suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest wt maja 06, 2025 10:02 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob cze 29, 2013 11:30 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: śr wrz 26, 2012 7:26 pm
Posty: 9
Witam,
mam bardzo duże luzy na półośkach przedniego napędu ( latają w każdą stronę prawo lewo góra dół) Mechanior powiedział że do wymiany są pierścienie centrujące ewentualnie cała piasta. To wszystko rozumiem ale moje pytanie jest następujące : czy można zastosować piasty z łożyskiem na półoś link :
http://allegro.pl/piasta-lozysko-kola-p ... 07214.html
czy piasta będzie pasować ? czy zamawiać pierścienie centrujące? a może inne rozwiązanie polecacie :D
proszę o pomoc moja vitka to Long z silnikiem J20A ( Sidekick) rocznik podobno 1996-1997.


Na górę
Post: sob cze 29, 2013 2:20 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
To co zlinkowałeś to jest do GV. Masz ABS w swoim aucie?
Zapytaj się mechanika co ma wspólnego piasta z latającym przegubem w tym przypadku. chętnie posłuchamy...
Tuleje brązowe wymień w zwrotnicach (chyba że zamiast nich masz łożyska)

Piasta, albo łożyska piasty są do wymiany wtedy kiedy koło lata w każdą stronę niczym arab boeingiem...

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: sob cze 29, 2013 2:27 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: śr wrz 26, 2012 7:26 pm
Posty: 9
Moja vitka posiada ABS Buda jest taka sama jak V6 . Zastanawialem sie nad calymi piastami bo cena w miare atrakcyjna . Pierscienie prowadzące są w podobnej cenie. Co proponujecie?


Na górę
Post: sob cze 29, 2013 2:33 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Powiedz panu Heniowi co Ci to mota żeby się skupił i określił co masz kupić bo to są dwie zupełnie odrębne części!

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: sob cze 29, 2013 4:10 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 19, 2012 9:07 pm
Posty: 255
Lokalizacja: Piastów
To chyba po Swapie bo do Longów nie wkładali J20A, ewentualnie H20A, czyli V6

_________________
Vitara Long 97 2,5 V6
Bagażnik
Szczupak na zapasie
Dalekosiężne Helki na kangurze
Lift 2 - Była

Jest Jeep Navy Club 92 lift 3,5 koło 31.


Na górę
Post: sob cze 29, 2013 6:01 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
wymieniasz same łożyska - cena około 130 - 160zł / sztuka, zależy jakie jakościowo. Mogą być również potrzebne uszczelniacze - niektóre łożyska mają je w komplecie, inne nie. Do tego radzę od razu łożyska prowadzące półoś, po około 30zł za sztukę. Jak masz J20 pod maską to już nie masz tulei z fosforobrązu.

Ważne - stare bieżnie wybijasz na gorąco, staraj się bez użycia prasy. Nowe wsadzasz też po podgrzaniu piasty. Wot cała tajemnica. Majster niech Ci tylko odpowiednio luz skasuje na nowych łożyskach ;).

Łożyska piasty do dostania bez problemu w jakimś intercarsie czy czymś takim: bieżnia + dwa łożyska stożkowe. Łożysko prowadzące trochę nietypowe - wałeczkowe. Sław w forumowym sklepiku je miewa.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: sob cze 29, 2013 8:20 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: śr wrz 26, 2012 7:26 pm
Posty: 9
Najciekawsze jest to że vitka to jakiś holerny składak . Model amerykański Sidekick w papierach 1.8 w realu j20a .przełorzenia to 5.125 i stąd problemy z doborem części. W poniedzialek idzie na stół operacyjny i bedziemy mosty rozbierac bo wyja jak stary ikarus. Co do piast to rozmawialem godzine temu z mechaniorem i powiedziałem ze zamawiac czesci to będziemy w momencie kiedy rozbiezemy i wszystko bedzie widac jak na dłoni. Sorki za pisownie ale pisze z telefonu


Na górę
Post: sob cze 29, 2013 8:32 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 10, 2010 7:42 pm
Posty: 760
Lokalizacja: Sw michała 52
Silnik: G16A
Model: pickup
Rok prod.: 1997
a ja bym się nie bawił w wymiane łożysk potem uszczelniaczy potem tuleji prowadzącej przegub tylko wymienił zwrotnice i miał spokuj :D


Na górę
Post: sob cze 29, 2013 9:53 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
becki06 pisze:
a ja bym się nie bawił w wymiane łożysk potem uszczelniaczy potem tuleji prowadzącej przegub tylko wymienił zwrotnice i miał spokuj :D


Tutaj chyba są już łożyska zamiast tulej i kosztują ułamek tego co tuleje. Używana zwrotnica może za chwile wymagać wymiany tych wszystkich gratów :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt lip 02, 2013 5:04 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: śr wrz 26, 2012 7:26 pm
Posty: 9
witam,
w zwrotnicach są tuleje zlekka wytarte. Czy wymieniać tuleje czy lepiej zwrotnice z łożyskami? A moze jest jakiś tańszy sposób na przerobienie ( naprawe ) . Koledzy podpowiedzieli że najtaniej to kupić litr benzynki i podpalić i po kłopocie heheh.


Na górę
Post: wt lip 02, 2013 9:26 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
zwrotnice używane mogą być w podobnym stanie jak te co masz. Szczególnie jak masz teraz wsio rozłożone to prościej zmienić. Kilka osób ćwiczyło tu przeróbkę tulei na łożysko. Chyba Kacjen w swoim wątku ma to opisane.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: śr lip 03, 2013 6:47 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Przy silniku J20 były tuleje w jakimś modelu?
Mi się wydaje że już wszędzie łożyska do J20 dawali.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr lip 03, 2013 6:55 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Pisał nieco wyżej że jakiś składak to auto.
Co tam turki mieli w komisie to z tego poskładali :mrgreen:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr lip 03, 2013 8:18 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: śr wrz 26, 2012 7:26 pm
Posty: 9
Oryginalna wersja to Sidekick 1.8 pewnie silnik padl i zostal wymieniony na j20a.


Na górę
Post: czw lip 04, 2013 8:08 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: śr wrz 26, 2012 7:26 pm
Posty: 9
Sprawdziłem dane pojazdu w ASO i wszystko sie zgadza to nie jest składak od turka . Na EPC są w zwrotnicach tuleje .CCzęści juz zamowione u Sławka . Dzisiaj dzialamy :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl