suzuki.info.pl
http://www.suzuki.info.pl/forum/

Taka oto oponka - Cooper Discoverer STT
http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=9945
Strona 1 z 2

Autor:  voytech [ ndz kwie 28, 2013 8:57 am ]
Tytuł:  Taka oto oponka - Cooper Discoverer STT

Jak w temacie, czy ktoś miał/ma styczność z oponkami z tym bieżnikiem? Wygląda całkiem ciekawie, tylko pytanie jak to robi w błotku i na czarności? Mam teraz oponki Cooper Discoverer A/T i nawet dają radę, choć jak już się zalepią to tragedia gdzieś podjechać, stąd moje zainteresowanie agresywniejszym bieżnikiem.. Tak więc proszę o opinie podpowiedzi.. A oto i one:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam

Autor:  marirus [ ndz kwie 28, 2013 10:38 am ]
Tytuł:  Re: Taka oto oponka - Cooper Discoverer STT

http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=16&t=75756 :wink:

Autor:  voytech [ ndz kwie 28, 2013 2:10 pm ]
Tytuł:  Re: Taka oto oponka - Cooper Discoverer STT

dzięki :)

Autor:  radzik071 [ ndz kwie 28, 2013 8:27 pm ]
Tytuł:  Re: Taka oto oponka - Cooper Discoverer STT

Fajna oponka.
Też się nad nią zastanawiałem bo poczytałem dużo dobrych opinii.
Gdy by nie cena to bym je wziął zamiast nalewek SAHARA

Autor:  piotrek13 [ ndz kwie 28, 2013 8:55 pm ]
Tytuł:  Re: Taka oto oponka - Cooper Discoverer STT

Miałem dwa dni tą oponkę moja opinia szybko się zakleja lepsza była kl71 teraz mam yokohame

Autor:  Zulu [ ndz kwie 28, 2013 9:32 pm ]
Tytuł:  Re: Taka oto oponka - Cooper Discoverer STT

Yokohama MT lepsza od kumho? Bo ma mniej dużo bieżnika :roll:

Autor:  Mieciu1 [ ndz kwie 28, 2013 9:44 pm ]
Tytuł:  Re: Taka oto oponka - Cooper Discoverer STT

Nie no w gnój Yoko raczej lepsza i od coopera i od kl .Cooper Mt to taki fajny At-ek z aspiracjami na błoto ale bez przesady :mrgreen: .Wyprawa i przebiegi albo przeprawa i małe przebiegi :mrgreen: 8)

Autor:  radzik071 [ pn kwie 29, 2013 10:27 pm ]
Tytuł:  Re: Taka oto oponka - Cooper Discoverer STT

Mieciu1 pisze:
Nie no w gnój Yoko raczej lepsza i od coopera i od kl .Cooper Mt to taki fajny At-ek z aspiracjami na błoto ale bez przesady :mrgreen: .Wyprawa i przebiegi albo przeprawa i małe przebiegi :mrgreen: 8)


Zgodzę się w 100%

Autor:  voytech [ pn kwie 29, 2013 10:49 pm ]
Tytuł:  Re: Taka oto oponka - Cooper Discoverer STT

hmm, właśnie o to bardziej mi chodzi, wyprawa i przebiegi, niż przeprawa i małe przebiegi, nie miałem nigdy w planie przejazdów przez niemożliwe..
Zdecydowałem się na te oponki, cena może i trochę odstrasza jak pisał radziu, ale biorąc pod uwagę jej masę w stosunku do nalewajek, cena wydaje się optymalna za ok 12kg mniej na półosiach + dużo dobrego ogólnie na necie o tej oponie.. zobaczymy w praniu, na pewno podzielę się moimi odczuciami.. na razie niecierpliwie czekam na kuriera :)

Autor:  lenny [ czw maja 09, 2013 6:17 pm ]
Tytuł:  Re: Taka oto oponka - Cooper Discoverer STT

voytech pisze:
hmm, właśnie o to bardziej mi chodzi, wyprawa i przebiegi, niż przeprawa i małe przebiegi, nie miałem nigdy w planie przejazdów przez niemożliwe..
Zdecydowałem się na te oponki, cena może i trochę odstrasza jak pisał radziu, ale biorąc pod uwagę jej masę w stosunku do nalewajek, cena wydaje się optymalna za ok 12kg mniej na półosiach + dużo dobrego ogólnie na necie o tej oponie.. zobaczymy w praniu, na pewno podzielę się moimi odczuciami.. na razie niecierpliwie czekam na kuriera :)


Hejka, jak tam nowa oponka się prezentuje ? w jakim rozmiarze ją kupiłeś do vitki? wstaw jakieś foty :) sam też się zastanawiam nad Cooperem rozważam jeszcze Kumho KL71 brałem jeszcze pod uwagę bardziej uniwersalne gumy jak GOODYEAR Wrangler Duratrac ale z tych nie mają w rozmiarze 30x9.50 R.15 chociaż cena kusi w stosunku do dwóch poprzednich gum jest dużo tańsza w rozmiarze 235/75 R.15 . Jestem ciekaw jak te coopery spiszą się w zimie z pewnością lepiej niż nalewki które ja mam i każdemu raczej odradzę ich zakup.

Autor:  voytech [ pn maja 13, 2013 2:34 am ]
Tytuł:  Re: Taka oto oponka - Cooper Discoverer STT

Hej, zapomniałem prawie o tym, że miałem je opisać, hehe :P
Po tym jak je dostałem, nie miałem możliwości ich od razu założyć, minęły 3 dni, zanim mogłem coś podziałać..
Pierwsze wrażenie: WOW! opony są zajeb..cie duże - dla wyjaśnienia, zamówiłem 235/85/16", ET felgi -25.. Pierwsza myśl, czy wejdą i będzie ok.. Musiałem podciąć nadkola, żeby móc skręcać, ale jest git, planuję jeszcze wycięcie i spawanie budy z przodu, bo jednak na wykrzyżach coś obciera właśnie o budę.. mniejszy rozmiar pewnie załatwiłby sprawę, ale chciałem koniecznie właśnie taki.. Opona ma 81cm wysokości i zbytnio nie zmienia się to po założeniu na felgę i dociążeniu masą auta przy ciśnieniu 1,9-2 atm .. Bieżnik ma 1,8 cm za zewnętrznej i ok 1,6 cm na środku opony..
Jak do tej pory przejechałem na oponkach +600km w terenie mieszanym i ciągle mam na nich fabryczne "włosy", co dla oznaczenia M+S wydaje się dobrym wynikiem, a zastosowana mieszanka gumy jest optymalna do jazdy po czarnym i na błocko.. Co najważniejsze, na śliskim asfalcie nie ma "ściskania zwieraczy", jedzie się normalnie.. Zastanawiałem się też nad tym, czy przy takim rozmiarze opony na motorku 1.6 8v, nie będzie przymaławo powera, liczyłem się ze spadekiem mocy i słabym przyspieszeniem, a tu miłe zaskoczenie, auto nie jest jakoś zmulone, cisnę do ok. 2,5-3k obrotów przed zmianą biegów i zostawiam niejednego na światłach, mała masa opon w stosunku do nalewek jest zdecydowanie odczuwalna.. Jak na razie nie uderzałem w jakieś ciężkie tereny błotne, na średnio błotne i wilgotny piach/mokre/śliskie trawy oponki radzą sobie zaskakująco dobrze, podejścia pod śliskie wzniesienia (oczywiście z głową, a nie but do dechy) po prostu rewelacja.. nie zgadzam się też z opinią, że opona szybko się zakleja, oczywiście coś tam błota łapie, ale też i się oczyszcza z niego, choć pewnie nie jak simexy i podobne..
Podsumowując: jak na razie jestem całkowicie zadowolony z tych opon, poleciłbym każdemu, kto nie katuje- dosłownie- auta w metrowej brei błota, a raczej chciałby wyjść obronną ręką z lżejszych terenów błotnych/śliskich, oraz mieć pewność zachowania na czarności..
A tu parę fotek:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam

Autor:  motylios [ pn maja 13, 2013 6:25 am ]
Tytuł:  Re: Taka oto oponka - Cooper Discoverer STT

wow! super wygląda! pogratulować ;)

Autor:  polopony [ pn maja 13, 2013 7:36 am ]
Tytuł:  Re: Taka oto oponka - Cooper Discoverer STT

faktycznie dobrze wyglada, voytech daj znac jak wrazenia z jazdy na czarnym - chodzi mi bardziej o halas
bo z tego co widze coopery maja 74dB a taki bfg at 77 dB.

Autor:  lenny [ pn maja 13, 2013 11:02 am ]
Tytuł:  Re: Taka oto oponka - Cooper Discoverer STT

Dlaczego zdecydowałeś się na rozmiar 16 a nie 15 ?

Autor:  voytech [ pn maja 13, 2013 11:18 pm ]
Tytuł:  Re: Taka oto oponka - Cooper Discoverer STT

polopony pisze:
faktycznie dobrze wyglada, voytech daj znac jak wrazenia z jazdy na czarnym - chodzi mi bardziej o halas
bo z tego co widze coopery maja 74dB a taki bfg at 77 dB.


Hmm, "hałas" opon na czarnym przy ciśnieniu ok. 2atm. porównałbym z przyjemnym mruczeniem, do ok 90-100/h jest ok, później jest już dosyć głośno, ale vitka właśnie tak ma (nie jest o Jaguar! hehe), nie mam porównania do innych oponek "a'la MT", jedynie do wcześniej używanych przeze mnie Cooper A/T- właściwie to teraz jazda jest przyjemniejsza- STT wydają się bardziej wyważone i nie wprowadzają w taki rezonans jak A/T (subiektywna ocena).. Na śliskim, mokrym asfalcie nie miałem żadnych problemów (jak plaskacz- oczywiście z prędkością w miarę dostosowaną), w przeciwieństwie do wcześniej używanych A/T - wydaje mi się że STT są bardziej miękkie, a przez to bardziej przyczepne i lepiej się auto prowadzi.. Na A/Tkach nieraz miałem jakieś lekkie poślizgi, na nierównościach i przy większych prędkościach, cenzura mi latała jak wpadłem w dziurę (brak zapasu na drzwiach+ brak foteli z tyłu), a teraz jakoś tak się trzyma jakby lepiej..

lenny pisze:
Dlaczego zdecydowałeś się na rozmiar 16 a nie 15 ?

Hmm, w zasadzie nie ma wytłumaczenia, spędziłem ze 3dni latając z miarką tam i z powrotem koło auta, a w końcu uległem wizji dobrze podniesionego auta (wg. przeliczników, koło ma teraz 31,7") a do ramy na prostym mam 38 centów od ziemi - wcześniej jeżdżąc tu i tam miałem problemy z koleinami w błocie, stąd też chciałem jak najwyżej.. Jedyny mankament, to jak pisałem wcześniej- na wykrzyżach ociera o budę z przodu - konieczna ingerencja, wycinanie i spawanie (okolice wewnętrznego rantu nadkola i budy), nie widzę w tym problemu, poza brakiem czasu na dokonanie przeróbek.. Ale co się nie odwlecze.. Poza tym, bryczka wygląda bardzo dobrze na gumach w tym rozmiarze :) - parę razy już widziałem te zawistne spojrzenia ludków z LR, Jeepa albo Toyki, bo moja sucz stoi wyżej niż ich "terenowe" auta :P

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/