suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob maja 10, 2025 11:04 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 57 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lis 13, 2009 10:40 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Witam :D
Powoli zbliża się nieuchronnie wymiana uszczelki pod głowicą - silnik poci się olejem i powoli zaczyna pożerać płyn chłodzący :?
I tu chciałbym zadać pytanie, co zakupić przed robotą :?: w co się zaopatrzyć :?:
- samą uszczelkę (jaki producent? są buble?)
- uszczelki kolektora dolotowego i wydechowego ?
- uszczelka pod pokrywę zaworów
- tubkę silikonu, bo nie mogę nigdzie uszczelniających oringów dostać (te w koło świec) ...
... coś jeszcze? nowe śruby trzeba dawać? w sumie to dobra praktyka, ale czy nie przerost formy nad treścią?

Czy warto planować głowicę? Pewnie odpiszecie, że koniecznie ... niemniej jednak mam już za sobą 3 wymiany w 3ch różnych samochodach (znajomy mechanik robił), ani razu nic nie planowane i hulało wiele dziesiątek tysięcy kilometrów i dłużej (żadna z nich nie była ponownie wymieniana).

Warto coś jeszcze przy okazji zrobić? za jedną robotą? na pewno regulacja zaworów będzie zrobiona dodatkowo.

Z góry dziękuję za cenne uwagi :D

PS: a czy będę robić sam, czy mechanik ... to się okaże - zależy jak czas pozwoli ...

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pt lis 13, 2009 10:47 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 24, 2009 11:49 am
Posty: 821
robiłem wymianę uszczelki w kilku płaszczakach nie praktykuję planowania głowicy dlatego że tak trzeba, i auta śmigają super, po zdjęciu głowicy i umyciu wysuszeniu daj na nią silne światło jeśli nie ma rys pęknięć wżerów to po co planować ? sprawdź liniałem i szczelinomierzem...
A i jeszcze jedna uwaga ...........wydymana uszczelką to skutek..czego...... no właśnie bardzo trudno czasem znaleźć przyczynę jednoznaczną.

_________________
j20a wreszcie kupione


Na górę
Post: pt lis 13, 2009 10:56 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
planowanie zawsze tylko fachowców brakuje bo nie zawsze planowanie to zbieranie 1mm głowicy bardzo czesto to tylko zebranie minimalnej warstwy i mamy badzo czystą i równą powierzchnie pod uczelka :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: sob lis 14, 2009 9:47 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Mi splanowali głowicę tak że po złożeniu wszystkiego z świec wypluł płyn chłodzacy.A tu sobota 19 godzina a w niedziele na rajd :( Wywaliłem wszysko jeszcze raz.Na szybe nakleiłem papier wodny o granulacji 1000 później jeszcze 1500 i zrobiłem lustro.Szlifowałem chyba z 2h ale dało rade.Wszystko smiga już drugi rok nic sie nie grzeje,płyn na swoim miejscu kompresja bardziej niz w normie.
JAk będziesz zrzucał głowicę od razu możesz wymienić uszczelniacze zaworów i dotrzeć gniazda zaworowe.
Co do ceny uszczelki nie załowałem pieniędzy bo tego nie zmainiesz co rok :wink:
Pozdro

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Post: sob lis 14, 2009 4:08 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 24, 2009 11:49 am
Posty: 821
napisz bo bardzo mnie zaciekawiła ta metoda nigdy o tym nie słyszałem
a widzę że to bardzo ciekawe jest
czyli co duża szyba , jakiś klej ? jaki klej ? równy stół ? kleisz papier wodny
polewasz wodą dajesz na to głowicę i ruszasz góra dół czy w kółko ? co ile polewasz i jak dużo ?

_________________
j20a wreszcie kupione


Na górę
Post: sob lis 14, 2009 6:11 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Dzięki za odpowiedzi :D
Cordoba_2004 pisze:
A i jeszcze jedna uwaga ...........wydymana uszczelką to skutek..czego...... no właśnie bardzo trudno czasem znaleźć przyczynę jednoznaczną.
otóż duży przebieg robi swoje ... dla mnie to nic dziwnego ;) pozatym w wakacje silnik ostro dostał w 4ry litery, bo mi się wisko skończyło, dzień upalny, a tu jeszcze 800km z przyczepą campingową do zrobienia i to na czas ... ale Vitka dała radę, choć silnik podsmażał się momentami :? wcześniej lekko się pocił to tu, to tam, ale teraz to już jest lekkie przegięcie ... choć tragedii nie ma i można śmiało śmigać (ale w daleką podróż już bym nie pojechał).
OKU pisze:
Na szybe nakleiłem papier wodny o granulacji 1000 później jeszcze 1500 i zrobiłem lustro.Szlifowałem chyba z 2h ale dało rade.
a to ciekawe co piszesz ...
OKU pisze:
Co do ceny uszczelki nie załowałem pieniędzy bo tego nie zmainiesz co rok :wink:
Nie ma zamiaru żałować, wręcz odwrotnie ;) niemniej jednak chodzą czasem opinie o niektórych producentach części.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: sob lis 14, 2009 6:23 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 24, 2009 11:49 am
Posty: 821
opisz kolego dokładnie to szlifowanie

_________________
j20a wreszcie kupione


Na górę
Post: ndz lis 15, 2009 1:20 pm 
Głowica do szlifu!Na pap wodnym i szybie to 126p sie robiło.Może koledze sie udało.Gniazda zaw do dotarcia. Sprawdzić prowadnice zaworów. Wymienić uszczelniacze zaworowe. Sprawdzić czy przypadkiem nie pekła gdzieś głowica albo blok.Blok na oko a głowice po szlifie na próbe ciśnieniową.Blok sprawdzić liniałem.Składać i śmigać.pozdr. :wink:


Na górę
   
Post: pn lis 16, 2009 6:25 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Cordoba_2004 pisze:
opisz kolego dokładnie to szlifowanie

Witam.
To co opisywałem to ekstremalny przypadek z serji -zrób to sam :wink: Najbezpieczniej jednak bedzie jak zrobią Ci to w zakładzie.
Ja użyłem bardzo grubej szyby która leżała na równej powieszchi.PApier wodny przykleiłem na calej swojej powieszchi dwustronną taśmą.No i woda woda woda :wink:

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Post: pn lis 16, 2009 10:02 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
OKU pisze:

PApier wodny przykleiłem na calej swojej powieszchi dwustronną taśmą.No i woda woda woda :wink:


Fajnie musiałeś wyglądać oklejony papierem...
Nie mogłem się powsztrzymać :mrgreen:

BTW ile może kosztować planowanie głowicy z pozostałymi operacjami (uszczelniacze, gniazda etc)?

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn lis 16, 2009 7:45 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
NuVo pisze:
Fajnie musiałeś wyglądać oklejony papierem...

No no :wink:
Uszczelniacze około 30 zł docieranie gniazd - koszty pasty do docierania zaworów,
Planowanie głowicy 50zł - 100 zł w zależności od zakładu

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Post: czw gru 10, 2009 9:52 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
zdradzicie może w jakiej kolejności (śruby), jakimi momentami dokręcać głowicę? na kilka razy? jakiś myk typu rozgrzewamy silnik, chłodzimy i dokręcamy?
jeszcze jakieś istotne śruby z konkretnymi momentami są przy tej robocie?

Pytam, bo poluję na klucz dynamometryczny i chcę, żeby mi zakres jego pracy pasował :D
A tak komplet uszczelek na górę silnika już czeka ;)

I jeszcze jedno pytanie. Uszczelniacze zaworów. Mam w zestawie. Jeśli głowica będzie do roboty - oczywiste, że to też. Jeśli nie będzie (czyli bez rysek, gniazda i zawory ok itd.) to czy da się uszczelniacze zmienić w garażu? ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Ostatnio zmieniony czw gru 10, 2009 10:03 am przez piotrk, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: czw gru 10, 2009 10:03 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
7 3 1 5 9

8 4 2 6 10 kolejność jest taka, a momenty 35Nm,55Nm,65-70Nm. Jak chcesz to mogę pożyczyć dynamometryka i przyrząd do rozpinania zaworów.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: czw gru 10, 2009 10:06 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Przemas601 dzięki ! Rozumiem, że dokręcamy po prostu na 3 razy, stosując kolejne momenty i nie ma żadnych haków.
Dynamometryk i tak u mnie musi się pojawić nowy ... mam stary i zgrzybiały - nie ufam mu za grosz :lol:

A ten przyrząd do rozpinania zaworów ... czy to takie cudo? http://www.allegro.pl/item835066615_prz ... owicy.html

Jak zrzucę głowicę, to najwyżej zadzwonię z prośbą - dzięki :D

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw gru 10, 2009 3:17 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Tak,dokręcasz w 3 fazach i już. Ten stary i zgrzybiały,wkręć w imadło,weż wagę i sprawdź czy przekłamuje. Mój przyrząd do zaworów działa na zasadzie dźwigni.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 57 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl