suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt cze 20, 2025 8:49 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 329 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 110 11 12 13 1422 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lis 01, 2013 12:16 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
A jak podniesiesz koło, to ma luz na piaście?
Chociaż musiałoby chyba być odkręcone, żeby aż tak ocierało...

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pt lis 01, 2013 12:57 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 23, 2013 5:28 pm
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa Ząbki
ewidentnie cos scielo ciezarki z felgi i tylko z jednej strony, no nic, jutro popatrze lepiej jak to wyglada

_________________
Masz problem ze swoim TDI - zapraszam http://www.vag-serwis.pl
była 1.6 16v -> http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=12150 obecnie 8v na ruskich częściach


Na górę
Post: pt lis 01, 2013 3:36 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Aha... Na początek to zmontuj sobie zawieszenie tak jak należy.
Sworznie zwrotnic fabrycznie są montowane pod wahaczami a nie nad... :roll:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pt lis 01, 2013 3:42 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 23, 2013 5:28 pm
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa Ząbki
a widzisz, w zyciu bym patrzac na te zdjecia nie domyslil sie. masz u mnie browara jak to to. ale rozsadnie patrzac na to faktycznie tu chyba lezy przyczyna. sprawdze jutro c0 slychac w drugim kole.

_________________
Masz problem ze swoim TDI - zapraszam http://www.vag-serwis.pl
była 1.6 16v -> http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=12150 obecnie 8v na ruskich częściach


Na górę
Post: pt lis 01, 2013 3:47 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Browara nie chce, właśnie dopijam ... :wink:
Zrób tak jak ma być fabrycznie, później nasłuchuj czy coś się dzieje.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt lis 05, 2013 7:31 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 23, 2013 5:28 pm
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa Ząbki
koledzy, potrzebuje znowu pomocy. lift zrobiony, narazie most opuszczony na plaskownikach (z czasem to zmienie) ale do rzeczy. na 2wd jest wsio ok, na 4wd przy mocnym przyspieszeniu a nie koniecznie dyzych obrotach cos z przodu łupie dosc mocno. na 4wd low nie zauwazylem. zagladalem dzis przy okazji robienia katow pochylenia kol i zbieznosci i nic niepokojacego nie widze, poloski moim zdaniem stoja pod calkiem bezpiecznym katem. jakies pomysly? olej z przodu mialby wplyw, jakis czas temu stan byl ok.

_________________
Masz problem ze swoim TDI - zapraszam http://www.vag-serwis.pl
była 1.6 16v -> http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=12150 obecnie 8v na ruskich częściach


Na górę
Post: wt lis 05, 2013 7:41 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 23, 2009 1:06 am
Posty: 960
Lokalizacja: Miastko-Pomorskie
Po podniesieniu i obniżeniu dolej oleju w przednim moście. Najlepiej stań samochodem pod górkę albo podnieś przód auta.

_________________
http://www.liberrafoto.com/ - Zdjęcia , komercja i nie tylko i jeszcze tu http://www.liberraphotography.com/


Na górę
Post: wt lis 05, 2013 7:46 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 23, 2013 5:28 pm
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa Ząbki
spoko, mam warsztat także sobie podniosę. tylko teraz lepiej dolać czy całkiem wymienić - nie wiem co było tam wlane poprzednio... co polecacie ? może mieć to aż taki wpływ ? drgania czuć na całej budzie...

_________________
Masz problem ze swoim TDI - zapraszam http://www.vag-serwis.pl
była 1.6 16v -> http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=12150 obecnie 8v na ruskich częściach


Na górę
Post: wt lis 05, 2013 11:51 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Stawiam na łańcuch reduktora.
Olej nie ma tu nic do rzeczy.

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: wt lis 12, 2013 6:24 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 16, 2013 8:49 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa-Siedlce
motylios pisze:
Chłopaki wiem że powtarzam to co było wcześniej, ale kupiłem podkładki 5 cm pod sprężyny (vitara long) dla znajomego z racji ze kupił 235x75x15, wiadomo że sprężyny są stare i już lekko siadły, pytanie czy do tych podkładek trzeba dawac dystans na sierżanta i na wał? vitara nie jeździ hardcorowo w terenie, służy do dojazdu na łąkę i na ryby...


Mhm, już zgłupiałem kompletnie, właśnie siedzę i kompletuję graty do póki co ekonomicznego rozwiązania liftu Vitki cabrio czyli na podkładkach, a więc tył 4,5cm przód 3,5cm, do tego, żeby nie bawić się w przedłużanie tylnych amortyzatorów chcę nabyć te o większym skoku od astry/lanosa a w przednich obrócić mocowania, i teraz sto pytań do, niektóre się pojawiały ale odpowiedzi były różne:

1) Czy przy takim rozwiązaniu trzeba stosować dystans wału i sierżanta?
2) Czy odwrócenie mocowania przednich amortyzatorów to jakieś zło, bo też różne są zdania?
3) O ile realnie podniesie mi się auto przy takim rozwiązaniu?
4) Czy przy tym rozwiązaniu pojawi się efekt ,,tatry,, a jak tak to czy da się jakoś tego uniknąć?


Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i mam nadzieję, że w przyszłości też będę mógł komuś pomóc :wink:

_________________
Vitara 91r 1,6 8V lift 2'' Wnangler Duratrac 235/75r15


Na górę
Post: wt lis 12, 2013 9:15 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
grzesix81 pisze:
...liftu Vitki... na podkładkach, a więc tył 4,5cm przód 3,5cm, do tego, żeby nie bawić się w przedłużanie tylnych amortyzatorów chcę nabyć te o większym skoku od astry/lanosa a w przednich obrócić mocowania, .....

1) Czy przy takim rozwiązaniu trzeba stosować dystans wału i sierżanta?

Dystans wału stosujemy tylko wtedy gdy montujemy dystans sierżanta.
Dystans sierżanta stosujemy gdy wkładamy dłuższe amortyzatory lub dystanse amortyzatorów.
Stosuję się go po to aby dolnym ogranicznikiem skoku mostu były amory a nie sierżant, który może się urwać na przegubie.

Połączenie amorów lanosa dłuższych o 11cm z oryginalnymi sprężynami na podkładkach 4.5cm będzie równoznaczne z wypadaniem sprężyn na wykrzyżu. Albo wybierz krótsze amory albo załóż sprężyny dłuższe o przynajmniej 10cm

grzesix81 pisze:
2) Czy odwrócenie mocowania przednich amortyzatorów to jakieś zło, bo też różne są zdania?


Zło to ksiądz pedofil a to po prostu zmniejsza żywotność poduchy i zwiększa prawdopodobieństwo pękania ramy przy mocowaniu poduchy amora.

grzesix81 pisze:
3) O ile realnie podniesie mi się auto przy takim rozwiązaniu?


Podkładka 3.5cm z przodu da około 5cm liftu. Z tyłu jest prościej - tyle ile podkładki tyle liftu czyli 4.5cm = 4.5cm liftu

grzesix81 pisze:
4) Czy przy tym rozwiązaniu pojawi się efekt ,,tatry,, a jak tak to czy da się jakoś tego uniknąć?


przednie zawieszenie jest tak skonstruowane, że im wyżej liftujemy auto seryjne tym większa tatra się robi. Przy lifcie 5cm jest już na tyle duża, że nie należy tego ignorować i tak jeździć.
Można ją zniwelować np śrubami mimośrodowymi w dolnym mocowaniu amora lub np dystansami amorów z przesunięciem i regulacja tarty.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt lis 12, 2013 9:36 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 16, 2013 8:49 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa-Siedlce
radzik071 pisze:
grzesix81 pisze:
...liftu Vitki... na podkładkach, a więc tył 4,5cm przód 3,5cm, do tego, żeby nie bawić się w przedłużanie tylnych amortyzatorów chcę nabyć te o większym skoku od astry/lanosa a w przednich obrócić mocowania, .....

1) Czy przy takim rozwiązaniu trzeba stosować dystans wału i sierżanta?

Dystans wału stosujemy tylko wtedy gdy montujemy dystans sierżanta.
Dystans sierżanta stosujemy gdy wkładamy dłuższe amortyzatory lub dystanse amortyzatorów.
Stosuję się go po to aby dolnym ogranicznikiem skoku mostu były amory a nie sierżant, który może się urwać na przegubie.

Połączenie amorów lanosa dłuższych o 11cm z oryginalnymi sprężynami na podkładkach 4.5cm będzie równoznaczne z wypadaniem sprężyn na wykrzyżu. Albo wybierz krótsze amory albo załóż sprężyny dłuższe o przynajmniej 10cm

Dziękuję, czyli byłem w błędzie. A powiedz proszę, jeżeli zostanę przy tej podkładce 4,5 cm na tył, to jakie amortyzatory zastosować, zostawić seryjne czy są jakieś które będą pasować, bo już sam nie wiem? :(

_________________
Vitara 91r 1,6 8V lift 2'' Wnangler Duratrac 235/75r15


Na górę
Post: wt lis 12, 2013 11:15 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
seryjny będzie dobijał w dół - chyba, że założusz dystans ~4.5cm
amor przy lifcie 4.5cm musi być dłuższy o ~3-6cm - chodzi o to, żeby amor na postoju był gdzieś w połowie swojego zakresu pracy a nie 20cm skoku w górę i 3cm skoku w dół :wink:

Do Ciebie chyba mógł by być od poldka - dłuższy o jakieś 6cm tylko skok ma prawie taki jak seria. Ale w sumie u Ciebie to wszystko jedno bo na podkładkach i tak większego wykrzyżu nie będzie.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw lis 14, 2013 9:15 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 23, 2013 5:28 pm
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa Ząbki
no i rozwiązałem swoje problemy z drżeniem i waleniem mostu na 4WD
winowajcą a właściwie jest ich dwójka - PRZEGUBY wewnętrzne santany.
przy lifcie forumowym, przód antytatra + spring od 300D przycięty o 2 zwoje wyglądało to tak (obniżenie z bednarki :) )
ObrazekObrazekObrazekObrazek

no i na takim czymś nie da się jeździć - przy zapiętym 4WD cała buda podskakuje. dziś zmontowałem przód na półosiach japońskich, czyli tych normalnych :) kilka zdjęć i porównań.

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

no i problemy się skończyły :) 2 półośki santany są do sprzedania jakby co

mam tylko jedno pytanie - u Was jak mocno się doda gazu to na wyższych obrotach na 4WD podnosi się przód auta (dość wyraźnie) ??

_________________
Masz problem ze swoim TDI - zapraszam http://www.vag-serwis.pl
była 1.6 16v -> http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=12150 obecnie 8v na ruskich częściach


Na górę
Post: czw lis 14, 2013 9:43 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
niestety hiszpańskie półośki nie nadają się do żadnego liftu.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 329 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 110 11 12 13 1422 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: sajmon92 i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl