suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt maja 09, 2025 2:15 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw paź 17, 2013 1:50 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr maja 20, 2009 8:49 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Konin
Witam,

Pacjent to 1.6 8v na wtrysku przeszczepiony do Samuraia.
Objawy są następujące;
Zaraz po odpaleniu silnik kręci się do jakiś 3 - 3,5 tys. obr/min przez 3-5sec później schodzi do ~2tys. obr/min (czyli ssanie) i później schodzi do ~1 tys obr/min. Czyli poza początkowym rozkręceniem się silnika wszystko OK.
Silnik wkręca się na obroty bez najmniejszych problemów, schodzi z nich też ładnie. Cud, miód, malina.
Tyle na postoju.

Przy jeździe jest tylko gorzej, do czasu delikatnego wciskania gazu jest w miarę OK, jednak przy mocniejszym wciśnięciu zaczyna się cyrk. Z początku ma pytkę, niestety po chwili zaczyna się dławić i pyrkać, wygląda na to, że silnik się zaczyna zalewać i tyko "pompowanie" pedałem gazu ratuje go przed zgaśnięciem. Po jakiś 10-20sec pompowania silnik stabilizuje obroty i wszystko zaczyna się od nowa, czyli na luzie wkręca się bez problemu, delikatna jazda też jest możliwa, niestety po wciśnięciu pedału gazu szarpie, dusi, dławi i tak w kółko.

Podmieniane były; świece, przewody WN, pompa paliwa
Odłączane po kolei i wszystkie na raz wtyczki od wszystkich możliwych czujników-poprawy brak.
Odczytanie kodów błyskowych wykazuje 12'kę - znaczy błędów brak.
Kopułka i palec przeczyszczone, przetarte itp.

Co jeszcze może być?
Regulator ciśnienia paliwa zabity? Na początku podłączyłem pompkę paliwa 3bary.
Zasyfiony wtryskiwacz?
TPS? (Ma może ktoś pod ręką opis jak go sprawdzić?)


Już powoli zaczynam tracić cierpliwość, chyba trzeba się przerzucić na zbieranie znaczków :mrgreen:

EDIT: W korpusie wtryskiwacza troszeczkę syfu było-przetarte, przedmuchane co się dało - poprawy brak

_________________
http://picasaweb.google.pl/halas4x4 <-- Moje foto :)


Na górę
Post: czw paź 17, 2013 6:56 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 23, 2009 1:06 am
Posty: 960
Lokalizacja: Miastko-Pomorskie
Trochę wygląda jakby był latający kawałek syfa pływający gdzieś w przewodach paliwowych w sensie gdzieś gruda bruda :mrgreen: przytyka coś co jakiś czas jak zaciąga paliwo. Ile masz beny w zbiorniku ? Zalej do pełna i pojeździj. Tam jest gaźnik? Jak tak no to wiesz co trzeba robić,czyścić :) .

_________________
http://www.liberrafoto.com/ - Zdjęcia , komercja i nie tylko i jeszcze tu http://www.liberraphotography.com/


Na górę
Post: czw paź 17, 2013 7:53 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr maja 20, 2009 8:49 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Konin
Beny jest... trochę :mrgreen: jakieś 15l pewnie będzie, aczkolwiek zbiornik wypłukałem z syfu na tyle, na ile było to możliwe.
Jeździć się nie da w zasadzie bo co chce wcisnąć gaz to buba się robi i trzeba stać i walczyć o przetrwanie.
Brudu raczej się większego nie spodziewam, sztywne przewody wzdłuż ramy przed montażem przedmuchane kompresorem, elastyczne wszystkie nowe.
Jak pisałem na początku jest to wtrysk, dodam jednopunktowy.


EDIT: Zapomniałem, kopułka i palec podmienione - bez zmian

_________________
http://picasaweb.google.pl/halas4x4 <-- Moje foto :)


Na górę
Post: czw paź 17, 2013 8:46 pm 
Moim skromnym zdaniem to będzie fałszywe powietrze. Może uszczelka monowtrysku...

Przepraszam za ogonki-piszę z telefonu...


Na górę
   
Post: czw paź 17, 2013 9:55 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr maja 20, 2009 8:49 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Konin
cielaczek pisze:
Moim skromnym zdaniem to będzie fałszywe powietrze. Może uszczelka monowtrysku...

Przepraszam za ogonki-piszę z telefonu...

A nie miał by przez to kłopotu również z wolnymi obrotami?
O-ring nad wtryskiem na 100%dobry, ten od spodu sprawdzę jutro.
Do tego jeszcze zobaczę 4-tą pompę paliwa która jeździ u kumpla-tak dla pewności

_________________
http://picasaweb.google.pl/halas4x4 <-- Moje foto :)


Na górę
Post: pt paź 18, 2013 9:57 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 10, 2010 7:42 pm
Posty: 760
Lokalizacja: Sw michała 52
Silnik: G16A
Model: pickup
Rok prod.: 1997
witam HAŁAS kumpel miał taki obiaw jak ty u siebie

pomogła wymiana pompy paliwa
wymiana filtra paliwa
świeć
kopułki i kabli na nowe
i gażnikowiec ustawił gażnik znaczy się monowtrysk


kopułke już masz kable też nowe
to zobacz jeszcze raz tą pompe paliwa musi chodzić :twisted:


Na górę
Post: pt paź 18, 2013 2:13 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr maja 20, 2009 8:49 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Konin
Pompę jeszcze dzisiaj będę sprawdzał kolegi któremu działa i na niej jeździ ale jedną miałem starą, drugą kupiłem nową a trzecia jeździła z tym silnikiem. Aż takiego pecha mam? :mrgreen:
Filtr paliwa jest nowy

_________________
http://picasaweb.google.pl/halas4x4 <-- Moje foto :)


Na górę
Post: pt paź 18, 2013 5:30 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Domyślam się, że skoro błędów z kodów błyskowyc nie ma to wiązki dobrze podłączyliście...
3 tysiące obrotów po odpaleniu to jakaś masakra.
2000 nawet na ssaniu nie powinien mieć.
Silniczek krokowy sprawdź i tak, jak Ci napisali uszczelkę pod monowtryskiem.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pt paź 18, 2013 9:27 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr maja 20, 2009 8:49 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Konin
Też myślę, że wiązkę dobrze podłączyłem :mrgreen:
3k obr/min strzeliłem "na słuch" bo miałem obrotomierz nie podłączony, aczkolwiek na kilka sec zaraz po odpaleniu kręci się ewidentnie za wysoko. Odnośnie tego znalazłem jeden wątek na tym forum, niestety rozwiązania w nim brak. Podejrzewam, że usterka nie związana z dławieniem się, ale dla pełnego obrazu o niej też wspominam.

Nie bardzo miałem dzisiaj czas kombinować, ale jak cyrk się zaczyna to pomaga... załamanie wężyka powrotu paliwa. Wracam zatem do punktu wyjścia czyli pompy paliwa ewentualnie regulator ciśnienia.

Niestety, czas nie pozwolił żonglować zbiornikami paliwa więc sprawa zostaje tak jak jest do poniedziałku.

_________________
http://picasaweb.google.pl/halas4x4 <-- Moje foto :)


Na górę
Post: pt paź 18, 2013 11:15 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
A podłącz jakąś zewnętrzną pompę pod maską z przewodami do kanistra i sprawdź jak chodzi.
Sprawdzisz tak nie tylko pompę, ale również drożność układu... I jeśli nie pomoże, to wyeliminujesz problem zaopatrzenia w paliwo i będziesz mógł się skupić na elektryce, czy samym silniku.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: wt paź 22, 2013 8:23 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: ndz lut 07, 2010 10:01 pm
Posty: 9
Jeżeli po zagięciu węzyka powrotnego robi się lepiej sprawdził bym reglulator ciśnienia paliwa bo najprawdopodobniej w nim tkwi problem, (takie małe coś podciśnieniowe przy wtrysku od którego wychodzi wężyk powrotny paliwa) :wink:


Na górę
Post: wt paź 22, 2013 10:13 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr maja 20, 2009 8:49 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Konin
Jak to mówią, jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie.
Okazało się, że 3 pompy paliwa (w tym jedna NOWA!) nie działają poprawnie, przy czwartej wszystko wróciło do normy.
Teraz został jeszcze problem zamontowania jej w zbiorniku, bo wszystkie testy były w prowizorycznym zbiorniku (nie chcecie wiedzieć w jakim, bo to nie zgodne z manualem :mrgreen:

Dzięki wszystkim za rady i porady.

Pozdrawiam

_________________
http://picasaweb.google.pl/halas4x4 <-- Moje foto :)


Na górę
Post: wt paź 22, 2013 4:46 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Hałas pisze:
Jak to mówią, jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie.
Okazało się, że 3 pompy paliwa (w tym jedna NOWA!) nie działają poprawnie, przy czwartej wszystko wróciło do normy.
Teraz został jeszcze problem zamontowania jej w zbiorniku, bo wszystkie testy były w prowizorycznym zbiorniku (nie chcecie wiedzieć w jakim, bo to nie zgodne z manualem :mrgreen:

Dzięki wszystkim za rady i porady.

Pozdrawiam

A nie mówiłem, że pompa? :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: wt paź 22, 2013 8:37 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 10, 2010 7:42 pm
Posty: 760
Lokalizacja: Sw michała 52
Silnik: G16A
Model: pickup
Rok prod.: 1997
ja też obstawiałem pompe paliwa :D

no to teraz samurai będzie latać :twisted: :twisted:
a skrzynie biegów masz samca czy vitary zastosowałeś :?: :?:


Na górę
Post: śr paź 23, 2013 11:12 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr maja 20, 2009 8:49 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Konin
Ta samurai polatał, ale pecha ciąg dalszy. Chłodnica mi się rozszczelniła :evil:
Nawet dobrze nie poupalałem.
Na drogach jest o tyle fajnie, że po dodaniu gazu (nie strzale ze sprzęgła jak to miało miejsce przy 1.3) na 2-ce w zakręcie cenzura zaczyna iść bokiem :mrgreen: Błotka jakiegoś szczególnego nie zdążyłem zaatakować ale simex się oczyszcza :wink:
Górki mam nadzieje, że dzisiaj poatakuje (zaraz idę reanimować chłodnicę-może się uda)

Skrzynia biegów (+koło zamachowe i sprzęgło) samuraia primo mam w dobrym stanie a secundo z vitarą trochę motanki, bo łapy do dorobienia, zaślepienie wyjścia na reduktor, dorobienie wału itp.

Jak w takim tempie będzie wszystko się weryfikować to do Pajęczna mogę się nie wyrobić :mrgreen:

Pozdro



EDIT:
Karwa chyba faktycznie do Pajęczna mogę mieć problem.
Na dziś zweryfikowany negatywnie wał tylny.
Na pierwszej górce :evil:

_________________
http://picasaweb.google.pl/halas4x4 <-- Moje foto :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl