suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt maja 09, 2025 7:35 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lip 13, 2010 6:51 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 09, 2009 10:42 pm
Posty: 152
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna / Kzimierz Dolny
muszę wymienić simeringi pod kołami zębatymi (rozrząd) bo się leje z nich olej.Pytanie mam takie jakie są ich wymiary i jak je krok po kroku wymienić, jakie narzędzia będę potrzebował czy do rozrządu są jakieś blokady potrzebne i gdzie są znaki , jaki jest przewidywany czas wymiany ufff to chyba tyle

Silniki 1,6 8v rok 95
Będę bardzo wdzięczny za wyczerpującą odpowiedź


Na górę
Post: wt lip 13, 2010 7:02 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 05, 2010 10:13 pm
Posty: 70
narzedzie to klucze płaskie oczkowe i nasadowe wg uznania 10 17 12 srubokrecik (do wyciagniecia simeringu) ,ale jesli sie nie znasz na mechanice lepiej oddaj auto do warsztatu bo sam raczej nie ustawisz rozrządu wymiary szczelniacza niestety nie pamietam ale po wyjęciu tego pomierzysz i bedziesz wiedział nalezy zdemontowac chłodnice, wisko koło pasowe na wale tylko odkrecaj 5 małych srub nie 1 duzą posciagac paski zdemontowac obudowe rozrzadu sciagnac pasek rozrzadu przed tem popuszczając rolke napinacza klucz 12 później kluczem 17 odkrecic koło zęmbate rozrzadu dosc ciezko idzie ale gwint jest normalny zaden lewy zeby ci to do głowy nie przyszło . musisz jakos przyblokowac kólko i sie szarpac 17stką później srubokrecikiem najlepiej małym i płaskim wyciagnąc uszczelniacz wkładajac go miedzy uszczelniacz a wałek rozrzadu i delikatnie podginając srubokret wyjmowac go zeby jak najmniej go uszkodzic do późniejszych pomiarów . przy wkładaniu nowego najlepiej uzyc rurki troszke mniejszej od srednicy simeringu zeby łatwo było go wbic później zakłądasz i ustawiasz rozrzad osłany chlodnica i to wsio chyba ze cos zapomniałem

_________________
Vitara 1.6 8v simex 31' Mosty jeep ;p

/l ,[____],
l---L []lllllll[]
()_)-()_)--o-)_) 4x4


Na górę
Post: wt lip 13, 2010 9:25 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
masz tu jak ustawic http://suzuki.a-ng.eu/?t=2;4&a=17

zimeringi górny 32x47x8
dolny 32x47x6

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: wt lip 13, 2010 10:33 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 05, 2010 10:13 pm
Posty: 70
tyle wypocin ,a tu trzeba było podac 1 link :D

_________________
Vitara 1.6 8v simex 31' Mosty jeep ;p

/l ,[____],
l---L []lllllll[]
()_)-()_)--o-)_) 4x4


Na górę
Post: śr lip 14, 2010 11:16 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Można nie wyjmować chłodnicy ale trzeba ją zabezpieczyć jakimś kartonem coby lamelek nie uszkodzić.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr lip 14, 2010 1:42 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 09, 2009 10:42 pm
Posty: 152
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna / Kzimierz Dolny
no i to jest bardzo precyzyjna odpowiedź - dziekuje


Na górę
Post: śr lip 14, 2010 11:20 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob paź 07, 2006 7:43 am
Posty: 343
Lokalizacja: Wrzosowo
NuVo pisze:
Można nie wyjmować chłodnicy ale trzeba ją zabezpieczyć jakimś kartonem coby lamelek nie uszkodzić.

moim skromnym zdaniem lepiej wyjac chlodnice, zajmuje to chwile a potem duzo wiecej miejsca i mniej gimnastyki;)

_________________
suzuki santana viara 96r. 1.6 8V/gaz + blos
Lift merc-felicja/bodylift +5cm, Yokohama A/T-S 235/75r15


Na górę
Post: pn gru 31, 2012 6:19 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lip 29, 2012 11:27 pm
Posty: 64
witam :!:
odgrzeję troche temat
Ma ktoś jakiś skuteczny sposób żeby zablokować dolne koło zębate rozrządu bo ni chusteczki nie dam rady odkręcić śruby na wale a koniecznie muszę wymienić uszczelniacz

_________________
RIDE TO LIVE


Na górę
Post: wt sty 01, 2013 12:52 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Łyżka do kół w wieniec koła zamachowego i wrzucony bieg.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt sty 01, 2013 4:20 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lip 29, 2012 11:27 pm
Posty: 64
Jak bym podgrzał czymś srubę to niczemu w środku nie zaszkodzę?
napewno lżej by to może poszło.

_________________
RIDE TO LIVE


Na górę
Post: wt sty 01, 2013 11:41 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2012 8:54 pm
Posty: 116
Lokalizacja: powiat Szamotuły
Uniosłem chłodnice do góry na tyle co węże pozwalały i wszedł klucz pneumatyczny do kół. Odkręciłem bezproblemowo :D


Na górę
Post: czw sty 03, 2013 9:38 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lip 29, 2012 11:27 pm
Posty: 64
podgrzałem śrubę palnikiem i poszło idealnie uszczelniacz wymieniony a był cały popękany :D

_________________
RIDE TO LIVE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl