suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 7:04 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 714 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sty 28, 2013 9:46 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Pożycz od kogoś i załóż Blosa. Od razu wyjdzie co i jak.

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: wt sty 29, 2013 12:42 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
Metodami swoimi i próbami udało mi się "coś tam pomierzyć" Zrobiłem zrzuty ekranu podczas różnych pomiarów. Prosze kolegów o zerknięcie i podpowiedzi czy dobrze zrobiłem,co ewentualnie zrobić zmierzyć i jak. W linku zdjęcia.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: wt sty 29, 2013 12:45 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
Dodam że wpięty byłem w kostke od sondy.


Na górę
Post: wt sty 29, 2013 12:56 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
kosib pisze:
Metodami swoimi i próbami udało mi się "coś tam pomierzyć" Zrobiłem zrzuty ekranu podczas różnych pomiarów. Prosze kolegów o zerknięcie i podpowiedzi czy dobrze zrobiłem,co ewentualnie zrobić zmierzyć i jak. W linku zdjęcia.

Odnośnie tego pierwszego obrazka.
Na osi czasu jest około 10 sekund. W którym momencie zacząłeś przyspieszać? W momencie jak zielony poszedł w górę czy w dół?


Na górę
Post: wt sty 29, 2013 1:49 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
Jak przyspieszam to idzie w góre, w momencie jak dochodze do 3tyś i zaczyna jechać zaczyna spadać.


Na górę
Post: wt sty 29, 2013 3:41 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
kosib pisze:
Jak przyspieszam to idzie w góre, w momencie jak dochodze do 3tyś i zaczyna jechać zaczyna spadać.

Czyli jeżeli dobrze cię zrozumiałem:
Zaczynasz przyspieszać i wtedy "auto muli" - wskazania z sondy są w stanie wysokim.
Jak już silnik "odzyskuje wigor" powyżej 3000 to wskazania opadają i auto jedzie dobrze?


Na górę
Post: wt sty 29, 2013 5:43 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
Z moich obserwacji tak wynika.


Na górę
Post: wt sty 29, 2013 7:01 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
No to tak:
Na wolnych obrotach i bez obciążenia sonda pokazuje prawidłowe wskazania (oscyluje).
Wygląda na to, że pod obciążeniem silnik ma za bogatą mieszankę.
Za bogata mieszanka może być spowodowana albo nadmiarem paliwa albo niedostatkiem powietrza.
Ponieważ vitara nie może sobie regulować za bardzo ilości powietrza i skład mieszanki jest regulowany czasem otwarcia wtryskiwacza, oznacza to że masz za mało powietrza przy danej temperatury silnika.
Tutaj potwierdzeniem byłby odczyt 'long fuel trim' i 'wts' z komputera :roll:

A spróbuj wykonać taki eksperyment:
Zdejmij całkiem rurę dolotu powietrza i przejedź się kawałek z "gołym" korpusem.


Na górę
Post: wt sty 29, 2013 7:23 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
Ok Kostuch. Jutro jak tylko dorwe Vitare zrobie taki eksperyment. Najlepiej spróbuje również mikser wywalić.Zostawie sam wtrysk. A tak przy okazji powiedz mi patrząc na obrazki z pomiaru Twoim zdaniem dobrze ustawiłem oscyloskop? Czy coś można zmienić żeby było przejrzyściej ?


Na górę
Post: wt sty 29, 2013 8:52 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
A co może być jeżeli silnik dostaje zbyt dużo paliwa ? Mam wrażenie że dużo mi paliła ostatnio. Wiem że powinienem podać ile na 100 ale ciężko to ocenić kiedy jeździ się albo po wsi albo w terenie.


Na górę
Post: śr sty 30, 2013 9:41 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
kosib pisze:
Ok Kostuch. Jutro jak tylko dorwe Vitare zrobie taki eksperyment. Najlepiej spróbuje również mikser wywalić.Zostawie sam wtrysk. A tak przy okazji powiedz mi patrząc na obrazki z pomiaru Twoim zdaniem dobrze ustawiłem oscyloskop? Czy coś można zmienić żeby było przejrzyściej ?

Myślałem że posłuchałeś wcześniejszej rady :?
Kod:
Najpierw odłącz wszystko związane z gazem i ogarnij auto na benzynie

Mikser to również konkretna zwężka...
Oscyloskop ok. Ewentualnie większa skala 0,1V/div wyraźniej by pokazała przebieg.
Duże spalanie to efekt tego że ciśniesz gaz, bo nie chce jechać. Jak mieszanka będzie w końcu optymalna, to przestaniesz cisnąć i spalanie spadnie. Chyba że z radości zaczniesz zapier...ć i spalanie wzrośnie :mrgreen:


Na górę
Post: śr sty 30, 2013 10:23 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
Wywaliłem mikser ale raczej nie jest dobrze. Może troche lepiej już sam nie wiem. W sumie można by podpiąć filter (bez gazu) i jeszcze raz próbe zrobić. Jeżeli nie ta zwężka od gazu (mikser) to co jeszcze powoduje że ma bogatą mieszanke ?


Na górę
Post: śr sty 30, 2013 11:26 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
kosib pisze:
Wywaliłem mikser ale raczej nie jest dobrze. Może troche lepiej już sam nie wiem. W sumie można by podpiąć filter (bez gazu) i jeszcze raz próbe zrobić. Jeżeli nie ta zwężka od gazu (mikser) to co jeszcze powoduje że ma bogatą mieszanke ?

Ale przejechałeś się w ogóle bez rury dolotu (tak że widać przepustnicę)?


Na górę
Post: śr sty 30, 2013 11:36 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
Tak dokładnie bez rury. Przed chwilą pojechałem drugi raz i jest to samo. Kostuch co robić? Mam Vitare kolegi. Może sterownik podmienić albo co ?


Na górę
Post: śr sty 30, 2013 11:53 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
No dziwne bardzo... :roll:
Jakby za uboga mieszanka była, to bym powiedział że pompa daje za małe ciśnienie.
Ale jak jest za bogata i twierdzisz że wtryskiwacz jest ok, to zaczyna brakować pomysłów.
Jak masz taką możliwość, to podmień na próbę sterownik. Aczkolwiek zdziwił bym się gdyby to pomogło...

A może masz uszkodzony czujnik temperatury i komputerowi wydaje się że cały czas jest zimny i dosikuje paliwa? :?
Mam na myśli czujnik dla komputera a nie czujnik do zegara w desce.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 714 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl