suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt maja 09, 2025 9:40 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4
Autor Wiadomość
Post: czw mar 28, 2013 12:10 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Nie mylisz się, mówimy o tym samym. Post odnosił się do pytania Motyliosa.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw mar 28, 2013 12:20 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 19, 2012 9:07 pm
Posty: 255
Lokalizacja: Piastów
O ja pierd.....le..

Głupio się przyznać ale ja doskonale wiedziałem, że w moim 2.0v6 szklanki mają regulację hydrauliczną, a w 1,6 manualną.
Ale właśnie się dowiedziałem,że szklanki to samoregulatory.

_________________
Vitara Long 97 2,5 V6
Bagażnik
Szczupak na zapasie
Dalekosiężne Helki na kangurze
Lift 2 - Była

Jest Jeep Navy Club 92 lift 3,5 koło 31.


Ostatnio zmieniony czw mar 28, 2013 12:23 am przez BartekWPR, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: czw mar 28, 2013 12:25 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
No pacz pan, nie zbadane są wyroki google :lol:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw mar 28, 2013 12:29 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 19, 2012 9:07 pm
Posty: 255
Lokalizacja: Piastów
Ale pomysł z naciskaniem hydraulicznych szklanek tudzież samoregulatorów w celu sprawdzenia ich stanu używalności jest dobry czy zły??

_________________
Vitara Long 97 2,5 V6
Bagażnik
Szczupak na zapasie
Dalekosiężne Helki na kangurze
Lift 2 - Była

Jest Jeep Navy Club 92 lift 3,5 koło 31.


Na górę
Post: czw mar 28, 2013 12:39 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
W niektórych samochodach np. szklanki są miększe na zaworach ssących, czemu - nie wiem. Zużycie takiego popychacza na pewno oceni ktoś kto pracuje przy silnikach czy remontach głowic na co dzień. Jak robiłem remont silnika w oplu to wszystkie szklanki chodziły tak samo. Nie trzeba był ich wciskać nie wiadomo jak mocno ale trzeba było się przyłożyć. Silnik chodzi cicho.
Szklanka może się na przykład zapchać jakimś syfem z oleju i wtedy będzie stukać bo będzie pusta lub z niedostateczną ilością oliwy w niej. najczęściej objawem zużycia jest nie trzymanie ciśnienia oleju, ten wtedy szybko z niej ucieka.

Tutaj w ramach walki z nudą można sobie poczytać, pooglądać i zrozumieć

http://zssplus.pl/publikacje/publikacje39.htm

Tutaj tekst znaleziony na jednym z forumów jak sprawdzać szklanki:

Cyt."Regulator hydrauliczny zaworów ma zazadanie niwelować luz zaworowy.
Kiedyś luz był regulowany śrubą nadźwigni, potem wymyślono płytki. Regulatory hydrauliczne sąstosowane od wielu lat i na razie nikt niczego mądrzejszego niewymyślił.


Regulator ma za zadanie niwelować luzzaworowy. Z tego punktu widzenia twierdzenie , że sztywny regulatoruszkodzi / wytrze wałek jest bez sensu. Elementem pracującym podkrzywką wałka jest sprężyna zaworowa a nie regulator.


Najprościej sprawdzić regulatory tak jak zostało to opisane na początku - zdjąć pokrywę i wciskać pokolei szklanki. Ta która się ugina nie trzyma ciśnienia więc jest uszkodzona.
Należy się trzymać 3 zasad:
- test należy przeprowadzić jak najszybciej po zakończeniu pracy silnika tzn. zgasić motor - zdjąć pokrywę - sprawdzić. Sprawdzanie (tą metodą) nie ma sensu jeśli silnik nie był od dawna uruchamiany. Olej po prostu spływa z regulatorów.
- sprawdzane regulatory nie mogą być wciśnięte przez krzywkę wałka! Jeśli zawór jest wciśnięty krzywką wałka sprawdza się twardość sprężyny zaworowej Wałki należy obracać wraz z wałem korbowym i sprawdzać regulatory które nie są podparte krzywkami.
- jeśli do głowicy jest wkładany regulator używany należy go koniecznie ścisnąć - we wcześniejszych postach ktoś o tym wspominał - regulator wypełniony olejem jest ustawiony pod zawór na którym wcześniej pracował i wcale może nie pasować do naszego silnika. Jeśli będzie za luźny - ustawi się. Jeśli za ciasny - będzie podbierał zawór a to nie jest OK.


Jeśli w Twoim silniku padł jeden regulator warto kupić nowy - nie są takie drogie a nie ryzykujesz ponownego rozbierania motoru jeśli okazało by się , ze używany regulator jednak stuka."

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw mar 28, 2013 7:39 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 15, 2011 10:09 am
Posty: 492
Lokalizacja: Morzewo / k. Piły
No co fachowiec, to fachowiec ; ) a gdzie takie cuś kupię?

_________________
Vitka 1.6 8V + gaz, AT-ki 30 cali - sprzedam

viewtopic.php?f=28&t=6644


Na górę
Post: czw mar 28, 2013 1:24 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
E tam fachowiec, hobbysta bardziej.
Ty nie masz w swoim aucie takich (hydraulicznych) popychaczy.
Masz takie:
Obrazek

Na rysunku oznaczone numerem 6, luzy kasujesz numerem 7 i 8.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw mar 28, 2013 1:47 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 15, 2011 10:09 am
Posty: 492
Lokalizacja: Morzewo / k. Piły
aha, czyli rozumiem że 7 i 8 to gwint z nakrętką który w miarę dokręcenia likwiduje luz tak?

_________________
Vitka 1.6 8V + gaz, AT-ki 30 cali - sprzedam

viewtopic.php?f=28&t=6644


Na górę
Post: czw mar 28, 2013 6:05 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2729
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
dokładnie tak

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: czw mar 28, 2013 7:50 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 15, 2011 10:09 am
Posty: 492
Lokalizacja: Morzewo / k. Piły
I znowu wiem więcej ;) dzięki, po świętach pokombinuje

_________________
Vitka 1.6 8V + gaz, AT-ki 30 cali - sprzedam

viewtopic.php?f=28&t=6644


Na górę
Post: pt mar 29, 2013 12:44 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
no a w moim czarodzijeskim h20a polowa szklanek byla miekka i juz myslalem ze wydam 1600 za komplet szklanek ze stanow a zrobilismy cos czego zabrania nawet manual do suzuki - ROZEBRALISMY szklanki, wymylismy je w nafcie dosc dokladnie, moczyly sie troche, potem odrobine oleju do srodka, poskladalismy je , pare luznych obrotow nalewajac ciagle olej na krzywki, potem poskladanie silnika, odpalenie i . . . ten silnik nigdy nie byl taki cichy

_________________
EVitara


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl