Siemka,
Podepnę się. Ja mam oponki 225/75/16. Przyśpieszenia nigdy zegarkiem nie mierzyłem, ale tak jak kolega napisał wyżej - jak się ją "przeciągnie" na 6.000 obr to idzie jak "szatan"

. Braciak ma Volvo V40 1.8 benzynke w nienagannym stanie i całkiem niedawno ruszyliśmy razem ze świateł.
Do 110 szliśmy praktycznie łeb w łeb, później trochę odszedł. (aż z ciekawości sprawdzę w weekend ile sekund zegarek pokaże - może nawet spróbuję nagrać

)
Jeśli chodzi o spalanie. Ja nie mam gazu, ale zauważyłem takie zależności: (mierzyłem pewnie z 5 razy)
Na codzień Vitki używa żona i jak ona "pyrka" po mieście, to na najbardziej znanym sposobie mierzenia (pełny bak/przejechane 100km /tankowanie) dolewam pi razy drzwi 10,5 - 11,5 litra. (nigdy mniej niż 10)
Jak za fajerkę wsiądę ja, to nigdy mi się nie zdarzyło, żebym dolał mniej niż 12l, a zdarzało się i pod 15l.
Mam też jedno porównanie długodystansowe. Jak ją kupiłem jako serię, to musiałem przemierzyć do domu prawie 600 km.
Nowy nabytek, więc nie ciskałem i leciałem sobie ze spokojem w okolicy 100 km/h. Na tej całej trasie zszedłem ciut poniżej 10l, bo to również mierzyłem.
Reasumując:
Jak któraś pali 10l albo i mniej, przy normalnej miejskiej jeździe - to... cud

Jak pali 12-15 l benzynki to wg mnie jest w przewidzianej normie.
Jak silnik się kręci do 6 tysi

, to z Volvem 1.8 do setki powinna iść równo hehe
Tylko jedna rzecz mnie zastanowiła:
rgb team pisze:
Zauważyłem jaki czas temu że zjeżdzając z gór np. 3km w dół non stop hamując śilnikiem i bez dotykania gazu a następnie przechodze do normalnej jazdy po prostej lub pod góre nagle kłęby białego dymu przez chwile z rury i potem jest normalnie.
Tak jakby ie olej zbierał,.....
Pierścioneczki mogą nie zgarniać kolego

, wiem coś o tym bo miesiąc po zakupie przegwizdałem pierścionki.
Też waliła białym dymem
_________________
Był Patrol Y61 i wybuchł

Jest Viertarka 2.0 V6 "+4" made by Radzikone" i Yokohama Geolandar A/T-S