Hej, zapomniałem prawie o tym, że miałem je opisać, hehe
Po tym jak je dostałem, nie miałem możliwości ich od razu założyć, minęły 3 dni, zanim mogłem coś podziałać..
Pierwsze wrażenie: WOW! opony są zajeb..cie duże - dla wyjaśnienia, zamówiłem 235/85/16", ET felgi -25.. Pierwsza myśl, czy wejdą i będzie ok.. Musiałem podciąć nadkola, żeby móc skręcać, ale jest git, planuję jeszcze wycięcie i spawanie budy z przodu, bo jednak na wykrzyżach coś obciera właśnie o budę.. mniejszy rozmiar pewnie załatwiłby sprawę, ale chciałem koniecznie właśnie taki.. Opona ma 81cm wysokości i zbytnio nie zmienia się to po założeniu na felgę i dociążeniu masą auta przy ciśnieniu 1,9-2 atm .. Bieżnik ma 1,8 cm za zewnętrznej i ok 1,6 cm na środku opony..
Jak do tej pory przejechałem na oponkach +600km w terenie mieszanym i ciągle mam na nich fabryczne "włosy", co dla oznaczenia M+S wydaje się dobrym wynikiem, a zastosowana mieszanka gumy jest optymalna do jazdy po czarnym i na błocko.. Co najważniejsze, na śliskim asfalcie nie ma "ściskania zwieraczy", jedzie się normalnie.. Zastanawiałem się też nad tym, czy przy takim rozmiarze opony na motorku 1.6 8v, nie będzie przymaławo powera, liczyłem się ze spadekiem mocy i słabym przyspieszeniem, a tu miłe zaskoczenie, auto nie jest jakoś zmulone, cisnę do ok. 2,5-3k obrotów przed zmianą biegów i zostawiam niejednego na światłach, mała masa opon w stosunku do nalewek jest zdecydowanie odczuwalna.. Jak na razie nie uderzałem w jakieś ciężkie tereny błotne, na średnio błotne i wilgotny piach/mokre/śliskie trawy oponki radzą sobie zaskakująco dobrze, podejścia pod śliskie wzniesienia (oczywiście z głową, a nie but do dechy) po prostu rewelacja.. nie zgadzam się też z opinią, że opona szybko się zakleja, oczywiście coś tam błota łapie, ale też i się oczyszcza z niego, choć pewnie nie jak simexy i podobne..
Podsumowując: jak na razie jestem całkowicie zadowolony z tych opon, poleciłbym każdemu, kto nie katuje- dosłownie- auta w metrowej brei błota, a raczej chciałby wyjść obronną ręką z lżejszych terenów błotnych/śliskich, oraz mieć pewność zachowania na czarności..
A tu parę fotek:



Pozdrawiam