suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest wt maja 06, 2025 10:37 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw paź 24, 2013 1:03 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Sposób wypowiedzi i tak do cenzury.

A jesli chodzi przedmiot... to sorki, ale można było to zrozumieć na dwa sposoby.
W LR dwulelemntowym, kwadratowe zęby spotykają sie okrągłymi i działa.
Blokady z początku tematu nie bronię.

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: czw paź 24, 2013 9:16 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Albo mi się zdaje,albo gela ma taki sam kształt przesówki.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: czw paź 24, 2013 10:03 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
kacjen pisze:
Sposób wypowiedzi i tak do cenzury.

A jesli chodzi przedmiot... to sorki, ale można było to zrozumieć na dwa sposoby.
W LR dwulelemntowym, kwadratowe zęby spotykają sie okrągłymi i działa.
Blokady z początku tematu nie bronię.


Kajam się za sposób wypowiedzi.
Chodziło mi o blokadę z podanego linka.

Nie wiem natomiast o co chodzi z dwuelementowym LR?
Mam taki w moście i nie zauważyłem tego o czym piszesz.
Koła koronowe mają szczyty trapezowe. Blokada ma kły w tym samym kształcie i jest ok.

W LJ80 mam fabryczną blokadę tego typu co na linku i kły również pasują do siebie kształtem.
Jak miałem Gelendę, to jej blokady również miały pasujący zarys kłów.
W tym linku jest są po prostu wyfrezowane wpusty zamiast zrobienia ich np na dłutownicy - pewnie było prościej/taniej.


Na górę
Post: czw paź 24, 2013 10:16 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Peace 8) (na wstępie)

Co do LR dwuelentowego, to używane przy nim koła koronkowe z Vitary mają kształt trapezu, ale...

Z założenia jest to kształt trochę zaokrąglony (dużo bardziej niż w LR)
Po 20 latach żywota dyfrów zawartość okrągłości w okrągłości się drastycznie zwiększa :mrgreen:

Tak czy inaczej w "LOKRAJCIE" dwuelementowym zawsze powinno jako pierwsze ustąpić koło koronkowe, a dopiero potem LR.
Teoretyzenie ten rodzaj LR da się wskrzesić wymieniając tylko fabryczne kółko.
Idąc dalej w dywagacjach na temat... LR szybciej wysiądzie w przednim moście (jestem przekonany), bo półosie nie zawsze są idealnie równolegle wobec siebie. Prawa nie ma odpowiedniego podparcia i LR może się zużywać.

Tyle z mojej strony w kwestii krzywizn i ostrości 8)

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: pt paź 25, 2013 8:33 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
kacjen,
Z zaokrąglaniem się szczytów masz rację - jak kamyki w morzu :)
Ale to się dzieje po kilkunastu/kilkudziesięciu latach a nie jest robione specjalnie, jak w tytułowej blokadzie.

Co prawda mam sztywny most z przodu i problem podparcia półosi w vitarze jest mi obcy, ale przecież koło koronowe osadzone jest w panewce kosza i nie ma tam praktycznie luzu (a raczej nie powinno być).


Na górę
Post: pt paź 25, 2013 10:28 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
widzę że rozpętałem kawał dyskusji.
sam nie wiem co robić zwłaszcza po postach o niespasowaniu kształtu.

mam trochę czasu na zastanowienie się nad zakupem, więc nie napalam się. Sprzedawca mówił że jedyna awaria jaka mu się zdarzyła to ukręcenia półosi na tej blokadzie.
problemem jest to że sam nie jestem w stanie ogarnąć kwestii materiałów, obróbki i ulepszenia i nie mam pojęcia ile może kosztować wykonanie takich elementów, natomiast arb to nie ten przedział cenowy.

Ktoś się orientuje ile może kosztować zrobienie takiego ustroju??

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: pt paź 25, 2013 10:53 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
gutek.a4 pisze:
widzę że rozpętałem kawał dyskusji.
sam nie wiem co robić zwłaszcza po postach o niespasowaniu kształtu.

Dobrze ci radzę: zrób jak uważasz :wink:

A na poważnie, to dolicz jeszcze koszt zrobienia dedykowanej półosi i mechanizmu załączania.
Do tego dolicz koszt ukręconych przegubów i/lub półosi (zwłaszcza tej dorabianej).


Na górę
Post: pt paź 25, 2013 10:59 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
kostuch pisze:
A na poważnie, to dolicz jeszcze koszt zrobienia dedykowanej półosi i mechanizmu załączania.
Do tego dolicz koszt ukręconych przegubów i/lub półosi (zwłaszcza tej dorabianej).


koszt rozłożony na kilka elementów i w czasie nie boli tak jak wielki wydatek na raz, dlatego też ARB mimo że pewne to widząc cenę mówią drogo, w przypadku takiej kombinowanej blokady mówię: : a niewiele, to trochę, to trochę, a i jeszcze jakaś grosze za sterowanie:)"
oczywiście nie podliczam tego zeby nie okazało się że finalna cena to 70% ceny ARB a jeszcze muszę cenić swój czas:)

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: sob paź 26, 2013 8:00 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 15, 2008 4:36 pm
Posty: 1537
Lokalizacja: Andrychów
Jest też jakaś chińska kopia, napisz do tych gości jak im służy bo dosyć konkretnie jeżdżą.
http://www.youtube.com/watch?v=qwDBghf2A6I
http://www.youtube.com/watch?v=POhFe6t9rf8
pozdro-

_________________
była kiedyś Vitara '89,1,6 8v z liftem i mt
>>>ZJEEP>>>WJEEP


Na górę
Post: ndz paź 27, 2013 11:22 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
Zulu pisze:
Jest też jakaś chińska kopia, napisz do tych gości jak im służy bo dosyć konkretnie jeżdżą.
http://www.youtube.com/watch?v=qwDBghf2A6I
http://www.youtube.com/watch?v=POhFe6t9rf8
pozdro-


"jak ARB" wychodzi 3500 zł (kompresor i blokada) i też nie ma pewności że będzie bez awaryjna, na necie są raczej pozytywne opinie ale nie ma ich wiele, na plus to standardowa półośka.

ja jednak zdecyduję się na tą z linka, raz kozie śmierć jeśli coś strzeli to będę się starał ulepszać

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: pn paź 28, 2013 7:51 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
A dlaczego chcesz być pionierem?
Musisz mieć blokadę?
Ja w 3 Vitarach nie miałem.
Nie chciałem ARBa, bo raz, że drogi, dwa trzeba pomyśleć przed przeszkodą, trzy może się zje.ać, bo zawiera elektrykę, pneumatykę i badziewie mechaniczne.
Wybrałem LRa. Chociaż jest męczący po mieście (a to chyba ostatnio 70% mojego użytkowania tego auta), to w terenie daje wielką radość.
Może jednak kup LockRighta nawet oryginalnego za 1500, zamiast jakieś wydumki, do których dołożysz tyle, że miałbyś ARBa...?
Sprawdź najpierw ile będzie kosztowało dorobienie półosi...

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pn paź 28, 2013 8:04 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
o właśnie miałem wysłać zapytanie do motomax`u

a bycie pionierem jest zacne:) choć czasem można wtopić.

tak pa prawdę to nie widzę rozwiązania dla siebie, bo za drogie, bo za ciężkie, bo automatycznie, bo za słabe. Gdybym miał kasę to bez pytań brał bym ARB, gdybym jeździł tylko w terenie to brał bym LR a tak to trzeba kombinować i mieć nadzieję że się sprawdzi a resztę teren zweryfikuje.

na tył byłbym skłonny zamontować LR no ale też żona czasem jeździ tym samochodem no i .....
Zresztą nie będę miał wyciągarki to mogę się pobawić z blokadą

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: pn paź 28, 2013 9:23 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Póki co też nie mam wyciągarki, chociaż kupiłem ją około 1,5 roku temu :mrgreen:
Żona też się przyzwyczai :wink:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pn paź 28, 2013 9:40 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
ale ja nawet nie planuję wyciągarki, nie chcę mieć, choć wiem że zwłaszcza jeżdżąc samemu to przydatne.

.... a jednak skłamałem, przecież mam konkretną wyciągarkę do podnoszenia pługa chyba 2000 chińskich Lb:0

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: śr paź 30, 2013 1:23 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
dzis dnia 30.10.2013 umarła idea kombinowanej blokady, zrodzona w bólu, w ciągłej nie wierze o pracę okrągłego z prostokątnym. Po wnikliwych specjalistycznych konsultacjach już wiedzieliśmy że długo nie pociągnie a odpowiedz z Torunia: " nie jesteśmy w stanie wykonać takiej półosi" zabrzmiała jak wyrok.
dziś pochylając czoła zapalmy znicz [*] na forum, na faceboku, na Nk, na google, na pornchubie, na ulicach, chodnikach i w lasach, miliony milionów zniczy niech sezonowy chandel się wzbogaci.

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl