suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 5:02 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 514 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt sty 22, 2013 9:13 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
bueheheheh, sam fakt istnienia tej zwezki jest podstawa do obrzucenia gazownika pomidorami, jechac do niego, kazac mu to wywalic i tak dobrac/ustawic instalacje by dzialala prawidlowo, oczywiscie ze CI na PB bedzie w takim przypadku zamulac bo ma za malo powietrza, wogole charakterystyka sie zmienia calego ukladu, wez najlepiej zatkaj filtr powietrza i sprobuj jezdzic autem . . . .

_________________
EVitara


Na górę
Post: wt sty 22, 2013 3:24 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Patryk32 pisze:

tak z ciekawości, co to za żółty przewód się wije po silniku ??

Ten przewód jest od czujnika temp wkręcanego w pobliżu termostatu, warjuje mi ten czujnik i szukałem przyczyny. Co do zwężki to tak jak myślałem, brak jej. Do gazownika i niech zrobi to jak należy

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: wt sty 22, 2013 8:35 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
Panowie jest masakra. Dzisiaj jechałem do Krakowa i mam dość.Do 3tys buczy potem zaczyna coś tam jechać ale najlepiej ująć gazu i delikatnie dodawać. Jak widzi góre to do trzeciego biegu trzeba zejść i buczenie aż się góra nie skończy. Próbowałem podczas jazdy przytykać snorkela i czasem wydawało mi się że jak go czasem przysłonie lekko to jest lepiej ale nie mam pewności. Byłem u znajomych mechaników i zauważyliśmy jedną rzecz. Przy wtrysku z boku jest taka bańka podciśnieniowa do której dochodzą dwa podciśnienia małe i jedno duże.Jeden z tych wężyków idzie od podstawy wtrysku i tam była ta rurka zatkana. Jutro zrobie dokładne zdjęcia tego miejsca. Planuje wyczyścić te podciśnienia,sprawdzić wszystkie wężyki.Wymienie jeszcze uszczelke kolektora wydechowego bo gazownicy stwierdzili że jest przedmuch a pojechałem do nich bo czuć mi gazem w aucie na postoju. Więc uszczelka,podciśnienia i zobaczymy. Wywalam gaz (to znaczy mikser) odepne prąd od reduktora i skupie się na samej benzynie. Auto ma chodzić na benzynie. Jak tak będzie to dopiero do gaziarzy.
Odpowiedzcie mi tylko na kilka pytać jak możecie i jak macie takie wiadomości.
1. Jakie ciśnienie paliwa ma mieć pompa?
2 Czy jeżeli odepne snorkela przy filtrze (przy nadkolu) czyli zostanie sam filtr powietrza to wyklucze przez to problem z dolotem powietrza?
3 Czy miał ktoś problemy z dolotem po zamontowaniu snorkela ?
4 Co w tym silniku decyduje za przyspieszanie zapłonu?
5 Na ile stopni ma być ustawiony zapłon ? Ja mam na 8stopni.
Ja nie mam przed mapsensorem dwóch wężyków tylko jeden tak jak kolega Patryk32.


Na górę
Post: wt sty 22, 2013 9:13 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
1. Jakie ciśnienie paliwa ma mieć pompa?
~1 bar monowtrysk, ~3 bary wielopunkt ( jesli si emyle to mnie poprawcie)

2 Czy jeżeli odepne snorkela przy filtrze (przy nadkolu) czyli zostanie sam filtr powietrza to wyklucze przez to problem z dolotem powietrza?
TAK

3 Czy miał ktoś problemy z dolotem po zamontowaniu snorkela ?
TAK, w instalacjach gazowych "starej generacji" , czasami odwraca sie snorkel w tyl, kwiestia doswiadczalna, ale to sie robi jak auto na PB jezdzi OK

4 Co w tym silniku decyduje za przyspieszanie zapłonu?
<ktos inny>

5 Na ile stopni ma być ustawiony zapłon ? Ja mam na 8stopni.
w dziale silnik i jego osprzet masz wklejona przeze mnie tabelke

_________________
EVitara


Na górę
Post: wt sty 22, 2013 9:17 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
kosib pisze:
4 Co w tym silniku decyduje za przyspieszanie zapłonu?



Jaki aparat zapłonowy masz?
W starych podciśnienie. Masz membranę na aparacie, lubi się zużyć i nie trzymać.
W nowszych komputer. M.in. aparat mitsubishi na 7 pinów,płaska wtyczka.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt sty 22, 2013 9:33 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
kolego, ja miałem identyko co piszesz na spocie, jak mi pękła guma dolotu (od filtra powietrza do silnika)
tez cały snorkel zakleiłem tasmą i dopiero wtedy możnabyło po ludzku jechać

z góry wyglądała normalnie, jakby cała ale po dodaniu gazu, widać było pęknięcie bo gumę wciągało do środka,

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: wt sty 22, 2013 9:57 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
mieszalnik czyli mikser do gazu najlepiej w 8v sprawdza sie na kocu aluminiowej rury dolotu a gumą od filtra
jak jest zamatowany na korpusie monowtrysku czesto sa kłopoty

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: wt sty 22, 2013 9:59 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
czyli co, nakierowac tego ciula i podpowiedzec mu żeby mi tam założył ten mieszalnik ???

tak pisze ciula a sam nic nie wiem o LPG :mrgreen:

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: wt sty 22, 2013 10:15 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
Aparat mam bez podcisnienia wiec sam komp decyduje o przyspieszaniu zaplonu? Mikser od gazu mam na wtrysku nie na rurze moze tu jest problem?


Na górę
Post: wt sty 22, 2013 10:33 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
slaw pisze:
mieszalnik czyli mikser do gazu najlepiej w 8v sprawdza sie na kocu aluminiowej rury dolotu a gumą od filtra
jak jest zamatowany na korpusie monowtrysku czesto sa kłopoty

Zero kłopotów, ale może się tylko udało

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: wt sty 22, 2013 10:37 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
może kolego masz dobrego gazownika który potrafi ustawić cąły ten parownik, bo z tego co czytam jest tam ustawienie dawki, ustawienia czułości membrany i inna magia :wink:

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: śr sty 23, 2013 7:40 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Dobry jest

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: śr sty 23, 2013 9:35 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
slaw pisze:
mieszalnik czyli mikser do gazu najlepiej w 8v sprawdza sie na kocu aluminiowej rury dolotu a gumą od filtra
jak jest zamatowany na korpusie monowtrysku czesto sa kłopoty

Ale mikser powinien być jak najbliżej przepustnicy.
Jak zamontujesz go na końcu rury, to po pierwsze zwiększy się bezwładność układu a po drugie zwiększy się pojemność mieszanki gazowej która potencjalnie może wystrzelić.
Miałem prawie 10 lat mikser założony na korpus monowtrysku (w samuraiu) i nigdy nie miałem z tym problemu.
Teraz w 1.6 16v mam ten sam mikser tuż przed przepustnicą i też jest bardzo dobrze.

Patryk32,
Odłącz najpierw wszystkie gadżety związane z lpg i doprowadź do działania na benzynie.
Potem jedź do ogarniętego gazownika.


Na górę
Post: śr sty 23, 2013 12:03 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
kolego, na benzynce auto chodzi miód :wink: wszystko git majonesss po prostu leci jak rakieta - oczywiście z wywaloną zwężką,

Panowie, dziś byłem u gazownika, nawiedizłem go o godzinie 8;30, bo tak se wymyśliłem że rano lepiej będize myślał :lol: (po prostu byłem w okolicy)
no ii..... dojechałem do niego na gazie, oczywiście 100m przed jego warsztatem wyjąłem tą zwezke, podjechałem i zgrywałem debila że nie wiem o co chodzi :wink: no i w skrócie - udało mi się,
sprawdził filtr powietrza, wymienił filterek gazu, odkręcił tą gume w której miałem zwezke, patrzy i nic, założył spowrotem i do mnie z tekstem że on coś chyba za mało powietrza dostaje dla tego tak, (no a ja "w głębi" sie śmieje bo przecie dopiero co wyjąłem zwezke która ograniczała dopływ powietrza a teraz nagle jeszcze za mało silnik go dostaje :lol: ) no ale nic....
mówiłem że własnie wyczytałem że ten mikser najlepiej w vitarach się sprawdzia na poczatku tej ameliniowej rury dolotu, no to on mowi ze mozna przełożyć jak ma pomóc ale że bedie kiepsko, bo jest dłuższy czas dolotu gazu itp, po prostu gorzej,
to wsadził w tłumik taki cypel, nałożył rurę od spalin, i robił analize spalin w tym samym czasie regulując tam na parowniku,
bawił się z tym od 8;30 do godziny ok. 11;40 no ale ustawił,

w chwili obecnej auto bez dziwnej zwężki lata na benzynie jak rakieta i równie dobrze na gazie, także no w sumie, dało rade to wszystko zrobić :wink: tylko była kwestia chęci, i tego że patrzyłem mu na ręce,

bo proponował właśnie że mi wstawi taką zwezke i to będzie mi lepiej samochód chodził wtedy, a ja do niego że te zwezki to chyba jakiś żart, no to wziął się do roboty i dał radę chłopina zrobić, także gazwonik dobry, tylko trza go miec pod kontrolą :wink:

jest jeszcze kwestia tego typu, że warto wspomniec o tym że ma się wycięty katalizator, bo on podczas tej analizy spalin, ustawia gaz w taki sposób by się ilość CO zgadzała według jakiejś tam normy (uwzględniając właśnie katalizator - sprawność itp), ale jak mu powiedziałem że po co analiza spalin skoro nie mam katalizatora tylko puste fi55 od poczatku az do końca, to wtedy poklikał i momentalnie mi wszystko ustawił i właśnie mówił że warto wspominać bo wtedy inaczej coś tam się ustawia i po prostu idzie lepiej "to wysterować"

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: śr sty 23, 2013 3:06 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
No to zazdroszcze że Twoja lata bo moja ni huhu :evil:
Od rana dłubie i nic !
Zrobiłem tak :
-podmieniłem nowe kable (bosch)
-nowe świece NGK
-wyczyściłem ten podciśnieniowy grzybek który jest przykręcony dwoma śrubami pod monowtryskiem po lewej stronie kolektora patrząc od przodu auta (niewiem jak on się nazywa) był zaklejony dosłownie
-sprawdziłem wszystkie podciśnienia
-odłączyłem snorkela
-odłączyłem LPG
-sprawdziłem luzu na zaworach
-zapłon na 8 stopni
Po każdym zabiegu jazda próbna i bez zmian jest. Po prostu nie mam pomysłów.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 514 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl