0.5l/100km to różnica w zakresie błędu pomiaru. Tankuj na tej samej stacji przez dłuższy okres, notuj skwapliwie wszystkie dane i po minimum 6 miesiącach będziesz mógł stwierdzić z większym prawdopodobieństwem jaka jest tendencja.
Ale jak masz czas to możesz zainteresować się hamulcami i łożyskami w zawieszeniu kół i na całym układzie napędowym. Takie zwiększenie spalania mogą powodować zwiększone opory toczenia. Tylko, że cena jednego łożyska wielokrotnie przekracza kwotę jaka zaoszczędzisz na paliwie przez pól roku

Dodatkowo sprawdź ciśnienie w oponach. Możesz je zwiększyć z zalecanego 1.6 na 1.8. Powinno troszkę pomóc.
Jeśli kolektor dolotowy jest mocno zanieczyszczony to może mieć to wpływ na spalanie i dodatkowo może obniżyć moc silnika.
cielaczek pisze:
Kolektor generalnie powinien być czysty i gładki, żeby nie zakłócał przepływu. To jest jedna z pierwszych i prostszych rzeczy w tuningu silnika. Fabrycznie ma pozostałości po odlewie.
Polerowanie kanałów dolotowych stosuje się w tuningu N/A. Są jednak sprzeczne opinie co do sensu polerowania w niezmodyfikowanym silniku. Podobno zawirowania powstałe od chropowatości na ściankach dolotu powodują lepsze wymieszanie mieszanki paliwowo-powietrznej w niemodyfikowanym układzie dolotowym i wtryskowym. Usunięcie dużych pozostałości po odlewie ma sens, ale tak duże nadlewy w japońskich silnikach często nie występują
Ciekawostka. Kilka lat temu zbadano opory powietrza bryły samochodu z lakierem matowym (lekko zabrudzonym) i błyszczącym. I okazało się że ten pierwszy ma minimalnie mniejsze opory aerodynamiczne.