suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 9:48 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob maja 17, 2014 10:04 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn lis 11, 2013 10:37 pm
Posty: 42
Witam wszystkich :)
Chciałbym się dowiedzieć na co zwrócić uwagę aby zredukować spalanie w mojej vitarze. Auto ma silnik 1.6 16v i jest z 1995r. Wiem że trzeba sprawdzić filtr powietrza, świece, kable zapłonowe ale chciałem się zdać też na doświadczenie osób które maja do czynienia z tym autem trochę dłużej niż ja. Obecnie auto spala jakieś 12l -13l gazu na 100km. Mam sekwencje i czytałem że przy takiej instalacji można zejść poniżej 10l na 100km ale jak dla mnie 10l to by był ideał. Jeśli tylko ktoś wie co trzeba sprawdzić aby silnik pracował jak najlepiej to proszę o podzielenie się tą cenną informacją :D


Na górę
Post: sob maja 17, 2014 10:39 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Nie ma co szukać. Takie spalanie to norma.

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: ndz maja 18, 2014 10:12 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn lis 11, 2013 10:37 pm
Posty: 42
kiedy ją kupiłem (dokładnie rok temu) paliła kapkę mniej ok 12l po mieście. Teraz przy spokojnej jeździe wychodzi 12,5l. wiem że to nie duża różnica ale jako osoba bez stałego zatrudnienia liczę każdy grosz. Po za tym zastanawia mnie czy po usterce przepływomierza należy jeszcze raz regulować komputer sterujący lpg czy nie.


Na górę
Post: ndz maja 18, 2014 10:19 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 18, 2012 8:18 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: KLI, wawa
to ja ci napiszę dla pocieszenia że jeżdżę ma paliwie i przez rok średnie spalanie jakie uzyskałem to 18-19 litrów, a co do regulacji to uważam że to nigdy nie zaszkodzi. po moich obserwacjach nie oczekiwał bym spalania niższego niż te 12 litrów :D

_________________
?każdy alkohol jest bardzo dobry z wyjątkiem denaturatu, który jest dobry?
viewtopic.php?f=28&t=9240


Na górę
Post: ndz maja 18, 2014 10:24 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn lis 11, 2013 10:37 pm
Posty: 42
jak zalałem przepływomierz to spalanie skoczyło do 16l i myślałem że już gorzej być nie może ale widzę że nie ma ograniczenia w spalaniu :D


Na górę
Post: ndz maja 18, 2014 11:18 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt lut 28, 2014 5:25 pm
Posty: 89
Sprawdź lepiej dobrze ten przepływomierz. Jeśli będzie walnięty to nie dziw się że tyle spala.
Całą elektrykę zapłonu masz sprawną 100%?
Filtr powietrza czysty?
Jeżeli oprzyrządowanie silnika będzie o.k., spalanie powinno trochę zmaleć.
Do tego nie tankuj najtańszego LPG, gdzieś z butli z przydrożnego podwórza, tylko zatankuj droższe z dużej sieci stacji paliw.
Wtedy będziesz mógł stwierdzić czy spalanie spadło.


Na górę
Post: ndz maja 18, 2014 12:12 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn lis 11, 2013 10:37 pm
Posty: 42
przepływomierz jest sprawny na 100% bo wymieniał mi go dobry mechanik i sprawdził potem wszystkie parametry silnika. filtr jest nowy ale jeszcze go sprawdzę bo po kilku wizytach w lesie i na łąkach mógł się zapchać.


Na górę
Post: ndz maja 18, 2014 9:07 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
Jak kupiłem serię to około 10 litrów benzyny mi paliła.
Na 30" po mieście 12-15 litrów, teraz już nawet nie sprawdzam ile - spali ile się wleje :D

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Post: ndz maja 18, 2014 10:09 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn lis 11, 2013 10:37 pm
Posty: 42
czyli po prostu regulować czyścić i wymieniać wszystko co należy. Interesuje mnie również czy na spalanie ma wpływ pokaźny nagar w kolektorze dolotowym? Bo gdy czyściłem mechanizm przepustnicy odkryłem że w głębiej jest pełno czarnej mazi pokrywającej ścianki kolektora.


Na górę
Post: ndz maja 18, 2014 10:14 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Ja mam sekwencję w 3 już Vitarze.
10 litrów to można uzyskać na benzynie.

Przy oponach 205/70R15 tyle mi paliła. LPG około 12 po mieście, czy w cyklu mieszanym.

Na 235/75R15 pali mi koło 14l LPG po mieście.
Jadąc samą trasą do 90 km/h udało mi się jednak zejść do 9 litrów na setkę ;)

Katalizator wywalony, filtry czyste, świece i kable zmieniane, olej 10W40 Liquy Moli z MOS2.
Instalacja BRC Sequent24.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pn maja 19, 2014 11:45 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn lis 11, 2013 10:37 pm
Posty: 42
ja mam opony 205/75 r15 at. Z tego co piszecie to nie ma większych szans na redukcję spalania wiec nie będę nadmiernie grzebał przy silniku bo zawsze coś zepsuje i będzie jeszcze gorzej.


Na górę
Post: wt maja 20, 2014 5:39 am 
Kolektor generalnie powinien być czysty i gładki, żeby nie zakłócał przepływu. To jest jedna z pierwszych i prostszych rzeczy w tuningu silnika. Fabrycznie ma pozostałości po odlewie.

Przepraszam za ogonki-piszę z telefonu...


Na górę
   
Post: wt maja 20, 2014 7:09 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
0.5l/100km to różnica w zakresie błędu pomiaru. Tankuj na tej samej stacji przez dłuższy okres, notuj skwapliwie wszystkie dane i po minimum 6 miesiącach będziesz mógł stwierdzić z większym prawdopodobieństwem jaka jest tendencja.
Ale jak masz czas to możesz zainteresować się hamulcami i łożyskami w zawieszeniu kół i na całym układzie napędowym. Takie zwiększenie spalania mogą powodować zwiększone opory toczenia. Tylko, że cena jednego łożyska wielokrotnie przekracza kwotę jaka zaoszczędzisz na paliwie przez pól roku :)
Dodatkowo sprawdź ciśnienie w oponach. Możesz je zwiększyć z zalecanego 1.6 na 1.8. Powinno troszkę pomóc.

Jeśli kolektor dolotowy jest mocno zanieczyszczony to może mieć to wpływ na spalanie i dodatkowo może obniżyć moc silnika.
cielaczek pisze:
Kolektor generalnie powinien być czysty i gładki, żeby nie zakłócał przepływu. To jest jedna z pierwszych i prostszych rzeczy w tuningu silnika. Fabrycznie ma pozostałości po odlewie.

Polerowanie kanałów dolotowych stosuje się w tuningu N/A. Są jednak sprzeczne opinie co do sensu polerowania w niezmodyfikowanym silniku. Podobno zawirowania powstałe od chropowatości na ściankach dolotu powodują lepsze wymieszanie mieszanki paliwowo-powietrznej w niemodyfikowanym układzie dolotowym i wtryskowym. Usunięcie dużych pozostałości po odlewie ma sens, ale tak duże nadlewy w japońskich silnikach często nie występują :mrgreen:

Ciekawostka. Kilka lat temu zbadano opory powietrza bryły samochodu z lakierem matowym (lekko zabrudzonym) i błyszczącym. I okazało się że ten pierwszy ma minimalnie mniejsze opory aerodynamiczne.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt maja 20, 2014 10:26 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn lis 11, 2013 10:37 pm
Posty: 42
Łożyska z przodu i tak muszę wymienić bo mają duże luzy i zaczynają szumieć ale na razie nie wiem jak się za to zabrać bo nie wiem jak są zbudowane tzn nie wiem czy da się wybić bieżnie i wbić nowe czy są zespolone z piastami i trzeba je wymienić razem.


Na górę
Post: wt maja 20, 2014 10:32 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Są "wybijalne" z piasty
Poza tym luz można skasować bo to stożkowe łożyska

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl