suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest wt maja 06, 2025 11:07 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt sie 16, 2013 5:54 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw mar 21, 2013 11:33 am
Posty: 504
Lokalizacja: Pruszków i okolice
Witam. Jak w temacie zastanawiam się nad przekładką automatu na manual. Powie mi ktoś co trzeba zmieniać przy takiej przekładce i jakie to są koszty nie wliczając robocizny. Jaki jest przybliżony koszt wszystkich gratów potrzebnych na wrzutkę manualnej skrzyni?

_________________

Grand vitara 2.5 v6 robi się
Pinin 5D 2.5" trepador 30" escape ewq-q9500
Były
Vitara 1.6 4" 30"
jeep XJ 4.0 3,5"
jeep XJ 2.1td 4" 32"
Vitara 1.6 8V 3" 31"
monterey 3.1td 32"


Na górę
Post: pt sie 16, 2013 8:35 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Skrzynia ~300
Pedaliera ~100
Koło zamachowe, sprzęgło, linka, etc ~500
Robocizna...


Na górę
Post: pt sie 16, 2013 11:15 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 23, 2011 5:06 pm
Posty: 156
Lokalizacja: warszawa-nadarzyn
skrzynie mam reduktor mam kolo zamachowe mam :mrgreen: :mrgreen: gdyby co :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ludzi do ogarniecia tematu tez mam :mrgreen: :mrgreen:

_________________
1.6 V 8 blaszanka :mrgreen: daje rade :mrgreen:


Na górę
Post: sob sie 17, 2013 1:01 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 16, 2012 9:47 am
Posty: 824
Lokalizacja: Kartuzy
Silnik: 2,5 v6
Model: Cabrio
Rok prod.: 1994
mocbka z tego co wiem chce wstawić automat może podmianka? :P

_________________
lift 4", osłony, zderzaki i inne <- SPRZEDAM --> http://hunterdesign.pl
http://www.facebook.com/hunterdesignoffroad


Na górę
Post: sob sie 17, 2013 7:33 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
Ciekawa propozycja ale już ktoś dla mnie kompletuje odpowiedni zestaw. Przy przejściu na manual nie zapomnij o odpowiednich mostach i wałach, bo na tych z automatu najprawdopodobniej osłabnie.

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Post: sob sie 17, 2013 12:58 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw mar 21, 2013 11:33 am
Posty: 504
Lokalizacja: Pruszków i okolice
raczej nie osłabnie.... jak załozysz automat to się zdziwisz.... wały manual automat inne tez?

_________________

Grand vitara 2.5 v6 robi się
Pinin 5D 2.5" trepador 30" escape ewq-q9500
Były
Vitara 1.6 4" 30"
jeep XJ 4.0 3,5"
jeep XJ 2.1td 4" 32"
Vitara 1.6 8V 3" 31"
monterey 3.1td 32"


Na górę
Post: sob sie 17, 2013 1:21 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
godles pisze:
wały manual automat inne tez?

Z tego co wiem to mogą być inne.
godles pisze:
jak załozysz automat to się zdziwisz....

Dlaczego ?

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Post: sob sie 17, 2013 5:26 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw mar 21, 2013 11:33 am
Posty: 504
Lokalizacja: Pruszków i okolice
mockba pisze:
godles pisze:
wały manual automat inne tez?

Z tego co wiem to mogą być inne.
godles pisze:
jak załozysz automat to się zdziwisz....

Dlaczego ?



zapomnij o długich podjazdach bez rozpędu. jedynka jest dłuuuuga względem manualnej. 1wszy w automacie zachowuje się podobnie co 2ka w manualnej. Masz 16V może będzie żwawsze czego Ci zyczę bo 8V na ori mostach jest wg mnie zbyt słabe. Jak zostawisz ori mosty 5.125 będzie mocniejsza za to w trasie przy 100km/h będziesz miał blisko 5tys obrotów w zależności od wielkości kól. Nie jest to przyjemne uczucie :) spalanie w mieście (jeżeli latasz po czarnym) plus 3-4 litry lpg z tego co wyczytałem tutaj spalanie innych użytkowników. Jedyny atut automatu to komfort jazdy i to że nie martwisz się o sprzęgło ale to tyle z plusów. ja chyba będe zmieniał na manual

_________________

Grand vitara 2.5 v6 robi się
Pinin 5D 2.5" trepador 30" escape ewq-q9500
Były
Vitara 1.6 4" 30"
jeep XJ 4.0 3,5"
jeep XJ 2.1td 4" 32"
Vitara 1.6 8V 3" 31"
monterey 3.1td 32"


Na górę
Post: sob sie 17, 2013 5:53 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
Właśnie o tą dłuższą jedynkę mi chodzi i sprzęgło które w terenie jest niesamowite. A tak naprawdę przekonam się dopiero jak zmontuje całość i wtedy ocenie. Spalanie nie ma dla mnie znaczenia bo vitara powoli staje się samochodem wyłącznie offrołdowym. Jeżeli w grę wchodzi moc to docelowo chcę założyć czapkę ze swifta GTI.
Dzięki za opinie bo każda konstruktywna jest mile widziana.

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Post: sob sie 17, 2013 8:17 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw mar 21, 2013 11:33 am
Posty: 504
Lokalizacja: Pruszków i okolice
ja z kolei chce mieć krótsze biegi. Reduktor od samca częściowo by rozwiązał sprawe ale to koszta. Most przedni z 5.125 mam brakuje mi główki tył w razie jak się okaże że 4.625 będzie zbyt długie. Nie mniej jednak jak kto lubi. Atut dla automatu to 100% koncentracja na przeszkodzie bez zbędnego wachlowania biegami sprzęgłem. No i nie ucieka do tyłu na podjazdach zakładając że ma siłę żeby ruszyć a z tym jest mizernie. przełożenie 5.125 częściowo rozwiązało by u mnie sprawę ale że dojechać musze na kołach to prędkość przelotowa 70 jest przynajmniej niezadowalająca. I tutaj kolejny problem reduktora z samca gdzieś wyczytałem że redukuje też szosowe na 1.4 zamiast jak w vitarkach 1:1. Nie wiem ile w tym prawdy nie zagłębiałem się bo koszta przeróbki są dla mnie na tą chwilę zbyt duże

_________________

Grand vitara 2.5 v6 robi się
Pinin 5D 2.5" trepador 30" escape ewq-q9500
Były
Vitara 1.6 4" 30"
jeep XJ 4.0 3,5"
jeep XJ 2.1td 4" 32"
Vitara 1.6 8V 3" 31"
monterey 3.1td 32"


Na górę
Post: sob sie 17, 2013 10:19 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
godles pisze:
I tutaj kolejny problem reduktora z samca gdzieś wyczytałem że redukuje też szosowe na 1.4 zamiast jak w vitarkach 1:1. Nie wiem ile w tym prawdy nie zagłębiałem się bo koszta przeróbki są dla mnie na tą chwilę zbyt duże

Zgadza się - redukuje szosowe. Z tego powodu samurai ma 3,73 w mostach mimo podobnych przełożeń skrzyni biegów.
3,73 * 1,4 =(cirka) przełożenia vitary 5,125
Zwykły reduktor z 1,3 nie jest jakoś specjalnie kosztowny :roll:


Na górę
Post: pn sie 19, 2013 2:41 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw mar 21, 2013 11:33 am
Posty: 504
Lokalizacja: Pruszków i okolice
kostuch pisze:
godles pisze:
I tutaj kolejny problem reduktora z samca gdzieś wyczytałem że redukuje też szosowe na 1.4 zamiast jak w vitarkach 1:1. Nie wiem ile w tym prawdy nie zagłębiałem się bo koszta przeróbki są dla mnie na tą chwilę zbyt duże

Zgadza się - redukuje szosowe. Z tego powodu samurai ma 3,73 w mostach mimo podobnych przełożeń skrzyni biegów.
3,73 * 1,4 =(cirka) przełożenia vitary 5,125
Zwykły reduktor z 1,3 nie jest jakoś specjalnie kosztowny :roll:



dodaj wały do tego kogoś kto to pomota i jeżeli aż tak redukuje nie obędzie się bez zmiany mostów bo na czarnym będe jechał 60 :/ robią się koszta poza tym robi się deczko bez sensu rzeźba tym bardziej że vita w teren dojeżdza na kołach około 25km w jedną stronę

_________________

Grand vitara 2.5 v6 robi się
Pinin 5D 2.5" trepador 30" escape ewq-q9500
Były
Vitara 1.6 4" 30"
jeep XJ 4.0 3,5"
jeep XJ 2.1td 4" 32"
Vitara 1.6 8V 3" 31"
monterey 3.1td 32"


Na górę
Post: pn sie 19, 2013 3:41 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Myślałem o reduktorze z samuraja a konkretnie z Jimniego (nowsze to i mniej wyjące)
Miało by to sens przy kołach minimum 31 cali czyli coś koło 80 cm (78.74 cm dokładnie) i trzeba by to przepuścić przez mosty o przełożeniu 4.6***
Inaczej auto będzie za wolne na 2H czy 4H

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: pn sie 19, 2013 10:03 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Jimny ma szybszy reduktor niż samurai.
Po drugie jest na łańcuchu a nie na kołach.

Idealne połączenie wad :mrgreen:


Na górę
Post: wt sie 20, 2013 7:49 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
kostuch pisze:
Jimny ma szybszy reduktor niż samurai.
Po drugie jest na łańcuchu a nie na kołach.

Idealne połączenie wad :mrgreen:

To że ciut szybszy to nawet nie szkodzi.
To że na łańcuchu - Toś mnie pan pocieszył :?

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl