suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 2:44 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz maja 11, 2014 9:45 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt lut 28, 2014 5:25 pm
Posty: 89
Hej,
Co może być nie tak, jeśli jadąc na równej drodze drążek zmiany biegów i reduktora pływa/faluje miarowo (rusza się) na boki jakiś 1-2cm?
jaka przyczyna?
1. źle wyważone koła?
2. bicie promieniowe opon?
3. coś z wałem/krzyżakami?
4. inne?


Na górę
Post: pn maja 12, 2014 6:22 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Poduszki pod skrzynią biegów będą już zmęczone
Po za tym auto jest z budą na ramie i drążkiem bezpośrednio do skrzyni więc zawsze będzie widać takie "bujanie" :wink:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn maja 12, 2014 7:59 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt lut 28, 2014 5:25 pm
Posty: 89
Rozumiem na wertepach czy nierównościach drogi.
Ale na drodze równej jak stół, takie miarowe, jednostajne, bujanie się drążka to chyba nie normalne zjawisko?


Na górę
Post: pn maja 12, 2014 9:05 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Albo na fizykę nie chodziłeś, albo pani profesor była na tyle atrakcyjna że nie uważałeś na lekcjach :mrgreen:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn maja 12, 2014 4:10 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt lut 28, 2014 5:25 pm
Posty: 89
No to fizyku: czekam na wykład z twojej strony.
Bo rzeczywiście moja fizyczka w szkole miała cyce jak donice 8)


Na górę
Post: pn maja 12, 2014 6:55 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Gdybyś przyspawał budę i skrzynię biegów do ramy, to istnieje pewne prawdopodobieństwo, że drążek nie latałby w lewo i prawo.
Niestety, miałbyś również zapewniony nie do końca przyjemny masaż ciała podczas jazdy.

Dlatego konstruktorzy poszli na pewien kompromis montując elementy gumowe :wink:

Prawdopodobnie dlatego gdy ruszasz drążek skrzyni biegów porusza się w jedną stronę, a gdy hamujesz silnikiem w drugą.
Takie zjawisko nie występuje w plaskaczach, gdzie drążek jest zamontowany do nadwozia.

Z zabawnych praw fizyki, w tym skręcania (po sporym lifcie Vitary) zaobserwujesz też ciekawe zjawisko, że Vitara przy gwałtowniejszym ruszaniu przechyla się w prawo, jak by miała niewiadomo ile koni :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pn maja 12, 2014 9:28 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Zax nawijasz farmazony jak zwykle. Tyle to on też wie. No.
Teraz ja.
To się nazywało chyba sinusoida drgań, falowanie, ruch harmoniczny.

Bajdełej, będziesz wyprzedzał kiedyś ciężarówkę na tej równej drodze to zobacz jak jej miarowo buja kabiną. To jest mniej więcej taki objaw.

A pojęcie "równej" drogi w naszym kraju jest mocno względne :wink: :mrgreen:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl