suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest wt maja 06, 2025 7:57 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lip 26, 2012 4:35 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Jegomościa od tego projektu miałem przyjemność osobiście zbanować :mrgreen: wpadł nam tu i zatańczył brejkdens jakby tylko on jedyny potrafił robić przeróbki.
Sam projekt, cóż... kupa nikomu niepotrzebnej roboty, z przewagą kupy.
Ale ja się tam nie znam.

Pewnie nadal tu zagląda. :lol:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw lip 26, 2012 6:01 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
a tak fajnie sie zapowiadal temat :mrgreen:

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: czw lip 26, 2012 6:10 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 15, 2010 7:09 pm
Posty: 1012
Lokalizacja: Mińsk Mazowiejski
a po co wam takie wielkie koła :?: :mrgreen:

_________________
było 2.0 16V w bulwarowym stylu


Na górę
Post: czw lip 26, 2012 7:41 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: wt wrz 20, 2011 4:18 pm
Posty: 530
Lokalizacja: Dębe Wielkie / mazowieckie
dli009 pisze:
a po co wam takie wielkie koła :?: :mrgreen:


Żeby łatwo było Cię przejechać :lol: :lol: :lol:

_________________
Vitara Pickup 1.6 16V 95r
Moja witka :)


Na górę
Post: czw lip 26, 2012 7:43 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 25, 2012 10:06 am
Posty: 64
a to akurat szkoda bo człowiek wnosi do tematu nowe konstrukcje a nie robi coś na gotowym przepisie... nieważne... widzę że robicie off topa, mówicie że albo gównilit albo kupa a widzę że skupiacie się na samuraiu... ale... pochwa się gnie, półosie trzeba wzmocnić, przegóby też lipa, więc co jest w tym moście dobrego? tylko to że prosto go założyć ? nie szukam zajęcia chopy :) pajace mają mocne dyfry, wolne przełożenia... czemu nie w tym kierunku ? o blokadzie nie wspomnę...

_________________
WSZYSTKIE CZĘŚCI DO VITARY, http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=67&t=9638&p=117404#p117404
TOR OFF ROAD /LUBELSKIE/ http://www.offroad.manifo.com


Na górę
Post: czw lip 26, 2012 10:06 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:24 pm
Posty: 258
Lokalizacja: Gruszeczka/Wrocław
Z moich wczesnych przemyśleń wynika, że spośród obu najczęściej zakładanych sztywnych przednich mostów do Vitary, czyli UAZ lub Samurai, żaden nie jest wart takich nakładów pracy. Zawsze to będzie zbyt duży kompromis. Wady tych mostów w większości zostały wymienione wyżej, więc tylko dodam, że jak motać Vitarę na sztywno to na dwóch mostach nie z Vitary (rozwiązanie nie najtańsze, np LC70, ale chyba najszybsze i bardzo skuteczne) lub tylny most Vitary przerobić na przedni, na zwrotnicach z Rocky i przerobionych półosiach także z Rocky. Znam 140konnego Samuraia z takim rozwiązaniem i się to sprawdza jak na razie chyba drugi sezon rajdowy.

_________________
Suzuki Baleno 1.6 '97
Suzuki Liana 1.6 '04
Subaru Legacy 2.0 '99
Isuzu Trooper 3.1LTD '94
http://www.youtube.com/user/mirok80?feature=mhee


Na górę
Post: pt lip 27, 2012 12:11 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 25, 2012 10:06 am
Posty: 64
miras7, masz według mnie 100% racji, napisz coś więcej o przeróbkach z rockym... co trzeba zrobić z półosiami ? z czego pochwa?

_________________
WSZYSTKIE CZĘŚCI DO VITARY, http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=67&t=9638&p=117404#p117404
TOR OFF ROAD /LUBELSKIE/ http://www.offroad.manifo.com


Na górę
Post: pt lip 27, 2012 2:48 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Myślę, że wcale nie trzeba sztywnego mostu pakować na przód.
Pod 33" z blokadą, ale tylko w tylnym moście proponuję:
Lift 6" +bodylift 2" i do tego:

Tylny most wymienić na ten z 2.0V6 (szerszy około 6cm i ma mocniejsze półosie a jak będą dalej za słabe to pasują do niego półosie z GV 2.5 V6)

Przód:
Stalowa obudowa TD
Kosz 4ro satelitowy tylny samuraja
Przeguby od GV 2.5 V6 (przeguby zew. średnica 83mm - w 1.6 76mm)
Ośki łączące przeguby lewe od GV 2.5 V6 sporo dłuższe od tych z 1.6 + trzeba przedłużyć wahacze.

Lub druga opcja przodu z większą zmotą/mocniejsze:
Most tak jak wyżej ale z półośkami od pajero.

Ja mam zamiar tak zrobić u siebie w longu 1.6 (tzn. przód już mam tak zrobiony a tylny most V6 leży i czeka)

Ta opcja ma takie plusy:
-Przy 33" będziesz miał prześwit około 40cm z przodu do belki ! - ja mam teraz jakieś 37cm przy 31" (wiem, że niektórzy napiszą że też taki prześwit mają bez tylu przeróbek ale to zawieszenia ma jeszcze skok w dół a nie tylko w górę :wink:
- Brak ingerencji w ramę

PS.
W planach jest zmota Vitary 1.6 lub 2.0 16v na mostach od pajero 3 zmotanych jak ktoś już wspomniał na styl "atomic axles"
Obrazek

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt lip 27, 2012 5:42 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 25, 2012 10:06 am
Posty: 64
a jakie przełożenie ma 2.0 ?

_________________
WSZYSTKIE CZĘŚCI DO VITARY, http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=67&t=9638&p=117404#p117404
TOR OFF ROAD /LUBELSKIE/ http://www.offroad.manifo.com


Na górę
Post: pt lip 27, 2012 12:18 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:24 pm
Posty: 258
Lokalizacja: Gruszeczka/Wrocław
M1cHaL11 pisze:
miras7, masz według mnie 100% racji, napisz coś więcej o przeróbkach z rockym... co trzeba zrobić z półosiami ? z czego pochwa?

Z wykonawcą tego projektu zamieniłem tylko parę słów. Jak go spotkam na jakimś rajdzie to na pewno dowiem się więcej. Mówił, że ma z przodu tylny most z Vitary (pochwa, dyfer... cały środek) z obciętymi końcówkami. Tam są wspawane końcówki mostu przedniego z Rocky (kule, zwrotnice z piastą itd), przeguby i półosie z Rocky, tylko końce półosi nafrezowane na koło koronowe w dyfrze Vitary. Podobno są na tyle grube, że jest z czego frezować. Nie uczestniczyłem w robieniu tej zmoty, nie rozbierałem tego i tylko powtarzam co usłyszałem.
A tak poza tym to ciekawy temat. Kolejna bitwa zwolenników "sztywnych" i niezależnego. Może rzeczywiście złotym środkiem będzie "sztywny z niezależnego" :mrgreen:

_________________
Suzuki Baleno 1.6 '97
Suzuki Liana 1.6 '04
Subaru Legacy 2.0 '99
Isuzu Trooper 3.1LTD '94
http://www.youtube.com/user/mirok80?feature=mhee


Na górę
Post: pt lip 27, 2012 1:38 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
M1cHaL11 pisze:
a jakie przełożenie ma 2.0 ?


Przełożenia zostawiasz swoje z 1.6 (cała grucha może zostać z 1.6)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt lip 27, 2012 3:14 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
jak działa ten tył????? :shock: to znaczy chodzi mi o wahacze i jak on jest zamocowany bo bardzo ciekawa opcja...
P.S.
Radzik zmierz mi te wały...

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Post: śr sie 01, 2012 9:55 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
tu coś widać, myslę jednak, że lepszy jest most portalowy


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: czw sie 02, 2012 7:22 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 15, 2010 7:09 pm
Posty: 1012
Lokalizacja: Mińsk Mazowiejski
Oczywiście że lepszy portalowy ale waga zabija nie wspominając o kosztach nawet ruskie adaptery portalowe pod mosty uaza zabijają ceną :mrgreen:

_________________
było 2.0 16V w bulwarowym stylu


Na górę
Post: sob sie 04, 2012 6:16 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 25, 2012 10:06 am
Posty: 64
no dobra, Vitarka już pod domem, ma niecałe 100 tyś przebiegu, silniczek 1,6 v8, 91r. ma delikatnie krzywą ramę ale akurat ta część ramy nie będzie mi potrzebna, zbieram się do wyliczenia który reduktor zastosuje, 1.0 czy 1.3, każdy z nich pozwala jeździć na innych mostach, a wytrzymałościowo jak z nimi ? 1.3 nie jest mocniejszy ?

_________________
WSZYSTKIE CZĘŚCI DO VITARY, http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=67&t=9638&p=117404#p117404
TOR OFF ROAD /LUBELSKIE/ http://www.offroad.manifo.com


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl