suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt maja 09, 2025 9:27 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr gru 05, 2012 10:55 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 28, 2011 4:28 pm
Posty: 536
Przejrzałem wszystkie posty o silniku i za dużo sie nie dowiedziałem o zwiększeniu mocy przy 1.6 8v,Napisane jest o planowaniu głowicy i zmianie kąta dolotu oraz o wydechu. Może jest cos jeszcze o innych przeróbkach które dadzą temu silnikowi więcej niż 80 kobyłek:)?? w zanadrzu mam silnik 16v i tak mysle ze mogłbym sie pobawic z 8v przed zmiana (ewentualnym umęczeniu) silnika

_________________
szalone 1.6 8V 30'' mercedes stal escape 12000lbs x 2
KTM 620
HONDA CRF 450
SPRZĄTACZKA:)


Na górę
Post: śr gru 05, 2012 10:59 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz sie 21, 2011 6:10 pm
Posty: 343
Lokalizacja: Mielec
gosc z mojej miejscowosci wsadzil do vitary 1.6 8v kompresor z vw corrado g60 i ponoc to jezdzilo :D

_________________
Suzuki Vitara 1.6 8v 91r cabrio
Escape Evo 12000 Sprzedane;)
Silverstony 117 sport 31
------------------------------------
Suzuki Vitara 2.0 v6 95r
Lift +4' Radzikone, Body lift +2'
reszta w trakcie motania;)


Na górę
Post: śr gru 05, 2012 11:00 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
taaa turbinka i dmuchamy 0.5 bara :mrgreen: teoretycznie dobrze wystrojony da 140 koni 8) 8)

ja mam dłuższy dolot - snorkel :lol: i pusty tłumik rura 50mm :twisted: (+ jedna strumiennica żeby nie strzelał jak krosy)
i wkręca sie ładnie, no ale nie oszukujmy się vitce to dało tylko dźwięk i że jest bardziej czuła na gaz a przyrostu mocy jakoś nie odczułem :D jak ktoś ma jakieś pomysły to sie dopisuje do pytania :D

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: śr gru 05, 2012 11:17 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
16V fajny silnik ale one niestety nie biora od dolu, za to lepiej sie wkreccaja na wyzsze obroty. zeb=by zwiekszyc moment mozna by troche dowazyc kolo zamachowe, wiecej mocy?? fakt ciezki temat- najlepiej wsadzic gaznik webera jednak spalanie drastycznie idzie w gore

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Post: śr gru 05, 2012 11:20 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Kompresor Eaton - temat do przećwiczenia, ale bardzo realny (sam sobie na to ostrzę zęby) 8)

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: czw gru 06, 2012 8:24 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Wydech z kolektorem, ostrzejszy wałek (nie wiem czy robi sie szlify w tym silniku, jeśli tak to ostatni szlif).
http://www.puresuzuki.com/new_page_6.htm
Plus nowy gaźnik i strojenie powinno pomóc (zna ktoś może jakiegoś speca od strojenia gaźników? mam wrażenie że wszyscy już są w wieku mocno emerytalnym lub odeszli z tego świata :( ).

Problem w tym że to najprawdopodobniej pogorszy dół, co jest jedyną dobrą stroną tego silnika :(

Nastepny krok to kompresor i masz potwora za jedyne dodatkowe 10kzł :)

Czyli najlepszym wyjściem jest swap na coś mocniejszego (1.8 z baleno?) za <1/5 powyższej kwoty.

ps:
jest troche sportowych modeli Suzuki, dziwne że tak niewiele jest gratów tuningowych dostępnych do silnika (mam na myśli prawdziwe, a nie "tuninkoowe" :twisted: )

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw gru 06, 2012 8:42 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Co ma kosztować 10 000? :shock:
Kompresorki z Merca chodzą tanio.
Pospawanie prostego w tym przypadku kolektora jest niezbyt trudne.
Pompa, wtryski, komp/strojenie... lista jest krótka.

Tylko trzeba przebrnąć przez to "pierwszy raz" i opracować sprawę.

Przeróbki typu wałki, gaźniki z GSXR,a czy inne to półśrodki, które zwiększają moc w bezużytecznym górnym zakresie obrotów.
Swap też trzeba przemyśleć, bo niewiele lekkich silników kręci odpowiednio mocno od dołu, a wsadzanie ciężkiego klamota w pod maskę lekkiej Vitary 1,6 8v mija się z celem.

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: czw gru 06, 2012 9:23 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Cenę podałem z premedytacją taką na pierwszy rzut oka z kosmosu. Ale widziałem kilka projektów z kompresorem i finalnie ledwo sie w 10kzł mieściły pomimo wstępnej oceny że za 2000 sie zrobi :). Inna sprawa jeśli już ktoś ścieżkę przetarł, wtedy koszty drastycznie maleją - np. kit z kompresorem do Hondy Civic można za 2500 kupić na allegro (bez wydechu i montażu)
Projekty turbo zaczynały się od 15kzł - ciekawe ile szumi z naszego forum wydał na graty, bo robocizne ma za friko chyba :)

przykładowe ceny:
Kompletny wydech przelotowy z kolektorem: 1000-3500zł
Kompresor: 1000-2500zł

do tego kupa drobiazgów typu wskaźniki, złączki, blow-offy (niekoniecznie?) itp które w sumie dodatkowy 1000 lekko robią.
Pewnie intercooler też by sie przydał...
Doliczmy jeszcze robote.

Przy takich projektach trzeba liczyć wszystkie koszty x2 na początku żeby się nie zdziwić :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw gru 06, 2012 9:57 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
temu silnikowi nie potrzeba mocy lecz momentu obrotowego a dodanie tego drugiego to nie taka łatwa sprawa. silnik 2.0 ośmiozaworowy z omegi czy kalibry jest i mocny tani pali tyle samo i ma sporo momentu


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: czw gru 06, 2012 10:30 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Po taniości zrobić trochę mocy można zmieniając komputer (bo oryginał nie da się mapować).


Na górę
Post: czw gru 06, 2012 10:50 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 23, 2012 8:28 am
Posty: 408
Lokalizacja: Kamienica Szlachecka - pomorskie
A co o tym myślicie?

http://allegro.pl/chip-tuning-box-25km- ... 84073.html

Da coś czy nie ?

I czy silnika nie rozwali?
A i czy nie wpłynie to na ustawienia LPG?

_________________
Maciej
NADZORY BUDOWLANE , KOSZTORYSOWANIE 607943101
Vitara 1.6 8V LPG 1989
Lift 4" Radzikone, Koła 225/75/15 kopia SAHARA, SNORKEL
http://www.fotosik.pl/u/macias320/album/1323439
e-mail: maciejh@vp.pl

http://www.ermail.pl/klik/UXNSa2oG


Na górę
Post: czw gru 06, 2012 11:30 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 10, 2010 1:05 pm
Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Drogi ten rezystor.

a tak na poważnie to daj spokój z pierdołami, jakby to działało to byśmy Ci od razu pisali o takich rozwiązaniach i każdy by latał z vitara zrobioną chipem. To co chłopaki piszą to jedyna droga.

Najszybciej to sprzedaj tą co masz i szukaj 2.0 16V lub 2.0 V6 i będziesz miał moc.

_________________
Vitara Long 1.6 16V + Blos


Na górę
Post: czw gru 06, 2012 11:39 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
geochriss pisze:
temu silnikowi nie potrzeba mocy lecz momentu obrotowego a dodanie tego drugiego to nie taka łatwa sprawa


Hmm, ale moc i moment są ze sobą powiązane w funkcji obrotów. Nie da się dodać jednego i jednocześnie ująć drugiego...
Ta funkcja dla danego silnika jest stała.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw gru 06, 2012 5:33 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 28, 2011 4:28 pm
Posty: 536
A myslał ktoś o zmienieniu regulatora ciśnienia na inny tak zeby paliwo było dod większym ciśnieniem??

_________________
szalone 1.6 8V 30'' mercedes stal escape 12000lbs x 2
KTM 620
HONDA CRF 450
SPRZĄTACZKA:)


Na górę
Post: czw gru 06, 2012 5:53 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
sztamgres pisze:
A myslał ktoś o zmienieniu regulatora ciśnienia na inny tak zeby paliwo było dod większym ciśnieniem??

Nie, bo pomysł jest z gatunku tych całkiem bez sensu.
Zastanów się jak działa układ wtrysku w zamkniętej pętli sprzężenia zwrotnego.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl