suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt maja 09, 2025 6:51 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz lut 03, 2013 9:14 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Vitka!
Kolega dopytuje się o vitare w longu w dieslu (87KM).
Ile toto pali?
Awaryjny ten silnik?
Rama itd jest jak w 2,0 V6?
Na co tam jeszcze zwrócić uwagę poza tym, co normalne w vitkach benzynowych?

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: ndz lut 03, 2013 1:22 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
500 razy było już ;)

A więc tak:

Rama i zawias to to samo co w 2.0., napęd z grubsza też.
silnik bezawaryjny. Krąży opinia że lubi sie przegrzewać, ale ja takiego na żywo nie spotkałem.
pali 8 - 10l przy lifcie 3 - 4" i 225/75 mt.
most żeliwny i 4.3 w mostach
filtr paliwa 20zł, oleju jakoś podobnie, rozrząd jakieś 300 - 400zł co 90tyś. Robić w pakiecie startowym obowiązkowo z pompą wody, bo ona też prowadzi pasek.
Moja zalana jest teraz pełnym syntetykiem a ma nabite licznikowe 300tyś.
trochę mułowaty, ale po wycięciu kata turbina odzyskała oddech.
niektórzy narzekają na dostępność części, ale np mój mechanik co robi japońce świece żarowe dobrał z biegu od mazdy. Tak to nic nie szukałem...
Sprawdzić jak kopci, jak odpala na zimnym, czy dobrze na gorącym. turbo czuć tak od 1800 - 1900 obrotów, jest sens kręcić tak do 2500 - 3000 max, choć silnik się kręci powyżej 5000. Kontrolka świec robi tu za check engine, więc jak się pali albo mryga w czasie jazdy to cośtam sygnalizuje ;).

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: ndz lut 03, 2013 6:24 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Zgodzę się z tym co pisze Niedzwiadz.
Niedzwiadz pisze:
Sprawdzić jak kopci, jak odpala na zimnym, czy dobrze na gorącym.
Jak smoli na czarno przy redukcji i dodawaniu gazu to się wtryski kończą a nowe końcówki to tak około 200PLN za sztukę Engine oil u mnie to 10W40 Mobil1 i przy 178kkm przebiegu nie zaobserwowałem jakiegoś znacznego ubytku. Lubi się też popuszczać filtr oleju ale przy wymianie dociągnąć kluczem i jest git

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: ndz lut 03, 2013 7:38 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Dzięki za odpowiedzi.
A jaka jest trasowa ekonomiczna prędkość tego cuda?

Znalazłem nawet w fajnych pieniądzach GV, gdzie może nie trzeba będzie robić podłogi...

http://otomoto.pl/suzuki-vitara-grand-v ... 18716.html

Oczywiście w tym przypadku blokada dyfra to fikcja? :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: ndz lut 03, 2013 9:18 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Spód powinien być ok, chociaż w mojej to są do roboty tylne mocowania budy do ramy. Trasowa ekonomiczna prędkość to tak +/- 90km/h będzie a więc bez szaleństw i do wyprzedzania trochę miejsca trzeba :wink: , ale da się więcej :mrgreen:

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: pn lut 04, 2013 12:40 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
emerycko 80/h - obroty są koło 2 tys wtedy, do 2500 masz koło 100/h (u mnie na przewymiarowanych gumach) i jest wtedy jeszcze ekonomicznie ;).

a - kopcenie na czarno na pełnej p.ździe w dieslu to normalna rzecz, więc martwić się trzeba jak robi stefana batorego na zimnym albo na niskich/średnich obrotach.

U mnie przy 300tyś oleum wcale nie ubywa, aż sam zdziwiony jestem.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl