Łukasz Hunter pisze:
ale koledzy nie przesadzajcie z tymi łożyskami kolega w czerwonej vitarze z baleno ma z tyłu felgi ET -40 i do tego dystanse 50mm i jeździ tak od roku a łożyska jak milczały tak milczą nadal! a dystans założony aby wyrównać rozstaw przodu od uaza i tył oryginał vitary
Z tyłu ujemne ET ma dużo mniejszy zły wpływ niż z przodu. Tylne łożyska nawet nowe w pudełku mają luz i wyginanie się "gumowej" półosi nie szkodzi za bardzo ani półosi ani łożysku. (może sprawdź luz u kolegi na łożysku bo tylne nie huczą nawet jak kulki są już kwadratowe

- a może u mnie tego nigdy nie słychać bo tam wszystko huczy )
Za to przy uderzeniu tylnego koła w przeszkodę typu krawężnik kamień itp im ET bardziej na minusie tym łatwiej pogiąć półosie tylne. Jak się ma bębny to za szybko tego nie zauważymy ale niech wypowiedzą się ludzie co mają tarcze z tyłu. lekko wygniesz półoś i już Ci zaciski pływają razem z krzywą półosią i tarczą.
Idealnie jest jak łożysko koła wychodzi dokładnie po środku felgi.
Wiadomo, że nawet jak damy 10cm dystanse to auto będzie jechać. w końcu koła są okrągłe to pojedzie ale nikt mi nie wmówi, że nie będzie to miało negatywnego wpływu na trwałość i niezawodność. Fizykę ciężko oszukać.
Z przodu też najlepiej jak łożysko, oś obrotu koła i felga jest w jednej płaszczyźnie.
Im większe dystanse założymy tym np amortyzator jest bardziej wyginany i łatwiej go wygiąć i zatrzeć.
Żeby to zwizualizować to wyobraźmy sobie dystanse na koło np 2 metrowe ( w tym momencie przejeżdżając przez garb osiedlowy amortyzator przedni zamiast się schować to się po prostu złamie. to samo tyczy się uderzenia kołem w przeszkodę typu krawężnik czy korzeń. na układ kierowniczy robi się tak duża dźwignia że jak już nam wyrwie kierę z reki i dojdzie do ogranicznika to pognie drążki kierownicze albo np wspornik drążka środkowego.)
Żeby nie było niejasności. Nie twierdzę, że z ET minus 75 nie da się jeździć. Da się ale jest to kat dla auta.
Suzi Jasło wg mnie Twoje oryginalne felgi z ET ~28 + dystanse 50mm co daje ET minus 22 mieści się jeszcze w bezpiecznej strefie. Nie załóż tylko na te dystanse felg z ET minus 30

WG mnie:
Idealne dla auta jest ET między +30 a 0
dopuszczalne 0 do minus 25
więcej na minusie niż 50 u mnie po pierwszym terenie pogięło by pół auta i połamało ręce

(najbardziej szkoda było mi wygiętego amora Trail Master

)
_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na
https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !