suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 2:15 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr mar 27, 2013 12:30 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 30, 2011 6:46 pm
Posty: 251
Lokalizacja: BB
Witam :)

Nurtuje mnie pytanie odnośnie mojego spostrzeżenia pod maską Suzi ;)
Mianowicie chodzi mi o wiatrak/wentylator za chłodnicą. Kiedy w waszych pięknych pojazdach wentylator/wiatrak ten włącza się ? W moim samochodzie rusza on od razu po uruchomieniu silnika. Czy to nie powinno być uzależnione od temperatury silnika ? Czy jest to normalne czy to kolejna anomalia w moim samochodzie ? (jest tak odkąd go posiadam dlatego nie wiem czy to normalne). Jak to jest u Was ?

Pozdrawiam.

_________________
>>zarid<<
SUZI - Suzuki Vitara LONG 1.6 16V 97KM 1994 LPG


Ostatnio zmieniony śr mar 27, 2013 12:40 pm przez zarid, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr mar 27, 2013 12:40 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt sty 30, 2007 11:18 am
Posty: 23
viewtopic.php?f=6&t=7359&hilit=wiskoza

_________________
vitara long 1993 1,6 16V


Na górę
Post: śr mar 27, 2013 12:47 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 30, 2011 6:46 pm
Posty: 251
Lokalizacja: BB
Randal pisze:
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=7359&hilit=wiskoza

Aha. Czyli ten wiatrak niby na początku powinien pracować (od samego startu silnika) wolniej, a im cieplejszy silnik tym szybciej. To mnie uspokoiłeś ;)

Jak sprawdzić czy to działa dobrze ? Czy rozpędza się wraz ze wzrostem temp ? Bo na oko to od startu zapiepsza bardzo szybko.

_________________
>>zarid<<
SUZI - Suzuki Vitara LONG 1.6 16V 97KM 1994 LPG


Na górę
Post: śr mar 27, 2013 8:49 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 23, 2011 5:06 pm
Posty: 156
Lokalizacja: warszawa-nadarzyn
na zimnym silniku przytrzymaj za wiatrak przy zapalaniu powinienes go spokojnie utrzymac(przytrzymaj znaczy moze byc jakims kijem tudziesz patykiem nie rekami :mrgreen: ) jesli tak jest to znaczy ze wiskoza dziala a na rozgrzanym nie bedziesz mogl wiatraka utrzymac wydaje mi sie ze to najprostrzy sposob

_________________
1.6 V 8 blaszanka :mrgreen: daje rade :mrgreen:


Na górę
Post: śr mar 27, 2013 9:16 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Z tego co pamiętam to właśnie prawidłowo jak na starcie przez chwilę wisko trzyma, później jak zakręci kilka razy robi się ,,miękki'', a zaczyna trzymać jak się chłodnica mocno nagrzeje...

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: śr mar 27, 2013 10:46 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
dobrze kolega browning pisze. jak odpalisz zimne auto to na początku wiskoza trzyma i słychać taki szum (wiatrak mocno wieje). potem szum ustaje bo wiatrak nie obraca się tak szybko. podobnie szum powinien następować gdy auto się bardziej nagrzeje i wisko "spina" wentylator bardziej z obrotami co daje mocniejsze chłodzenie.na youtube jest kilka filmików pokazujących w prosty sposób zasadę działania tego mechanizmu.

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: śr mar 27, 2013 10:56 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
a ja w swojej łapą zatrzymuje wiatrak :P
oczywiście jak ciepła i już schodzi do prawidłowych obrotów silnika 8)
na zimnym za jasny hu. nie zatrzymałem

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: czw mar 28, 2013 10:32 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
u mnie też jest podobnie w sumie ale nigdy się nie przegrzewał silnik a temp. jak się nagrzeje to akurat w połowie skali się trzyma cały czas. latem jak po mieście jeździłem i stałem na światłach w jakimś korku czy coś to było słychać takie buczenie (pewnie spięło wiatrak bardziej) więc chyba dobrze działa u mnie wisko.

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: pt mar 29, 2013 8:22 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
ja dopiero co założyłem ale w oczach widać że nie jest spięte
jest lepiej ale strasznie szybko traci temperaturę podczas jazdy

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl