suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest wt maja 06, 2025 7:37 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4
Autor Wiadomość
Post: ndz lis 03, 2013 2:58 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
gutek.a4 pisze:
ale przód czy tył? bo ja w tym układzie myślę o tyle

A co za różnica?
Z przodu i z tyłu mam takie same półosie (w sensie średnicy i frezów).
A jak myślisz o tyle, to najlepiej myśleć od razu o odciążonych półosiach - zwykły "patyk" na pewno będzie tańszy od półosi zakończonej tak jak fabryczna. A wytrzymałość takiej półosi, ze względu na brak obiążeń gnących, jest DUŻO większa.


Na górę
Post: pn lis 04, 2013 8:19 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
kostuch pisze:
gutek.a4 pisze:
ale przód czy tył? bo ja w tym układzie myślę o tyle

A co za różnica?
Z przodu i z tyłu mam takie same półosie (w sensie średnicy i frezów).
A jak myślisz o tyle, to najlepiej myśleć od razu o odciążonych półosiach - zwykły "patyk" na pewno będzie tańszy od półosi zakończonej tak jak fabryczna. A wytrzymałość takiej półosi, ze względu na brak obiążeń gnących, jest DUŻO większa.


nie bardzo rozumiem jak by to miało wyglądać

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: pn lis 04, 2013 8:25 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 22, 2013 7:01 pm
Posty: 541
Lokalizacja: gdansk
Silnik: 1,6 8v
Model: Cabrio 1.6 JLX
Rok prod.: 1990
kostuch pisze:
A jak myślisz o tyle, to najlepiej myśleć od razu o odciążonych półosiach - zwykły "patyk" na pewno będzie tańszy od półosi zakończonej tak jak fabryczna. A wytrzymałość takiej półosi, ze względu na brak obiążeń gnących, jest DUŻO większa.

może jakiś opis ,foto

_________________
vitara zwana rzeźnikiem
No mud, no fun


Na górę
Post: pn lis 04, 2013 10:03 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr maja 20, 2009 8:49 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Konin
http://books.google.pl/books?id=MnXlzb7 ... na&f=false

_________________
http://picasaweb.google.pl/halas4x4 <-- Moje foto :)


Na górę
Post: pn lis 04, 2013 11:21 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
gutek.a4 pisze:
kostuch pisze:
gutek.a4 pisze:
ale przód czy tył? bo ja w tym układzie myślę o tyle

A co za różnica?
Z przodu i z tyłu mam takie same półosie (w sensie średnicy i frezów).
A jak myślisz o tyle, to najlepiej myśleć od razu o odciążonych półosiach - zwykły "patyk" na pewno będzie tańszy od półosi zakończonej tak jak fabryczna. A wytrzymałość takiej półosi, ze względu na brak obiążeń gnących, jest DUŻO większa.


nie bardzo rozumiem jak by to miało wyglądać

Bierzesz piasty i przymocowujesz je na końcach tylnego mostu. Koła przykręcasz do piast. Półosie to proste patyki z jednej strony wetknięte w dyfer a z drugiej w zabieraki albo sprzęgiełka.
Odpadają problemy z pierścieniami zaciskowymi, łożyskami półosi, wymianą półosi, ryzykiem odpadnięcia koła po ukręceniu półosi, etc.
Można wyciągnąć całkiem tylne półośki i mieć FWD :mrgreen:
Generalnie same zalety...


Na górę
Post: wt lis 05, 2013 8:15 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Przeróbki wymagałby też pochwa mostu.
Ale przednie piasty i ich czopy mogłyby załatwić sprawę. :wink:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt lis 05, 2013 8:50 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr maja 20, 2009 8:49 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Konin
cycat od DanielS'a ze strony;
Cytuj:
Postanowiłem wykorzystać przednie piasty, zaciski, tarcze.... Tym sposobem mam pełną kompatybilność przód-tył, oczywiście poza półośkami. (...)

Teoria jest prosta, ale jak to wykonać. Po pierwsze trzeba zrobić adapter który pozwoli połączyć flanszę tylnego mostu z ośką przedniej piasty. Musi to być element solidny i zrobiony dość precyzyjnie. Ja wykonałem je z blachy o grubości 20mm (fot9 ? widać wstępną ich wersję jeszcze prostokątne, później ładnie zatoczone). W środek wpakowałem uszczelniacz pod przewidywanej średnicy półośkę. Jeśli chodzi o samą obudowę mostu i piastę to w zasadzie tyle!

całość

_________________
http://picasaweb.google.pl/halas4x4 <-- Moje foto :)


Na górę
Post: wt lis 05, 2013 9:34 am 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
stopień skomplikowania, czas, pieniądze, dla mnie sprawia że zakup ARB staje się sensowny.

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: wt lis 05, 2013 10:05 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
gutek.a4 pisze:
stopień skomplikowania, czas, pieniądze, dla mnie sprawia że zakup ARB staje się sensowny.

Przynajmniej się dowiedz ile sobie panowie winszują. Może inni skorzystają.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl