suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt maja 09, 2025 12:50 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob sty 25, 2014 6:54 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2013 9:10 pm
Posty: 229
Lokalizacja: Nidzica
Witam, może ktoś testował takowy chip tuning w swojej Vitarze chodzi mi o silnik 1.6 8v proszę o opinie.

http://allegro.pl/chip-tuning-box-25km- ... 91763.html

_________________
Błoto wciąga :D
____________________________________
Suzuki Vitara 1.6 16v 92r.
Bodylift 6cm
Lift:
-tył felicja kombi, amory omega
-przód merc
-sierżant
-dystans na wał
-Snorkel
-kopia Simex-a 265/75r16
-Felgi et-35 8J
-Winda Dragon Winch 12000lbs


Na górę
Post: sob sty 25, 2014 7:04 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2729
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
badziew :lol:

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: sob sty 25, 2014 7:31 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Załóż rezystor za 60 groszy na obwód czujnika temperatury zasysanego powietrza i osiągniesz to samo - wzrost spalania i niemierzalnie (nieopłacalne i niewielkie) lepsze wkręcanie się silnika.
Chip tuning może być skuteczny ale w silnikach doładowanych, tam można sporo poprawić.
W wolnossącej benzynie spalanie jest jakościowe, nie ilościowe, więc zwykle producent już wycisnął elektronicznie co się dało. Poprawa w takich silników to bardziej kwestia precyzyjnego otwarcia i zamknięcia zaworów, czyli kompresji i ewentualnie ostrych wałków rozrządu, dobrych świec i kabli, a w niewielkim stopniu sterowania wtryskiem.
Jak chcesz więcej mocy to zacznij od wymiany silnika.
J20A jest całkiem wdzięcznym materiałem do Vitary.
Ja gdybym miał zrezygnować z superuniwersalnego auta to zamiast 1,6 16V wybrałbym jakiegoś TDIka i dmuchnął mu więcej - z 90 konnych wychodzą bezpiecznie 110-130 KM.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: sob sty 25, 2014 7:51 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2013 9:10 pm
Posty: 229
Lokalizacja: Nidzica
Myślałem żeby zmienić na 1.6 16v ale dzięki :D

_________________
Błoto wciąga :D
____________________________________
Suzuki Vitara 1.6 16v 92r.
Bodylift 6cm
Lift:
-tył felicja kombi, amory omega
-przód merc
-sierżant
-dystans na wał
-Snorkel
-kopia Simex-a 265/75r16
-Felgi et-35 8J
-Winda Dragon Winch 12000lbs


Na górę
Post: sob sty 25, 2014 7:54 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 18, 2012 8:18 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: KLI, wawa
kup sobie lepiej flaszkę i wypij z sąsiadem, bo co tu dużo mówić są rzeczy możliwe i nie możliwe, a zwiększanie mocy w vitarowskim 1,6 8v za pomocą magicznych skrzynek jest rzeczą kosmiczną :lol:

_________________
?każdy alkohol jest bardzo dobry z wyjątkiem denaturatu, który jest dobry?
viewtopic.php?f=28&t=9240


Na górę
Post: sob sty 25, 2014 7:57 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 18, 2012 8:18 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: KLI, wawa
co do przesiadki z zdrowego 1,6 8v na 1,6 16v to jak zamienianie klaczy na wałacha niby ogier a jednak jajek nie ma :lol:

_________________
?każdy alkohol jest bardzo dobry z wyjątkiem denaturatu, który jest dobry?
viewtopic.php?f=28&t=9240


Na górę
Post: sob sty 25, 2014 8:02 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 05, 2012 11:15 pm
Posty: 757
Lokalizacja: sucha beskidzka
zax pisze:
Załóż rezystor za 60 groszy na obwód czujnika temperatury zasysanego powietrza i osiągniesz to samo - wzrost spalania i niemierzalnie (nieopłacalne i niewielkie) lepsze wkręcanie się silnika.
Chip tuning może być skuteczny ale w silnikach doładowanych, tam można sporo poprawić.
W wolnossącej benzynie spalanie jest jakościowe, nie ilościowe, więc zwykle producent już wycisnął elektronicznie co się dało. Poprawa w takich silników to bardziej kwestia precyzyjnego otwarcia i zamknięcia zaworów, czyli kompresji i ewentualnie ostrych wałków rozrządu, dobrych świec i kabli, a w niewielkim stopniu sterowania wtryskiem.
Jak chcesz więcej mocy to zacznij od wymiany silnika.
J20A jest całkiem wdzięcznym materiałem do Vitary.
Ja gdybym miał zrezygnować z superuniwersalnego auta to zamiast 1,6 16V wybrałbym jakiegoś TDIka i dmuchnął mu więcej - z 90 konnych wychodzą bezpiecznie 110-130 KM.



najlepsze wyjście to wpakowanie do vitary motura tdi grupy vag.... mażę o czymś takim.... :mrgreen:

ps z własnego doświadczenia wiem że bezpiecznie jest nawet do 180km
obok vitary w blaszaku stoi golf ALH(seryjnie 90km) ze 145kucami :mrgreen:

_________________
znów w dłoni zamiast płaskiej butelki...
znany kształt kolby od parabelki...
a w końcu palca wibruje skrycie...
jak łaskotanie tu śmierć ,tu życie...


Na górę
Post: sob sty 25, 2014 8:03 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
1,6 16V nie ma dużo więcej mocy, ale na trasy i po mieście jest bardziej ekonomiczna.
To świetny silnik do krótkiej Vitary, która ma być do wszystkiego.
Wsadzisz coś mocniejszego pod maskę, to pourywasz wszystko.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: sob sty 25, 2014 9:04 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2013 9:10 pm
Posty: 229
Lokalizacja: Nidzica
hehe, nic mocniejszego nie chce bo nie chce nic pourywac, a 16v troche lepiej na pewno bedzie kreciła na 31' i chyba najmniej przerabiania byłoby :P

_________________
Błoto wciąga :D
____________________________________
Suzuki Vitara 1.6 16v 92r.
Bodylift 6cm
Lift:
-tył felicja kombi, amory omega
-przód merc
-sierżant
-dystans na wał
-Snorkel
-kopia Simex-a 265/75r16
-Felgi et-35 8J
-Winda Dragon Winch 12000lbs


Na górę
Post: ndz sty 26, 2014 8:04 am 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
lepszy taki do gniazda zapalniczki więcej mocy daje:) łatwy montaż i niższa cena :lol:

diesla to bym nie ładował do vitary, benzynka jest znacznie przyjemniejsza

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: pn sty 27, 2014 9:21 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 9:32 am
Posty: 483
Lokalizacja: Krakuff
Wypytałem kumpla który pakuje kompresory z Merca do Civików o podniesienie mocy w GV i to samo powiedział co "Zax" u góry trochę lepiej ale na dole nic - szkoda kasy i czasu na cziptiuning

_________________
Black Cabrio 91' 1.6 8V - było
GV XL7 03' 2.7 - jest (różnica)


Na górę
Post: pn sty 27, 2014 10:55 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 05, 2011 11:33 pm
Posty: 284
Lokalizacja: Kaszuby
romix_72 pisze:
Myślałem żeby zmienić na 1.6 16v ale dzięki :D


Jak tobie mało sprzedaj, kup całą 2.0, bedziesz mieć prawie 140km, fabrycznie dostosowane napędy do tej mocy, powinno tobie wystarczyć

_________________
VITARA 98 2.0. ESCAPE, ARB tył, IRONMAN 2", buda 2" , BFG 30", zderzaki stalowe - było
SAMURAI 92 1.3 DRAGON WINCH przenośna, MINISPOOL tył, LOCK-RIGH przód, OME, wieszaki 2", kopia SIMEX 30", zderzaki stalowe - jest


Na górę
Post: wt sty 28, 2014 9:45 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2013 9:10 pm
Posty: 229
Lokalizacja: Nidzica
ale czt e silniki 2.0 sa dobre?

_________________
Błoto wciąga :D
____________________________________
Suzuki Vitara 1.6 16v 92r.
Bodylift 6cm
Lift:
-tył felicja kombi, amory omega
-przód merc
-sierżant
-dystans na wał
-Snorkel
-kopia Simex-a 265/75r16
-Felgi et-35 8J
-Winda Dragon Winch 12000lbs


Na górę
Post: wt sty 28, 2014 9:55 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
romix_72 pisze:
ale czt e silniki 2.0 sa dobre?

Jak kupisz Vitarę w starej budzie z silnikiem 2,0 16V (J20A), to są dobre.
Poza bardziej problematycznym niż w G16(A/B) rozrządzie i nieco większym apetycie na paliwo auto jest dużo bardziej żwawe.
Niestety droższe w zakupie i utrzymaniu również.

Aha. 134 konie napędzające jedną oś w krótkiej Vitarze to przy MTkach na mokrym asfalcie samobójstwo gdy obrotomierz wskazuje ponad 4000 :wink:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: śr sty 29, 2014 8:16 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2013 9:10 pm
Posty: 229
Lokalizacja: Nidzica
:D

_________________
Błoto wciąga :D
____________________________________
Suzuki Vitara 1.6 16v 92r.
Bodylift 6cm
Lift:
-tył felicja kombi, amory omega
-przód merc
-sierżant
-dystans na wał
-Snorkel
-kopia Simex-a 265/75r16
-Felgi et-35 8J
-Winda Dragon Winch 12000lbs


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl