suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 7:57 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 26, 2008 8:07 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 07, 2007 10:31 am
Posty: 33
Lokalizacja: Łuć
Witam kolegów

Na forum jestem już od jakiegoś czasu, chociaż stosunkowo mało się udzielam.
Powód był prosty, moja Vitara spełniała jak dotąd oczekiwania w terenie, i nie miam z nią większych problemów.
Dla przypomnienia podam tylko, że moje autko kupiłem od gościa z holenderskiego forum terenówek (4x4 HET NOORDEN).
Samochód miał tam zrobiony lift 2 cale na zawieszce, 3-4 cale bodylifta, wzmocnienie mocowania mostu przedniego i założone MT-ki 30x9,5x15.
Ja w zasadzie wymieniłem tylko amortyzatory z tyłu na Polonezy.
Upalam je prawie drugi rok i choć teraz wygląda trochę gorzej swoje zrobiło: parę zaliczonych boków, wystająca płyta betonowa (skrzywiła ramę pod przednim mostem), a o rysach, wgnieceniach, pourywanych zderzakach... nawet nie wspominam :twisted: Uważam że jest to świetne lekkie autko terenowe.
...Ale nadszedł czas zmian.

Znalazłem sponsora, z którym mam zamiar, na bazie mojego auta zbudować terenówkę do mocnego katowania. W planie jest kilka poważniejszych startów.
Wiem, to "tylko" Vitara, ale jestem przekonany że dobrze zrobiona + mądra i przemyślana jazda przyniosą efekt.

Założenia są takie:
Auto jak najbardziej zbliżone do oryginału, oczywiście trzeba będzie wyciąć to i owo :twisted:
Masa auta zredukowana do naprawdę niezbędnego minimum.
Koła 33 cale, ale narazie mosty oryginalne - czy to wytrzyma???
Wyciągarka - hydraulik lub 24V+ przeróbka instalacji, najlepiej zmotana w środku.
zderzaki, osłony- i inne oczywiste dodatki, lekkie i wytrzymałe.

Ponieważ trochę się zaniedbałem w informacjach o Vitarze, proszę Was o radę i pomoc w budowie mojego autka.

Uczestniczyłem w budowie kilku aut do offroadu, i wiem jak wiele błędów popełnia się robiąc to po raz pierwszy (a to będzie moja pierwsza Vitara). Mam nadzieję że z Waszą pomocą uniknę wielu z nich.
Niech to będzie i "Wasza" Vitara, a ja obiecuję że wśród naklejek sponsorów nie zabraknie na honorowym miejscu, reklamy tego forum.
Czekam na wszelkie info: projekty, fotki, rysunki.
Z góry dziękuję i
Pozdrawiam
Tomek eM.

_________________
91 Vitara 1,6i - bodylift 4" lift zawieszenia 2" + Super Swamper TSL 31x11,5x15 - w ciągłej przebudowie
91 Tracker 1,6i LPG - placek w butach BFG A/T 30x9,5x15
96 Jeep Gand Cherokiee ZJ 5,2 Up Country + 2,5" koła BFG M/T 32x10,5x16


Na górę
Post: czw paź 30, 2008 10:14 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
waga suzy to jej atut
wyciagarki 24 v dobry pomysł miałem to robic ale poszedłem w mechanika
most przedni to podstawa zmoty zwykły jest mocny ale nie az tak :lol:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: sob lis 01, 2008 11:49 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 07, 2007 10:31 am
Posty: 33
Lokalizacja: Łuć
slaw, to jest odpowiedź na jaką czekałem.
Narazie przedni musi mi wystarczyć, choć coś tam w nim pokombinuję :wink:
Po czarnym i tak nią jeździł nie będę.
Mój budżet nie pozwala mi na inne mosty (Grand Vitara to chyba półśrodek) i mechanika.
Moje auto ma być Vitarą z krwi i kości, tak przynajmniej musi wyglądać.
Pozdrawiam

_________________
91 Vitara 1,6i - bodylift 4" lift zawieszenia 2" + Super Swamper TSL 31x11,5x15 - w ciągłej przebudowie
91 Tracker 1,6i LPG - placek w butach BFG A/T 30x9,5x15
96 Jeep Gand Cherokiee ZJ 5,2 Up Country + 2,5" koła BFG M/T 32x10,5x16


Na górę
Post: pn sty 12, 2009 6:09 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
TeeM pisze:
.....Znalazłem sponsora, z którym mam zamiar, na bazie mojego auta zbudować terenówkę do mocnego katowania. W planie jest kilka poważniejszych startów......

Umieściłeś swój post w dość nieforunnym dziale i dopiero teraz się na ten temat natknąłem.
I co działasz w temacie??
Ja bym na Twoim miejscu budował w kolejności:
1. Lift 3" z opuszczonym mostem
2. Przedni most z Lock-Rightem i obudową stalową
3. Tylni lost Lock-Right lub zablokowany (np mini spool) jeśli zakłądasz wykorzytanie tylko terenowe
4. Przełożenia (albo zmiana przełożeń reduktora albo lepiej reduktor Samuraj+PTO)
5. Odpowiednie docięcie budy
6. Koła 33 Silverstone Extreem +beadlocki
7. Mechanik

I wygrywasz Magam :wink: :lol:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: wt sty 13, 2009 10:41 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Masmo pisze:
I wygrywasz Magam :wink: :lol:


I Masmo, myślisz, że jak ja bym to wszystko też u siebie zrobił to bym wygrał Magam? :wink:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: wt sty 13, 2009 10:55 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
kosciej pisze:
Masmo pisze:
I wygrywasz Magam :wink: :lol:

I Masmo, myślisz, że jak ja bym to wszystko też u siebie zrobił to bym wygrał Magam? :wink:


Jeszcze musiałoby to być niezawodne no i trochę umiejętności i szczęścia potrzeba :wink: , ale moim zdaniem powalczyć już by można... :D

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: wt sty 13, 2009 3:42 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 04, 2008 8:18 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Nisko kole Stalowej Woli
Co to są te " beadlocki " :?:

Tylko się nie śmiać, bo ja naprawdę nie wiem :mrgreen:

_________________
Elmonter 1.6 8V ARB


Na górę
Post: wt sty 13, 2009 3:45 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Zabezpieczenia na feldze, żeby Ci oponka nie spadła, jak jeździsz na b. niskim ciśnieniu :mrgreen:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: wt sty 13, 2009 3:49 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
http://en.wikipedia.org/wiki/Beadlock 8)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: wt sty 13, 2009 4:17 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
Magam wygrała Suka przerobiona z Jimniego na 32". Z tego co pamietam opis miała:
1. ARB w przednim moście;
2. Mini Spool w tylnym;
3. Beadlocki z którym podobno swobodnie jeździła na 0,5 atm a bez powietrza też podobno dawała radę;
4. Mechanika i PTO na reduktorze Samuraja (z tego co pamiętam)
5. Seryjny motor.
6. Całkiem nowe nadwozie zrobione na szkielecie klatki.
7. Oczywiście wzmocnione przeniesienie napędu.
Moim zdaniem Vitara np 2,0 16V gdyby miała podobne modyfikacje na lifcie 3" i 33" oponie też miałaby szanse na pudło.

Edit:
O znalazłem opis:
http://www.terenowo.pl/public_html/NOWO ... &Itemid=33
Moim skromnym zdaniem motając Sukę trzeba kierować się zasadą:
1. Im prostrze i im lżejsze tym lepsze. Nie ma sensu stosować rozwiązań stosowanych w czołgach marki Patrol :wink: .
BTW Ja sobie zadałem jedno zajebiście ważne pytanie :wink: : Dlaczego quady dają radę :?: :wink: :lol:

BTW: Ktoś wie jakie ciśnienie w kołach mają quady :?:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: wt sty 13, 2009 5:01 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 15, 2007 12:24 am
Posty: 519
Lokalizacja: Szamotuły
Masmo pisze:
1. Im prostrze i im lżejsze tym lepsze. Nie ma sensu stosować rozwiązań stosowanych w czołgach marki Patrol :wink: .

Dokladnie prostota konstrukcji i lekkosc naszych maszyn to ich podstawowa zaleta...
Na malej przeprawce z okazji WOŚP pieczatki ktore ja zdobylem bez zadnego problemu dla czolgow marki Patrol okazaly sie masakra...Lod pod nimi pekl i wpadli :mrgreen: 1,5 h wyciagania...to mi sie zawsze podobalo w suzuki przelatujesz gora gdzie inni grzezna :mrgreen:

_________________
Sj 413 -> Vitara JLX 1.6 8v -> Discovery 2.5 TDI lift 2'


Na górę
Post: wt sty 13, 2009 6:27 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Masmo pisze:
...Moim zdaniem Vitara np 2,0 16V gdyby miała podobne modyfikacje na lifcie 3" i 33" oponie też miałaby szanse na pudło.




Przyjdzie czas,że ujrzysz Synu Niewierny Vitare na mostach samuraia ze zwolnicami z motorem 2.0 16V i innym szpejem,a w tem spłynie z nieba łaska i otworzycie oczy i wszyscy tak motać będziecie.

No.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt sty 13, 2009 6:43 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
NuVo pisze:
...Przyjdzie czas,że ujrzysz Synu Niewierny Vitare na mostach samuraia ze zwolnicami .....

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Mów co wiesz bez ociągania :mrgreen: :!: :!:
:lol: :lol:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: wt sty 13, 2009 6:48 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
Masmo pisze:
Magam wygrała Suka przerobiona z Jimniego na 32". Z tego co pamietam opis miała:
1. ARB w przednim moście;
2. Mini Spool w tylnym;
3. Beadlocki z którym podobno swobodnie jeździła na 0,5 atm a bez powietrza też podobno dawała radę;
4. Mechanika i PTO na reduktorze Samuraja (z tego co pamiętam)
5. Seryjny motor.
6. Całkiem nowe nadwozie zrobione na szkielecie klatki.
7. Oczywiście wzmocnione przeniesienie napędu.
Moim zdaniem Vitara np 2,0 16V gdyby miała podobne modyfikacje na lifcie 3" i 33" oponie też miałaby szanse na pudło.




Edit:
O znalazłem opis:
http://www.terenowo.pl/public_html/NOWO ... &Itemid=33
Moim skromnym zdaniem motając Sukę trzeba kierować się zasadą:
1. Im prostrze i im lżejsze tym lepsze. Nie ma sensu stosować rozwiązań stosowanych w czołgach marki Patrol :wink: .
BTW Ja sobie zadałem jedno zajebiście ważne pytanie :wink: : Dlaczego quady dają radę :?: :wink: :lol:

BTW: Ktoś wie jakie ciśnienie w kołach mają quady :?:



akurat 2,0 16v to bys daleko nie zajechał
to jest odpowiedz dlaczego jacek uzywa silnika 1,3 choc moze zmotac wszystko
druga sprawa o technika jazdy suzuusa jest nieco inna on zbuudował jimiaka wie co mocne co słabe i zawsze do mety dojedzie a taki sam jimiak w innych rekach juz nie :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: wt sty 13, 2009 6:55 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
slaw pisze:
...akurat 2,0 16v to bys daleko nie zajechał
to jest odpowiedz dlaczego jacek uzywa silnika 1,3 choc moze zmotac wszystko
druga sprawa o technika jazdy suzuusa jest nieco inna on zbuudował jimiaka wie co mocne co słabe i zawsze do mety dojedzie a taki sam jimiak w innych rekach juz nie :wink:

Zakładam wzmocnienie przeniesienia napędu i rozsądek kierownika :wink: :D .
A kolega z Gdańska ma 2,0 w Jamniku i daje radę choć coś ostatnio przemielił na OP :wink: :lol:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl