suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 10:23 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt mar 21, 2008 5:58 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr paź 17, 2007 8:40 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Bydgoszcz w uk
Witam Wszystkich
Jakis czas temu pojezdzilem troche po blotku , byc moze to jest powod , moze to czysty przypadek ze akurat sie to razem zbieglo.
Po tej jezdzie wyciagnalem aku do ladowania Vitarki nie uzywalem ok 2 tyg i po ponownym wlozeniu aku do auta , mam problem z jej odpaleniem :cry:

Z tego co zdazylem sprawdzic , przepalony byl bezp 60A , ktory wymienilem na nowy. Nie przynioslo to jednak porzadanego efektu, dalej nie mam iskry;-(

ze swoja wiedza , sprawdzilem tylko tyle ze prad mam na kablu z cewki do aparatu , dalej juz nie. Wyczyscilem styki w kopulce , bo byly zasniedziale , a dalej nic.

Czy ktos moglby mi pomoc i napisac co ewentualnie sprawdzic w dalszej kolejnosci? W jakich miejscach moge sprawdzic czy jest prad?

Vitarka mnie nigdy nie zawiodla, tym wieksze u mnie zdziwienie ze tu nagle takie cos.

Co takiego moglem uszkodzic wypinajac aku (to nie po raz pierwszy po problemach z aku) , co ewentualnie moglo sie zepsuc , czy tez moze ktory z kabli moge sprawdzic , ktory jest narazony na np zabrudzenie?

pzdr.

_________________
Vitara 1.6 8V 95' cabrio
http://www.kms-tuning.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 21, 2008 7:16 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob paź 07, 2006 7:43 am
Posty: 343
Lokalizacja: Wrzosowo
Na poczatek mozesz sprawdzic bledy, poprzez kody migowe


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 24, 2008 7:24 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Witam.
Skoro iskra dochodzi do kopółki to po mojemu przyczyny szukaj:
- kabel który wchodzi do kopółki
- obejzyj dokładnie palec (blaszka która połoączona jest z widełkami przekazującymi iskre na poszczególne palce musi być dotykac do spieku węglowego)Sprawdz przedodność miernikiem.
- obejzyj wizualnie czy którys kabel nie jest urwany masa itd.(co prawda aparat i cewka jest z drugiej strony ale różnie to bywa.
I jeszcze jedno nie wiem który bezcpiecznik (najlepiej sprawdz wszystkie jesli jest przepalony nie odpalisz auta(chyba jest od pompy)
To mi przychodzi na myśl.
Moze pomoże
Pozdrawiam

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 01, 2008 10:42 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr paź 17, 2007 8:40 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Bydgoszcz w uk
Witam ,
Przepraszam za dlugi ogon przy odpisywaniu - brak netu plus inne problemy robia swoje :cry:

Dzieki za podpowiedzi, najblizsze dni poswiecam Vitarce , wiec zajrze ponownie do auta- ale to co zdazylem sprawdzic wczesniej , to poza bezpiecznikiem 60A , pozostale byly i sa ok , co moze mnie troche dziwi , ze najwiekszy sie przepalil , a nie ktorys mniejszy.
Pompa podaje paliwo , to tez sprawdzilem.
Dziwne dla mnie jest to ze w nowej kopulce ( jak i zreszta we wszystkich jakie dotad widzialem ) weglik , ktory styka sie z blaszka palca- jest na sprezyce. Natomiast w starej jest poprostu wcisniety , bez zadnej sprezynki , w duzo plytszym mocowaniu. Jak to jest ? czy taki weglik nie powinien byc zawsze na sprezynce?

Co chcialbym zrobic jutro , to sprawdzic kody bledow , jako pierwsze. No i ta jak OKU radzisz , sprawdze wszystkie kabelki , czy ktorys nie odstaje od wtyczki.

Pytanie mam jeszcze w ktorym miejscu mam przylozyc koncowke miernika , zeby sprawdzic ewentualne napiecie , czy tez jego brak ?

No i glowne pytanie - czy mozliwe aby silnik 8V pracowal na aparacie z silnika 16V ??
Mam taki zgryz , ze : kupujac kopulke do modelu 8V - dostalem taka wysoka, a sam przy aucie mam nizsza, ze zdjec podobna do takiej z silnika 16V.

Czy jest mozliwa zamiana aparatu na taki z auta 16V , na taki jak ma 8V ?

_________________
Vitara 1.6 8V 95' cabrio
http://www.kms-tuning.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 04, 2008 1:40 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr paź 17, 2007 8:40 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Bydgoszcz w uk
Witam
Sprawdzilem kody bledow i wyswietla sie tylko 12-tka , czyli ze niby nic.
Wymienilem kopólke na nowá i dalej nic :cry:

Czy Ktos pomóglby mi i podal jak dla laika , co i w jakiej kolejnosci dalej sprawdzic?

Z rad ktore napisal OKU :
- kabel ktory wchodzi do kopólki jest ok
- kopólka nowa i palec tez
- kable wygladaja na cale - tu jedynie pytanie - w ktorych powinno byc napiecie?

Vitarka kreci , paliwem smierdzi dookola , a iskry nima :cry:

Czy moze byc jakies powiazanie z bezp 60A , ktory byl przepalony ? I czy moglem zrobic cos jezdzac ostatnim razem przez glebsze kaluze??

pzdr.

_________________
Vitara 1.6 8V 95' cabrio
http://www.kms-tuning.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 04, 2008 4:48 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Iskra Ci dociera do rozdzielacza?

Jeśli tak, to po wymianie kopułki i palca, to już Ci tylko świece i kable WN zostają.

Kable sprawdź tak:
Weź miernik, nastaw na omomierz.
Wymontuj przewody z auta.
Zmierz opór elektryczny między jedną końcówką przewodu, a drugą ;)


NIE MIERZ NAPIĘCIA NA INSTALACJI WN !!!!!! (Chyba że masz odpowiedni sprzęt)

Tam jest kole 20000 V - o niskim prądzie, ale i tak kopie ładnie :)

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 05, 2008 5:28 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr paź 17, 2007 8:40 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Bydgoszcz w uk
tak , prád dociera do rozdzielacza , jest napiecie na wegliku kopulki , jest na koncowym styku palca.

zastanawia mnie tylko czy cos moglo sie pochrzanic w samym aparacie , czy tam jest mozliwosc uszkodzenia czegokolwiek wewnatrz ?

przewody wymienie, bo chociaz tylko kilka miesiecy na nich jezdzilem , to moze jednak cos tam tej wilgoci dostaly :cry:

Dzieki za podpowiedzi :!:

pzdr.

_________________
Vitara 1.6 8V 95' cabrio
http://www.kms-tuning.pl


Na górę
Post: pt gru 11, 2015 9:07 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob lut 15, 2014 5:24 pm
Posty: 84
odkopie temat, wymieniłem silnik 1,6 8v, auto niezapala, brak iskry z kabli jak i bezpośrednio z cewki, czy po 2 dniach mogla sama z siebie pasc cewka? gdzie mogę jeszcze szukac przyczyny?


Na górę
Post: pt sty 08, 2016 1:11 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lip 10, 2009 9:56 pm
Posty: 174
Lokalizacja: Koleczkowo
Silnik: 1,6 16V
Model: Long
Rok prod.: 1993
Może to być np. bezpiecznik albo jeden z przekaźników: viewtopic.php?f=8&t=14513 .

_________________
Vitara Pickup 92; 1,6 8V; LPG; Snorkel ;Lift4",Kumho Tires 30"
Vitara Long 93 1,6 16V; LPG; Snorkel; Lift 4" ; 235/75/15

Opis Vitar: viewtopic.php?f=28&t=11871


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl