suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt maja 09, 2025 12:12 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr gru 04, 2013 3:19 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn lis 11, 2013 10:37 pm
Posty: 42
Witam :D
Ostatnio wpadło mi trochę grosza i postanowiłem powymieniać kilka zużytych części w moim 1.6 16v. Do wymiany poszła chłodnica, uszczelniacz na wale korbowym i wałku rozrządu oraz świece. Przed wymianą silnik pracował normalnie i wszystko było ok ale po wymianie to po prostu masakra !!! Silnik ledwo pracuje, nie mam w ogóle mocy i strasznie przebiera a początkowo nie palił na jeden z cylindrów (po odkręceniu świecy okazało się że jest idealnie czysta tak jak gdyby nie dostawał paliwa na ten cylinder) kiedy przełączy się na gaz to gaśnie na niskich obrotach a na pełnym gazie nie kręci się wyżej niż 2500 obrotów. Pierwsza moja myśl to że źle ustawiłem rozrząd ale po sprawdzeniu okazało się że wszystko jest dobrze (kropka kółka na wale korbowym pokrywa się ze wskaźnikiem na bloku, koło wałka rozrządu jest wstawione wycięciem E na klin i punkt E pokrywa się z wycięciem na pokrywie zaworów) Jeśli ktoś ma pomysł co może się dziać to niech podsuwa propozycję bo już nie mam pojęcia co się dzieje z tym silnikiem :cry:


Na górę
Post: śr gru 04, 2013 11:14 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 14, 2009 9:34 pm
Posty: 213
Lokalizacja: Modlin Twierdza/Warszawa
W czasie kiedy wał wykonuje obrót to wałek robi dwa - pomyśl :)

_________________
Vitara 91 Blaszak 1.6 8v Gaźnik , BF MT KM2 215/75/15 + 4" ( na budzie napis Land rover Santana )


Na górę
Post: śr gru 04, 2013 11:56 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn lis 11, 2013 10:37 pm
Posty: 42
no sam do tego doszedłem i po przestawieniu rozrządu silnik pracuje lepiej ale dalej przebiera i ma problem z niskimi obrotami :/ W pewnym momencie wszystko zaczęło pracować normalnie ale po zgaszeniu i ponownym odpaleniu problem wrócił. Mam wrażenie że coś jest nie tak z wiązką od wtrysków i czujnika położenia przepustnicy bo gdy nią ruszam to skaczą obroty i raz przerywa a raz nie. Jutro ją sprawdzę.


Na górę
Post: czw gru 05, 2013 8:57 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Problem na niskich obrotach to najczęściej delikatnie przestawiony rozrząd albo problem z układem zapłonowym :wink:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: czw gru 05, 2013 3:38 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn lis 11, 2013 10:37 pm
Posty: 42
okazało się że to wtyczka nie łączyła i po wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy na benzynie ale jak przełączę na gaz to obroty wzrastają do 2000 i utrzymują się na tym poziomie :/


Na górę
Post: sob gru 07, 2013 4:30 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn paź 18, 2010 9:16 pm
Posty: 71
Lokalizacja: Kraków
Pierwsza podstawowa sprawa ogarnij bezyne jesli to zrobisz przełącz na gaz i obniz obroty.Zrobisz to pokrętłem na reduktorze (przewaznie wystarczy wkręcic plastikowa srubkę)powinienes miec dwie jedna u góry do obrotów drugą na dole od spuszczania mazutu (co jakis czas powinno sie go spuscic z reduktora) to jesli chodzi o najtanszy gas a jesli masz blosa to zakrecic srubke od obrotów (jedna wielka od składu ilosci mieszanki druga w tym samym miejscu nizej od obrotów.

_________________
1.6 16v LONG
Masz pytania tel.664761111


Na górę
Post: ndz gru 08, 2013 1:41 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn lis 11, 2013 10:37 pm
Posty: 42
ok poszukam z tym że koleś który montował gaz mówił że to komputer samochodu steruje wtryskiem gazu i tez komputer steruje niskimi obrotami przy pracy na gazie. Ostatnio podregulowałem go trochę i wygląda że nieco lepiej wygląda skład spalin (nie dymi tak jak wcześniej i świece nie są okopcone ) ale spalanie jest dalej bez zmian :/ (za 20zł robię 50km przy cenie gazu 2.65) a do tego jedzie jak by go coś hamowało. Ma więcej mocy niż wcześniej ale jest przymulony. Gdy go kupiłem dużo lepiej wkręcał się na obroty i przyśpieszał a teraz dużo wolniej przyśpiesza dodatkowo zaczęła się bardzo grzać głowica i po przejechaniu 20km jest tak gorąca że nad pokrywą zaworów można smażyć kiełbasę.


Na górę
Post: ndz gru 08, 2013 1:48 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn lis 11, 2013 10:37 pm
Posty: 42
a i jeszcze zapomniałem dodać że co chwilę zmienia się zachowanie na niskich obrotach :( . Wyreguluje je tak żeby miał te 800-900 obr./min. a za chwile okazuje się że obroty są za wysokie no to skręcam je niżej i po jakimś czasie okazuje się że auto gaśnie. Do tego jak jest na gazie to po ustawieniu obrotów gdy dodam gazu to obroty nie opadają od razu do 800 tylko do 1200 zatrzymają się i dopiero do 800 a na benzynie odwrotnie, spadają do 200 po czym rosną do 800.


Na górę
Post: czw gru 26, 2013 11:49 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn lis 11, 2013 10:37 pm
Posty: 42
Wszystko już się wyjaśniło. Przyczyną złej pracy silnika był uszkodzony przepływomierz. Po wymianie na inny wszystko wróciło do normy i auto działa nawet lepiej niż gdy je kupiłem :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl