tył ucieka na dół stoku - dlaczego? Opony + łącznik ![]() Nie do końca - ja u siebie w longu miałem takie wrażenia jak chłopaki w krótkich 2.0 Vitkach. Mam po prostu porównanie vitara -samuraj. Opony - owszem ja mam kopie Yokohamy MT a oni MTeki klasyczne - ale nie sądze żeby różnica w trzymaniu bocznym była aż tak duża na korzyś yoko.... Po prostu moim zdaniem jest to kwestia wysokości i sposobu pracy zawieszenia. Ten tył vitary jakoś taksie przewala w dół stoku po prostu ...no ale przy sporych trawersach - |
Autor: | Masmo [ czw paź 04, 2007 3:57 pm ] |
Tytuł: | |
mdeja pisze: Opony - owszem ja mam kopie Yokohamy MT a oni MTeki klasyczne
+ dla Fedimy Extrem ![]() ![]() ![]() Kolejna argument to zachowanie opon Yokohamy A-T/S jakie mam w Tucsonie. Dziś je przetestowąłem w torfie ![]() ![]() ![]() ![]() Wygląda że Yokhama wie jak robić opony w teren. ![]() |
Strona 1 z 5 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |