suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 5:55 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lip 18, 2013 2:51 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Przeczytałem całe forum :mrgreen: i nie znalazłem konkretnej informacji.
Jaka jest długość tylnej półosi w różnych modelach vitary/gv i ewentualnie średnica? Wszystkie są na 26 frezów?
Tak patrzę na foty na aledrogo i niektóre półosie są tej samej średnicy na całej długości a niektóre się zwężaja na wejściu do dyfra. Niektóre mają końcówkę na kwadrat z czterema szpilkami do bębna, inne talerz z pięcioma szpilkami do tarczy.
Ktoś się doktoryzował może w tym temacie i mógłby wyjaśnić? :roll:


Na górę
Post: czw lip 18, 2013 3:21 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
kostuch pisze:
Niektóre mają końcówkę na kwadrat z czterema szpilkami do bębna, inne talerz z pięcioma szpilkami do tarczy.
Takowe występują w starych Vitarach 1.6 - tu nie ma zasady, ogólnie rzecz ujmując. Musisz wiedzieć co chcesz i to własnie kupić. To implikuje różne bębny itd itd. Japońce cały czas udoskonalali - Suzuki mnie nauczyło, że zanim coś kupię, to muszę to rozłożyć na atomy i pomierzyć, bo na pewno jest kilka wersji ;)
Przełożenia oczywiście też były różne.

Inne zagadnienia z dziedziny nauki "półosie tylne w Vitkach" są mi obce ... ale na pewno ktoś wyklaruje dalej.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw lip 18, 2013 3:27 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Tylni most 1,6 8v - półoś od strony pasengera jest dłuższa.
Gdzieś na forum ktoś dawał nawet konkretne wymiary.

Półosie z talerzem na 5 śrub występowały w 16v i większych (2.0,2,5) Nie wiem czy są zamienne z 8v.
Radzik pisał że most od 2.0 V6 jest szerszy i być może te półosie bez zwężenia na końcach są do mocniejszych wersji silnikowych.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw lip 18, 2013 3:37 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
piotrk pisze:
Musisz wiedzieć co chcesz i to własnie kupić.

Chcę jak najdłuższą półoś z 26 frezami wchodzącymi w standardową koronkę :)

NuVo pisze:
Tylni most 1,6 8v - półoś od strony pasengera jest dłuższa.
Gdzieś na forum ktoś dawał nawet konkretne wymiary.

Półosie z talerzem na 5 śrub występowały w 16v i większych (2.0,2,5) Nie wiem czy są zamienne z 8v.
Radzik pisał że most od 2.0 V6 jest szerszy i być może te półosie bez zwężenia na końcach są do mocniejszych wersji silnikowych.

Ale z talerzem to chyba od modeli gv z tarczówkami z tyłu. Zwykłe vitary (nawet 16v) miały przecież bębny czyli kwadrat z czterema szpilkami?
Znalazłem tylko foto z wymiarami mostu. Ale jak piszesz, że lewa nie jest taka jak prawa, to i tak mi nic nie da. Zawsze mi się wydawało że w vitarze dyfer jest po środku mostu :roll:
Konkretnych wymiarów nie znalazłem...


Na górę
Post: czw lip 18, 2013 4:02 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
mam to co potrzebujesz. tzn zdjęcie półosi od różnych GV i V koło siebie razem z wymiarami ilością zębów średnicami itp
Ale nie dam :twisted:
mogę Ci napisać, że najdłuższa na 26frezów to prawa od V 2.0V6 bez ABSu

PS.
wszystkie vitary i gv mają koronki/półosie tylne na 26frezów. Wyjątkiem jest GV HDI oraz XL7 które mają 28frezów

To że niektóre półosie niby zwężają się na końcu to chodzi o to, że niektóre są grubsze inne cieńsze a końcówka na 26frezów wszędzie taka sama.

najcieńsze są półośki V 1.6 8v potem 1.6 16v następnie 2.0v6 najgrubsze są GV TD/HDI/2.5/2.7

Piwo stawiasz przy najbliższej okazji :wink:
:mrgreen:

EDIT:
zapomniałem dodać, że te kończące się na 4 śruby są w V 1.6 i trzymają tylko bęben.
Cała reszta ma 5 śrub, które trzymają od razu i koło i bęben(nie widziałem wersji na tarcze)
teoretycznie są zamienne ale w praktyce są różnej długości więc nie podmienimy

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw lip 18, 2013 10:03 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
A ile to jest cm tej najdłuższej, jeżeli zdjęcie grupowe jest megatajne? :)
To że są różnej długości, to mnie ani ziębi ani grzeje, bo mam samuraia więc i tak p'n'p wykluczone :P
Pojawiła mi się wizja i szukam natchnienia...

ps
Człowiek nie wielbłąd, wiadomo... 8)

edit:
Nie wiedziałem że były bębny na 5 śrub. Aż się prosi, żeby wsadzić wtedy tarczę zamiast bębna.


Na górę
Post: pt lip 19, 2013 8:48 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Prawa 2.0v6 od wieloklinu do łożyska 679mm + grubość łożyska - potem od łożyska do płaszczyzny do której przykręcasz tarcze ~64mm
Nie pamiętam ile mm grubości ma łożysko ale gdzieś w katalogu znajdziesz i będziesz miał długość całkowitą półosi
PS
Dla porównania prawa półoś od 1.6 ma 652mm czyli 27mm mniej niż v6

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt lip 19, 2013 8:59 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
radzik071 pisze:
Prawa 2.0v6 od wieloklinu do łożyska 679mm + grubość łożyska - potem od łożyska do płaszczyzny do której przykręcasz tarcze ~64mm
Nie pamiętam ile mm grubości ma łożysko ale gdzieś w katalogu znajdziesz i będziesz miał długość całkowitą półosi
PS
Dla porównania prawa półoś od 1.6 ma 652mm czyli 27mm mniej niż v6


Super - dziękuję.
Pisząc "od wieloklinu" masz na myśli od końca półosi, czy od miejsca w którym kończy się wieloklin?


Na górę
Post: pt lip 19, 2013 6:09 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
od końca

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt sie 13, 2013 10:47 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob sty 08, 2011 5:43 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
Pozwolę sobie podłączyć się do tematu, może Radzik będzie w stanie mi pomóc na podstawie tajnych informacji ze słynnego zdjęcia ;)
Mianowicie szukam półosi tylnej lewej do mojej vitary 5d 1.6 16v z 98 roku (bez ABS). Problem jest taki, że chwilowo nikt nie ma takowej, czyli wersji z 5 szpilkami w półosi. W takim razie mam 2 wyjścia - albo da się podpasować półoś od innej wersji, albo wymienię półoś razem z tarczą kotwiczną i bębnem.
Poniżej wymiary mojej półosi:
26 frezów
długość do pierścienia łożyska 590mm
długość do łożyska 606mm
do wewntrzetnej strony piasty 675mm
razem z piastą ok. 685mm
wymiary mierzone zwykłą taśmą mierniczą, więc zapewne +/- 2-3 mm.

_________________
Vitara Long 1,6 16V + LPG sekwencja
Lift ok. 2 cale i AT 29'


Na górę
Post: wt sie 13, 2013 11:01 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
podobno podpasuje półoś od GV bez absu

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt sie 13, 2013 11:09 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob sty 08, 2011 5:43 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
Podobno jednak GV nie pasuje bo są inne średnice, nie pasuje później uszczelniacz czy coś takiego, a poza tym nie miałem jak sprawdzić.
Mam natomiast inną wiadomość - półoś od 2.0 V6 ma takie same wymiary tylko jest ok 1,5 cm dłuższa, a że wieloklin pracuje tylko połową swojej długości, to z braku laku wsadzam do siebie teraz właśnie taką półoś przyciętą o ok. 1,5 cm.

_________________
Vitara Long 1,6 16V + LPG sekwencja
Lift ok. 2 cale i AT 29'


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl