suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest wt maja 06, 2025 3:24 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob wrz 21, 2013 3:56 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr lip 22, 2009 9:58 pm
Posty: 12
Witam

Mam vitare 3D rocznik 89r od 6 lat ostatnio postanowiłem trochę o nią zadbać wymieniłem jej olej po 3 latach i kupiłem nowe filtry i świece ...

Przy okazji postanowiłem wyregulować czujnik położenia przepustnicy zapłon i zawory.

Wszystko pięknie wyregulować ale uparłem się na to by sprawdzić OBD1.

Krosowanie masy na kabel nic nie dało. Lampka nic nie paliła

Sprawdziłem czy jest przejście miedzy masą a kablem a13 niebiesko/żółtym tak samo czy Ecu daje mase na wyjściu na kablu fioletowo/żółtym.

Wszystko ok :) ale kontrolka nie pali wiec po sprawdzenia licznika okazało sie ze kots usną problem przez wykręcenie żaróweczki ;(


Wstawiłem nową i mam teraz ciągle paląca się kontrolkę Check Engine


auto nie reaguje na podanie masy na złącze diagnostyczne i trochę jestem w kropce.

Czy może ma ktoś schemat elektryczny komputera bym mógł go po prostu zdiagnozować lub może ktoś miał już podobny przypadek i ze chce sie podzielić obserwacjami...


Na górę
Post: sob wrz 21, 2013 4:08 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Może masz co poj...ne z instalacją w samym liczniku.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: sob wrz 21, 2013 4:35 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr lut 29, 2012 7:26 pm
Posty: 95
Lokalizacja: Pyrzyce .Zach Pom
Kombinuj ..., albo szukaj juz drugiego silnika :D

_________________
Nie wazny wyglad! Wzne zeby to było nie zawodne i funkcjonalne ...
--------------------------
Vitara 8v Lift made in Radzik ( 30x9.50" Geolandar A/T)'.Subaru Svx', KTM lc4.


Na górę
Post: sob wrz 21, 2013 10:03 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
PaweloZpy pisze:
Kombinuj ..., albo szukaj juz drugiego silnika :D

:roll:
A co ma wspólnego komputer (i jego ewentualne uszkodzenie) z silnikiem?
Straszysz dla zasady czy dla jaj?

rxr2 pisze:
Witam
Mam vitare 3D rocznik 89r

To nic nie mówi.
Podaj symbol z komputera (33920-xxxxx)


Na górę
Post: ndz wrz 22, 2013 9:29 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr lip 22, 2009 9:58 pm
Posty: 12
eh... ciesze sie z poczucia humoru kolegów proponujących wyninic silnik;) ale naprawdę problem to tylko i wyłącznie sterownik silnika bo podanie masy na jego pin diagnostyczniy nie daje efektu w postaci kluczowania masy na pinie idącym do kontrolki check engine


moje ecu ma oznaczenie 33920-60a70


Na górę
Post: ndz wrz 22, 2013 9:45 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr lut 29, 2012 7:26 pm
Posty: 95
Lokalizacja: Pyrzyce .Zach Pom
Taki zarcik motywacyjny , kolega Kostuch napewno ustali przyczyne . :wink:
Pozdrawiam

_________________
Nie wazny wyglad! Wzne zeby to było nie zawodne i funkcjonalne ...
--------------------------
Vitara 8v Lift made in Radzik ( 30x9.50" Geolandar A/T)'.Subaru Svx', KTM lc4.


Na górę
Post: ndz wrz 22, 2013 12:04 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr lip 22, 2009 9:58 pm
Posty: 12
jak dla mnie to uszkodzeniu uległ sterownik moze cos prozaicznie sie w nim sfajczyło i pewnie czeka mnie wymiana jakiegoś obwodu

dlatego naj bardziej przydatny był by jakis schemat ideowy lub choć blokowy płytki sterownika..


Na górę
Post: ndz wrz 22, 2013 8:06 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
rxr2 pisze:
Wszystko pięknie wyregulować ale uparłem się na to by sprawdzić OBD1.

Krosowanie masy na kabel nic nie dało. Lampka nic nie paliła

Sprawdziłem czy jest przejście miedzy masą a kablem a13 niebiesko/żółtym tak samo czy Ecu daje mase na wyjściu na kablu fioletowo/żółtym.

Wszystko ok :) ale kontrolka nie pali wiec po sprawdzenia licznika okazało sie ze kots usną problem przez wykręcenie żaróweczki ;(


Wstawiłem nową i mam teraz ciągle paląca się kontrolkę Check Engine


auto nie reaguje na podanie masy na złącze diagnostyczne i trochę jestem w kropce.

Czy może ma ktoś schemat elektryczny komputera bym mógł go po prostu zdiagnozować lub może ktoś miał już podobny przypadek i ze chce sie podzielić obserwacjami...

Po pierwsze:
OBD1 to zupełnie co innego niż lampka checkengine

Po drugie:
Na złączu A13 (biały kabelek) jest sygnał z czujnika halla. Nie wiem co tam szukasz?

Po trzecie:
Lampka checkengine miga kodami tylko po zwarciu do masy złącza A3.

Po czwarte:
Świecenie ciągłe lampki sygnalizuje uszkodzenie komputera i jego pracę w trybie awaryjnym :(

Ewentualnie może być uszkodzony tylko stopień wyjściowy sterujący lampką.
Wszystko by się wyjaśniło, gdybyś spróbował dostać się do ecu przez OBD1. Wtedy by było wiadomo czy żyje.
Schematu wewnętrznego raczej na pewno nie znajdziesz. Mam gdzieś jakieś fragmenty opracowane metodą reverse-engineering ale raczej ci to w niczym nie pomoże.


Na górę
Post: ndz wrz 22, 2013 10:48 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr lip 22, 2009 9:58 pm
Posty: 12
Eh.. troche pokręciłem ale widze ze kolega jest czujny::)


miałem na mysli podanie masy na a3 i sprawdzałem czy na b13 pojawia sie masa...


znalazlem stronke włoską o ecu vitary I i to by sie pokrywało z moim problemem.

http://translate.google.pl/translate?hl ... safe%3Doff

a dokłądnie ostatni fragment o głównej przyczynie padania ecu

3 tygodnie temu moj zbiornik był tak zardzewiły ze zaczął przecikać. A pompa paliwa przestała pracować, a wzasadzie nie była wstanie dać cisnienia roboczego na starcie i odpalałem przez ostatni rok auto tylko na lpg. (po 1-2min pompa paliwa dawała rade i mozna było przełaczyc na benzyne)

a makaroniarze pisza ze przy mocno wysuszonych kondensatorach takie dodatkowe obciążenie obwodu pompy czesto powoduje uszkodzenie ecu...


jutro wymienię kondensatory na nowe o możliwie niskiej impedancji i poważnie przyjże sie czy nie widać jakiś śladów odpalenia czy przerwanych ścieżek
http://translate.google.pl/translate?hl ... safe%3Doff

a jak sie nie uda to
vitara 8v - sygnał na pinie A20 (fioletowo/żółty lub fioletowo/zielony), masa na pinie A24 (szaro/żółty) w żółtym gnieździe.

tylko nie chce mi sie na pająka kombinować tego interfejsu http://www.suzuki-forums.com/attachment ... -jtgh1.jpg


Na górę
Post: pn wrz 23, 2013 9:33 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
rxr2 pisze:
3 tygodnie temu moj zbiornik był tak zardzewiły ze zaczął przecikać. A pompa paliwa przestała pracować, a wzasadzie nie była wstanie dać cisnienia roboczego na starcie i odpalałem przez ostatni rok auto tylko na lpg. (po 1-2min pompa paliwa dawała rade i mozna było przełaczyc na benzyne)

a makaroniarze pisza ze przy mocno wysuszonych kondensatorach takie dodatkowe obciążenie obwodu pompy czesto powoduje uszkodzenie ecu...

Obwód pompy ecu jest obciążony tylko przekaźnikiem pompy, więc o jakim dodatkowym obciążeniu piszesz???


Na górę
Post: pn wrz 23, 2013 11:47 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr lip 22, 2009 9:58 pm
Posty: 12
To tylko moja mała teoria ale:

Gdy pompa pada czasy wtrysków ulegają znacznemu wydłużeniu co przy rozlanych kondensatorach może mieć znacznie....

ja moje ecu już rozebrałem i okazało sie ze C4 wylał i zrobił jesień średniowiecza z pcb...:(,


Wykąpałem płytkę w izopropenowym i ex trakcyjnej w myjce potem naprawiłem ścieżki wymieniłem kondensatory i dorobiłem wytrawiona nogę tranzystora...


niestety efekt bez zmian komp odpala ale ze stałym błędem CE


czas poszukać nowego kompa...


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: pn wrz 23, 2013 5:32 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
rxr2 pisze:
To tylko moja mała teoria ale:

Gdy pompa pada czasy wtrysków ulegają znacznemu wydłużeniu co przy rozlanych kondensatorach może mieć znacznie....


Z tego co pamiętam, wylewają kondensatory blokujące zasilanie.
Przy sterowaniu wtryskiwaczem są tylko małe ceramiki przeciwzakłóceniowe.
Jak klucz sterujący jest otwarty, to może być otwarty i godzinę. Ważny jest moment przełączania - to nie są tranzystory polowe tylko jakieś stopnie darlingtona.

Ciekawe, że w ecu samuraia podobne uszkodzenie zdarza się o wiele rzadziej...


Na górę
Post: pn wrz 23, 2013 7:37 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr lip 22, 2009 9:58 pm
Posty: 12
odstępując już od samej przyczyny i samego faktu wylania tych kondensatorów.

Ale jakie są konsekwencje jazdy na CE przy zasilaniu LPG :)

zapłon w 60a70 jest mechaniczny a samo ecu steruje wtryskami które i tak nie pracują po za yure robocza.


Im bardziej o tym mysle to czuje ze zakupie lakier izolacyjny by zakonserwowac ECU i wrócę do wymontowanej kontrolki CE


Na górę
Post: pn wrz 23, 2013 8:49 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
rxr2 pisze:
odstępując już od samej przyczyny i samego faktu wylania tych kondensatorów.

Ale jakie są konsekwencje jazdy na CE przy zasilaniu LPG :)

zapłon w 60a70 jest mechaniczny a samo ecu steruje wtryskami które i tak nie pracują po za yure robocza.

W twoim wypadku można wymontawać ecu i dać kotu do zabawy (pod warunkiem że nie będziesz wogóle używał benzyny tylko lpg).


Na górę
Post: wt wrz 24, 2013 7:50 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr lip 22, 2009 9:58 pm
Posty: 12
A jakies bliższe informacje odnosnie tego "kocura" jesli kolega by miał ochote zerknąć za mniej niz 150zł to jest to sensowna kwestia...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl