suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt cze 20, 2025 11:14 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 329 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 18 9 10 11 1222 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob mar 23, 2013 10:00 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 28, 2012 9:04 pm
Posty: 215
Lokalizacja: Lubelskie.Roztocze,Batorz
Woźny. pisze:
Więc pomału chce to skompletować i jak będzie komplet to wtedy motać.

Sam sobie odpowiedziałeś,jeśli włożysz te sprężyny merca bez dystansu na przednie amory to będzie ci podskakiwał jak piłka,więc lepiej tak nie rób,a jak włożysz te dystanse i springi bez obniżenia mostu to wykończysz szybko przeguby.
Jedno bez drugiego nie ma sensu,skompletuj wszystko i dopiero bierz się za lifta...

_________________
Zakręt bez poślizgu,to zakręt stracony!!!
Vitara 1,6 . Zabłądziłem,nie mam już Vitary
Suzuki DR-Z 400
Mondeo mk3 było
Honda cr-v jest
Frontera B 2.2 sport


Na górę
Post: ndz mar 24, 2013 1:38 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Woźny. pisze:
Panowie Czy przy lifcie merc felicia muszę obniżać przedni most?
Dziś zakupiłem sprężynki od kolegi z forum i zastanawiam się czy obniżenie przedniego mostu jest konieczne. Wiem że muszę kupić jeszcze dystanse przednich amorków dystans wału i sierżanta oraz amorki tył lublin bądź omega combi. Więc pomału chce to skompletować i jak będzie komplet to wtedy motać.


Obniżenie mostu jest potrzebne do dystansów amorków powyżej 3cm.
Amorki omega kombi są kiepskim wyborem bo mimo, że są dłuższe o 11cm to skok mają prawie taki jak seria (+1,4cm)
Lublin też to samo (skok tylko +2,9cm)
Amorki od astry (kayaba 343047) nie dość, że są sporo tańsze od omegi, to mają o 6cm większy skok od serii vitary !
Długość taka sama jak omega kombi i lublin czyli +11cm

PS.
Tak jak Kriston pisze:
Najpierw pozbieraj graty a potem motaj.
Jak nie możesz wytrzymać to wiadro zimnej wody na głowę :wink:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: ndz mar 24, 2013 8:37 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz cze 17, 2012 5:19 am
Posty: 47
Lokalizacja: Skawina
I tak zamierzam zrobić ale zawsze warto się zapytać. W takim razie kupuje amorki z astry.
Do tego dystans wału 10mm dystans sierżanta 40-50mm dystanse przednich amorów anty tatra 70mm i łapy obniżające przedni most.
Czy to już wszystko? Czy będę potrzebował coś jeszcze? Może ktoś liftuje vitke wyżej i ma jakieś graty na sprzedaż?
Na razie mam tylko sprężyny i amorki kupie nowe. resztę chętnie od kogoś przygarnę.

I jeszcze mam pytanie bo szukam od wczoraj i znaleźć nie mogę. Jak policzyć lift? chodzi mi o to skąd bierzecie te dane że lift 2" czy lift4". gdzie to można zmierzyć? czy jest jakiś złoty Środek że np przy springach merc i felicia po obcięciu zwoju wychodzi lift 3" a przy obcięciu 2 zwoje jest 2". Choć to raczej nie możliwe bo sprężyna sprężynie nie równa. Ja mam springi już przycięte ale nie wiem o ile i mam zagwozdkę jaki lift mi wyjdzie bo nie wiem jakie dystanse kupować


Na górę
Post: ndz mar 24, 2013 2:11 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Omega kombi są lepsze od monroe s1106, a więc nie wiem, może macie jakieś inne, a może ja ja mam inne

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: ndz mar 24, 2013 6:12 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
BARTEK W. pisze:
Omega kombi są lepsze od monroe s1106, a więc nie wiem, może macie jakieś inne, a może ja ja mam inne


Ktoś coś mówił o amorach z poldka s1106 ? :roll: :mrgreen:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: ndz mar 24, 2013 7:39 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Czyli ta astra jest taka super, hmm, na swoje nie narzekam, ale jak tak to może następne astra

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: ndz mar 24, 2013 9:50 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Jak nie mówię, że jest super najlepszy ten amor. To tylko daewoo lanos :lol:
Ale za tą cenę nic lepszego nie znalazłem i w porównaniu do innych amorów tej samej długości ma naprawdę zeyebisty skok.
Firma Kayaba - gazówki naprawdę dają rady

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw mar 28, 2013 10:11 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 08, 2012 9:32 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Kielce
Witam
mam podejrzenia ze w mojej vitce brakuje dystansu na wala - czy by sie to objawiało
Lift jest 8 cm - w razie czego jaki dobrać dystans ?


Na górę
Post: czw mar 28, 2013 11:14 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Od 10mm do 15mm max.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: czw mar 28, 2013 5:27 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Konrad K_2 pisze:
Witam
mam podejrzenia ze w mojej vitce brakuje dystansu na wala - czy by sie to objawiało
Lift jest 8 cm - w razie czego jaki dobrać dystans ?


Jaki masz dystans sierżanta ?

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw mar 28, 2013 10:57 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 08, 2012 9:32 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Kielce
to musze spradzić .... czy wogóle cos mam :-)


Na górę
Post: pt sie 09, 2013 12:02 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Muszę zadać kilka pytań, żeby mieć 100% pewność - bo jednak samochód mam do jazdy na co dzień i przestój musi być maksymalnie krótki.

Jako, że mam już rozwalone tuleje wahaczy przednich (już, bo całe wahacze zmieniałem w styczniu - tandeta) pomyślałem o założeniu polibuszy - niby trwalsze. A jak już zakładać i mieć rozdarte przednie zawieszenia i auto na warsztacie to profilaktycznie można i na tył wstawić a wtedy to już tylko mały krok, żeby zrobić lifta. Lift od Radzika - 10cm - to dla mnie za dużo. Raz, że finansowo a dwa że nie ma zupełnie takiej potrzeby do mojej jazdy. Zdecydowałem się więc na ten na podkładkach.

Dochodzimy więc do pytań.
Podkładki - http://allegro.pl/podkladki-pod-sprezyn ... 03338.html takie, gumowe, przód 3,5cm, tył 4,5cm rozumiem, że będą odpowiednie?

Dystans sierżanta - aktualnie znalazłem w ofertach tylko od Radzika - http://allegro.pl/dystans-sierzanta-do- ... 22055.html - 5cm, czyli do tych podkładek w sam raz, prawda?

Dystans na wał - w aukcjach Radzika aktualnie brak ale przy kontakcie mam nadzieje będzie. 1cm, tak jak Radzik w aukcji dystansu na sierżanta pisze.

Dystanse pod tylne amortyzatory - to mi mechanik bez trudu wystruga chyba?

Dystanse na przednie amortyzatory - czy przy takim lifcie w zupełności wystarczające jest odwrócenie oryginalnych mocowań czy będą plusy innego rozwiązania? Niskie dorabiane dystanse? Tylko przez kogo i za ile o-)


Pytanie dodatkowe, nie o lift tylko polibusze:
http://allegro.pl/polibusze-suzuki-vita ... 55150.html
http://allegro.pl/polibusze-tuleje-suzu ... 22982.html
Czy jedne od drugich się czymkolwiek różnią i czy to dobry wybór. Czy lepiej brać jakieś inne?
Czy może generalnie się mylę i nie warto tego wkładać tylko kupować normalne tuleje?


Na górę
Post: pt sie 09, 2013 12:10 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Generic pisze:
Dystanse na przednie amortyzatory - czy przy takim lifcie w zupełności wystarczające jest odwrócenie oryginalnych mocowań czy będą plusy innego rozwiązania? Niskie dorabiane dystanse?

Wystarczy odwrócenie. Niektórzy twierdzą że odwrócone mocowania to zło, u mnie działa bez problemów juz 2 lata. Decyzja należy do ciebie :)

Generic pisze:
Dystanse pod tylne amortyzatory - to mi mechanik bez trudu wystruga chyba?

Pownien, ale trzeba zrobić z głową, bo muszą one sporo wytrzymać. Zwykły profil 40x40x2mm nie da rady. Może lepiej amortyzatory z lanosa lub omegi czy astry?

Generic pisze:
http://allegro.pl/polibusze-suzuki-vita ... 55150.html
http://allegro.pl/polibusze-tuleje-suzu ... 22982.html
Czy jedne od drugich się czymkolwiek różnią i czy to dobry wybór. Czy lepiej brać jakieś inne?
Czy może generalnie się mylę i nie warto tego wkładać tylko kupować normalne tuleje?

Niczym sie nie różnią, jeśli już to producentem i ewentualnie jakością. Twardość ta sama. Pytanie czy potrzebujesz wszystkie wymieniać? Polibusze też mają swoje wady.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt sie 09, 2013 12:13 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 23, 2012 8:28 am
Posty: 408
Lokalizacja: Kamienica Szlachecka - pomorskie
hmmm ja tam nie wiem czy od radzika to za dużo i za drogo/...... mnie też kosztowało to dużo wyżeczeń ale się zdecdowałem.

Na to co piszesz i tak jakieś 500zł wydasz + robota. efekt będzie średni a w aucie nadal będą siedzieć stare amory i sprężyny.... a za dwa miesiące powiesz k....wa przydało by sie jeszcze jakiś centymetr wyżej

Napoczątku pisałem tak jak ty - trochę liftu za dużo nie bo nie potrzebuje potem Radzik mnie przekonał że jak robić to pożądnie i mial racje ...........auto wyższe wszystko pasuje jak ulał bez kąbinowania zawieszenie jako że praktycznie całe nowe pracuje rewelacyjnie.....


Także zastanów sie czy może nie poczekać troche i kasi nazbierać....... :mrgreen:

_________________
Maciej
NADZORY BUDOWLANE , KOSZTORYSOWANIE 607943101
Vitara 1.6 8V LPG 1989
Lift 4" Radzikone, Koła 225/75/15 kopia SAHARA, SNORKEL
http://www.fotosik.pl/u/macias320/album/1323439
e-mail: maciejh@vp.pl

http://www.ermail.pl/klik/UXNSa2oG


Na górę
Post: pt sie 09, 2013 12:16 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 23, 2012 8:28 am
Posty: 408
Lokalizacja: Kamienica Szlachecka - pomorskie
danthe a jakie wady mają polibusze? bo też sie zastanawiam nad ich montażem....

_________________
Maciej
NADZORY BUDOWLANE , KOSZTORYSOWANIE 607943101
Vitara 1.6 8V LPG 1989
Lift 4" Radzikone, Koła 225/75/15 kopia SAHARA, SNORKEL
http://www.fotosik.pl/u/macias320/album/1323439
e-mail: maciejh@vp.pl

http://www.ermail.pl/klik/UXNSa2oG


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 329 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 18 9 10 11 1222 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl