suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest wt maja 06, 2025 3:01 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 31, 2013 11:02 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sty 07, 2013 10:01 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Bytom
Dla mnie, elektryka to materia magiczna znikło mi wszystko i wewnątrz i na zewnątrz, ale od początku.
Po przejechaniu wczoraj dwa razy na ogródki działkowe (gruntowa droga z kałużami) bylo ok, wieczorem przejechałem jeszcze raz
i po przejechaniu może 1km, najpierw zdechło radio uznalem, że padlo bo wogóle jest kiepskie. Po chwili żona pyta czy zegary na tablicy rozdzielczej zawsze święcą tak słabo i światla na zewątrz też? Tablica się żażyła a światła, pomyślałem ze brudne to słabo świecą i jedzie dalej. W pewnym momencie tablica przestaje świecić, wskazówka obrotomierza leży (ani drgnie, silnik wyje) latam po biegach w góre i w dół, żeby dokulać się do zabrza z bytomia po DK88. W końcu wyłączam światła i tak na ślepo (w zasadzie od paru chwil na ślepo), ale teraz z wyłączonym pokrętłem świateł, dokulałem się na parking tam umarła.
Wychodzę z samochodu oświetlenie kabiny się zapala czyli nie aku, po godzinie wracam z kluczami żeby coś pomotać, przekręcam kluczyk i odpala od strzału :) robię rundkę po parkingu niby ok ale końcówka znowu na ślepo.
Miał ktoś coś podobnego, silnik pali ina gazie i na benie.
Dodam że po tej drodze na ogródkach to się dość szybko przeleciałem jak drogą z poprzecznymi koleinami i kałużami. Co to może być? alternator?, masa? (gdzie?), przekaźniki? (i to jest materia magiczna)
Sory, że taki długi opis ale... wolałem dokładnie


Na górę
Post: ndz mar 31, 2013 11:35 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Ja stawiam na alternator ale niech wypowiedzą się mądrzejsi :wink:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: ndz mar 31, 2013 11:37 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Posprawdzaj masy, bo może być gdzieś luźna.
Pod maską przy prawym błotniku jest skrzynka z bezpiecznikami. Sprawdź, jak bardzo ruda tam się posunęła. Może warto odkręcić, przesmarować i przykręcić na nowo.
Bezpieczniki nie strzelają?
Ostatecznie może być gdzieś zwarcie.
Klemy nie są luźne?

W zacieku z kolei jak padł regulator napięcia (w Vitce integralna część alternatora - może warto sprawdzić), to też podobne jaja się działy :wink:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: ndz mar 31, 2013 11:41 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Kononowicz Cię dorwał - nie będzie niczego :mrgreen:

Zacznij od mas, klemy oczyscić na aku papierkiem ściernym, popatrzeć po kablach czy na dole czegoś nie urwało

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: ndz mar 31, 2013 11:44 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sty 07, 2013 10:01 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Bytom
wczoraj w nocy jak grzebałem w bezpiecznikach to wyglądały ok, te przy błotniku tylko dociskałem, klemy wyglądają czysto (nie odkręcałem)
a teraz mamy jkiś kataklizm i cos białego z nieba leci, od 2 w nocy jakies 15-20cm, i tak ma byc cały dzień i noc :( nie chce w śniegu przy el. grzebać), we wtorek do elektryka chyba oddam. sie okaże :/ tak czy inaczej dzięki za rady.


Na górę
Post: ndz mar 31, 2013 11:51 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
A w grzebaniu w elektryce przy śniegu przeszkadza Ci to, że łapki przymarzają do blachy, czy co?
Bo innych przeciwwskazań raczej nie ma :wink:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: ndz mar 31, 2013 12:02 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sty 07, 2013 10:01 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Bytom
a bo ja taki delikutaśny jestem ;), ostatnio przykręcałem przeciwmgłowe z tyłu przy -4 !!! ;) i zimno w łapki było :)


Na górę
Post: ndz mar 31, 2013 12:05 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
to co jakiś czas złap za aku - poczujesz rozgrzewające prądy ;)

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: ndz mar 31, 2013 12:22 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sty 07, 2013 10:01 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Bytom
ta, a oczy zrobią za reflektory


Na górę
Post: ndz mar 31, 2013 12:25 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2729
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
co wy się chłopacy fazy boita ?? :P :lol: :mrgreen:

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: ndz mar 31, 2013 12:26 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sty 07, 2013 10:01 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Bytom
faze co prawda siem nie bojem, ale osiągam ją w inny sposób niż tykając aku :D


Na górę
Post: ndz mar 31, 2013 12:27 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2729
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
ta z aku krótko czymie wiem :D :P :mrgreen:

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: ndz mar 31, 2013 12:34 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Jak byłem dzieciak to u Ojca w robocie lubiłem się przy ciężarówkach pokręcić i czasami mnie zabierał ze sobą jak pracował w soboty. Standardowo dawali mi kabiny do podnoszenia i jakieś pierdoły do robienia, m.in. odkręcanie aku. Na początku szczypało bo co i rusz łączyłem przypadkowo bieguny :mrgreen:

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: ndz mar 31, 2013 12:40 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sty 07, 2013 10:01 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Bytom
czyli wieloletnie doświadczenie, a może nawet uzależnienie ?


Na górę
Post: ndz mar 31, 2013 12:49 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Raczej to drugie, bo z doświadczeniem cienko - sam się podłączyłem z zapominalstwa trzy razy pod 230V jak remont mieszkania robiłem :mrgreen:

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl