suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 12:38 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt wrz 24, 2013 10:41 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob wrz 11, 2010 4:18 pm
Posty: 71
Lokalizacja: Jastrzębie Z- śląskie
Jak w temacie, co możne być przyczyną, sytuacja wygląda tak:
jadąc z napędem na dwie osie po ośnieżonej drodze jest okey, nagle jest mniej śniegu, droga jest tylko mokra, po chwili jest brzdęk i przedni napęd się rozpina. Tak było kilka razy. Przykład z ubiegłej zimy, potem przedniego zapędu nie zapinałem.
Wyczytałem, że odpowiedzialna może być pompka, albo przewód od pompki do przedniego mostu.
Macie może pomysł, co może być powodem takiego stanu rzeczy?
Zima się zbliża :)

_________________
Janusz
VITARA LONG 2.0 V6


Na górę
Post: wt wrz 24, 2013 12:40 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Pneumatyczne załączanie przedniego mostu jest w Grand Vitarze I a wnioskując z twojego podpisu masz Vitarę long z automatycznymi sprzęgiełkami piast. Gwoli przypomnienia po przyczepnym nie jeździmy z załączonym 4WD po przyczepnym(np mokry asfalt). Wybijało ci dźwignię załączania napędu czy nie bo jak to pierwsze to może to być wina zużytego łańcucha przeniesienia napędu, a jak to drugie to sprzęgiełka by pasowało rozebrać, wyczyścić i nasmarować.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: wt wrz 24, 2013 12:48 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Zakładam że opony są takiego samego rozmiaru oraz ich stopień zużycia też jest na zbliżonym poziomie?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt wrz 24, 2013 1:17 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob wrz 11, 2010 4:18 pm
Posty: 71
Lokalizacja: Jastrzębie Z- śląskie
marirus pisze:
Pneumatyczne załączanie przedniego mostu jest w Grand Vitarze I a wnioskując z twojego podpisu masz Vitarę long z automatycznymi sprzęgiełkami piast. Gwoli przypomnienia po przyczepnym nie jeździmy z załączonym 4WD po przyczepnym(np mokry asfalt). Wybijało ci dźwignię załączania napędu czy nie bo jak to pierwsze to może to być wina zużytego łańcucha przeniesienia napędu, a jak to drugie to sprzęgiełka by pasowało rozebrać, wyczyścić i nasmarować.


Bardzo dziękuję za szybką odpowiedz:
Wszystko się zgadza co do mojej vitary :)
Fakt wątek dotyczący pompki i przewodu dotyczył GV I, nie wiedziałem że jest inaczej w starszych.
Co do jazdy po przyczepnej nawierzchni - znam zasady, ale w zimie stan nawierzchni jezdni ulega zmianie często.
Co do wybijania dźwigni napędów, to jeżeli dobrze pamiętam to wybijało, czyli możliwe, za łańcuch w reduktorze, tym bardziej, że z dwa razy się zdarzyło, że po włączeniu napędu, przy wstecznym, coś strzelało. Muszę poszukać informacji na temat tego łańcucha, ewentualne koszty i trudność naprawy. Aha w reduktorze nie wymieniałem oleju, próbowałem, ale tylko rozkalibrowałem kurek wlewowy i nie odkręciłem.
Sprzęgiełak też nie czyściłem :oops: .


Rozmiar opon ten sam, stan zużycia na oko podobny. To tez może spowodować wybicie napędu?

_________________
Janusz
VITARA LONG 2.0 V6


Na górę
Post: wt wrz 24, 2013 2:10 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Taniej jest kupić używany sprawny reduktor niż naprawiać.
Objawy sugerują zużyty łańcuszek. Prosty test: na włączonym 4x4 dynamicznie cofnij, jak coś strzeli to na 90% łańcuszek. Możesz też oznaczyć wały, jeśli po takim strzale się przesuną względem siebie to wiesz już ze łańcuszek.

A opony muszą być identyczne co do rozmiaru, bieżnika, producenta, modelu, stopnia zużycia i daty produkcji/serii.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt wrz 24, 2013 4:30 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Przy alumoście z przodu i dynamicznym cofnięciu na 4x4 jest też szansa, że urwie się tylna łapa mostu :)

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: wt wrz 24, 2013 4:46 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob wrz 11, 2010 4:18 pm
Posty: 71
Lokalizacja: Jastrzębie Z- śląskie
NO mały teścik zrobiłem, nic nie strzela, wszystko ok. Mam nadzieje,że jednak to nie będzie łańcuch, vitarę mam od ponad 3 lat, przedni napęd używam jak na lekarstwo, wcześniej jeździła w Niemczech, ale stan ramy, rdza symbolicznie sugeruje, ze nie była męczona w terenie /ale tego nie wiem/. Co do strzałów o których pisałem -było to tylko dwa razy - podobne sytuacje. Włączyłem przedni napęd, wsteczny /mam automat/, koła maksymalnie w prawo lub lewo i ruszam, wtedy coś strzela, jak gdyby nie umiało zaskoczyć, vitara chce ale nie umie. Wtedy prostuje koła podjeżdżam trochę do przodu, znowu wsteczny i już bez problemu, bez zająknięcia. To było tylko dwa razy, ostatnio jakieś dwa lata temu.

Ale nie wiedziałem że te opony to takie ważne, mam z przodu i tyły ten sam rozmiar, A/T, ale z przodu Wranglery, a z tyłu BFGoodrich. Czy to może być powodem wybijania przedniego napędu :?:

_________________
Janusz
VITARA LONG 2.0 V6


Na górę
Post: wt wrz 24, 2013 5:56 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
janinaaa pisze:
Włączyłem przedni napęd, wsteczny /mam automat/, koła maksymalnie w prawo lub lewo i ruszam, wtedy coś strzela, jak gdyby nie umiało zaskoczyć, vitara chce ale nie umie.

Możliwe, że sprzęgiełka nie mogą zaskoczyć. Lepiej zawsze trochę prosto podjechać żeby zaskoczyły automaty.

janinaaa pisze:
Ale nie wiedziałem że te opony to takie ważne, mam z przodu i tyły ten sam rozmiar, A/T, ale z przodu Wranglery, a z tyłu BFGoodrich. Czy to może być powodem wybijania przedniego napędu :?:

Może. Nawet ten sam model tego samego producenta ale z innej serii może się sporo różnić.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt wrz 24, 2013 6:44 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
janinaaa pisze:
Włączyłem przedni napęd, wsteczny /mam automat/, koła maksymalnie w prawo lub lewo i ruszam, wtedy coś strzela, jak gdyby nie umiało zaskoczyć, vitara chce ale nie umie. Wtedy prostuje koła podjeżdżam trochę do przodu, znowu wsteczny i już bez problemu, bez zająknięcia
Bo napęd na przód dołącza się z kołami na wprost. Jak masz skręcone koła to każde ma inną prędkość po łuku stąd te strzały przy ruszaniu zaraz po załączeniu napędu, do przodu też będzie strzelać.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: śr wrz 25, 2013 11:18 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob wrz 11, 2010 4:18 pm
Posty: 71
Lokalizacja: Jastrzębie Z- śląskie
Tak też myślałem, że to może być przyczyną tego zjawiska. Więc łańcuch chyba powinien być OK.
Jeszcze raz dziękuję.
Faktem jest , że dopiero kiedy mam te opony to się do dzieje, z tym ze wcześniej, też nie miałem takich samych i tego problemu nie było. Kupiłem go na zimówkach 215/65/16 - dwie pary z tym jedne praktycznie nowe, drugie może po dwóch sezonach - i nic się nie działo. Potem miałem 225/75/16 Wranglery używki z tym, że przód S/P tył A/T i też nie wybijało, dopiero potem aktualny układ. Widocznie ten układ się gryzie. Trochę kombinowałem, ale wiadomo - fundusze.
Do tego dochodzi efekt TATRY, nie czyszczone przygiełka, i nie wymieniony olej w reduktorze.
Tylko co teraz zakup opon myślałem o kumho kl 71, /brak środków/, czy może dokupić do posiadanej pary używki / ale stopień zużycia możne być inny/.
Ewentualnie nie załączać przodu.
Jeszce pytanko czy takie ewentualne wybicie napędu w czasie jazdy może coś uszkodzić?
JK

_________________
Janusz
VITARA LONG 2.0 V6


Na górę
Post: śr wrz 25, 2013 11:22 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
janinaaa pisze:
Jeszce pytanko czy takie ewentualne wybicie napędu w czasie jazdy może coś uszkodzić?


Może. Mocno wpływa na stopień zużycia łańcucha w reduktorze. Powstają tam spore naprężenia. Generalnie cały napęd pracuje pod większym obciążeniem wtedy.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr wrz 25, 2013 12:57 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob wrz 11, 2010 4:18 pm
Posty: 71
Lokalizacja: Jastrzębie Z- śląskie
No to by nie robić pochopnych kroków, wrócę na zimę do w/w zimówek/chociaż nie planowałem/, zobaczymy co będzie jak będzie ok, to na stówę opony.
Potem ewentualnie aktualne A/T sprzedam, albo dokupię do kompletu takie same.
Może ktoś będzie chciał się pozbyć kompletu Kumho - na nowe mnie raczej nie będzie stać. :)

ps.
ale jak to jest - kupie nowy komplet opon za ponad 2000 złotych i po powiedzmy dwóch latach jedną zniszczę, co wtedy :?:

_________________
Janusz
VITARA LONG 2.0 V6


Na górę
Post: śr wrz 25, 2013 1:34 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
janinaaa pisze:
ale jak to jest - kupie nowy komplet opon za ponad 2000 złotych i po powiedzmy dwóch latach jedną zniszczę, co wtedy :?:


Jeśli stare opony są tak mocno zużyte że jest mierzalna różnica w obwodzie koła w porównaniu do nowej to te stare nadają się raczej do wymiany :)
Gorzej jeśli nowa opona będzie inna niż stare - inna, nowa, ulepszona seria. Wtedy masz problem. Ale tak jest wszędzie. nawet w osobowych. Jak wymieniasz oponę to zalecane jest dwie przynajmniej wymienić. Ostatnio widziałem letnią oponę Bridgestone chyba. Bieżnik był znacząco inny niż w takim samym modelu i rozmiarze sprzed 3 czy 4 lat. Dodatkowo obwód też był inny.

zax pisze:
Przy alumoście z przodu i dynamicznym cofnięciu na 4x4 jest też szansa, że urwie się tylna łapa mostu :)

Z umiarem, wszystko z umiarem :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl