suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt maja 09, 2025 3:19 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lut 11, 2014 10:26 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: wt sty 28, 2014 7:35 pm
Posty: 9
Silnik: h27a
Model: xl7
Rok prod.: 2004
Witam.
Mam pewien problem. Autko chodziło jak sieczkarnia - po diagnozie rozrząd do wymiany - i tak też uczyniłem. Dodatkowo wymieniony usczelniacz wału.
Po całej operacji pojawił się problem którego wcześniej nie było. Autko dymi po odpaleniu dość mocno. Dym koloru szaro-biało-niebieski? coś podobnego. Po zagrzaniu silnika dymienie ustaje. W czasie jazdy bardzo niesystematycznie zdarza się że zakopci dość mocno. Nieraz na gazie, nieraz po odpuszczeniu. Płynu chłodzącego nie ubywa, chyba lekko ubywa oleju.
Dodam że silnik chodzi równo, obroty stałe, tylko po odpaleniu jak lekko wcisne gaz to rosną do 2-2,2tys i po chwili spadają i wraca wszystko do normy. Przed wymianą rozrządu obryty też wzrastały po odpaleniu, ale silnik nie kopcił ani deka.
Czy ktoś może coś podpowiedzieć?


Na górę
Post: wt lut 11, 2014 8:29 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 09, 2009 10:42 pm
Posty: 152
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna / Kzimierz Dolny
hehehhe znam ten problem masz na 90% uszkodzony zaworek odpowietrzenia lewej głowicy


Na górę
Post: wt lut 11, 2014 8:32 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 09, 2009 10:42 pm
Posty: 152
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna / Kzimierz Dolny
zastanawiam mnie tylko zbieżność wymiany rozrządu, a problem z zaworkiem u mnie było tak samo i u mojego brata w 2,7


Na górę
Post: wt lut 11, 2014 8:54 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 05, 2013 8:18 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Białystok
Niebieski dym to na pewno olej.

_________________
2.0 V6 - aktualnie w kawałkach...


Na górę
Post: śr lut 12, 2014 8:02 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 09, 2009 10:42 pm
Posty: 152
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna / Kzimierz Dolny
olej jest wyciągany przez zaworek z głowicy dlatego dymi i tym samym bierze olej. wyjmij odmę zaślep ją i zobaczysz że przejdzie jeśli nie to coś innego. Jeśli to zaworek to koszt ok 150 zł za nowy


Na górę
Post: śr lut 12, 2014 5:37 pm 
Offline
0" - piaskownica
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 28, 2014 1:05 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Kotlina Jeleniogórska
Witam . W którym miejscu znajduje się ten zaworek ?


Na górę
Post: śr lut 12, 2014 6:39 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: wt sty 28, 2014 7:35 pm
Posty: 9
Silnik: h27a
Model: xl7
Rok prod.: 2004
Dzieki za odpowiedzi. Jutro musze to sprawdzić. Dzis zaglądałem na tez zaworek i jest mokry od oleum i wycieka troszke z niego. Może faktycznie to jest to. Jak potwierdze to odpisze.


Na górę
Post: śr lut 12, 2014 9:22 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 05, 2013 8:18 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Białystok
exsstrom pisze:
Witam . W którym miejscu znajduje się ten zaworek ?


Z tyłu lewej głowicy - idzie od niego rurka do kolektora ssącego.

_________________
2.0 V6 - aktualnie w kawałkach...


Na górę
Post: śr lut 12, 2014 9:41 pm 
Offline
0" - piaskownica
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 28, 2014 1:05 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Kotlina Jeleniogórska
Dzięki , pozdrawiam.


Na górę
Post: śr lut 12, 2014 11:33 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt cze 21, 2011 9:36 am
Posty: 229
Lokalizacja: Poznań
Objawy trochę jak w "czarodziejskim silniku" vaikera. Czy oby na pewno rozrząd jest dobrze założony?

_________________
był: Long 2.0 V6 '97 LPG, lift 2,5" BFG MT T/A KM2 29"
był: ZJ 5.2 V8 '96 LPG, lift 5,5", koła 32"
były: Pajero III 3,5 V6 GDI '02 i 3,2 DiD '01
była: GV II 3,2 V6 '08
był: KJ 3,7 V6 '01
jest: GV I XL-7 '02, lift 3", koła 29"


Na górę
Post: czw lut 13, 2014 4:31 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 09, 2009 10:42 pm
Posty: 152
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna / Kzimierz Dolny
Rozrząd raczej jest dobrze założony ponieważ robił to Guru tego forum :)


Nie ma możliwości sprawdzenia tego zaworka, ponieważ on jest zbudowany z 2 sprężynek i kuleczki i właśnie ta sprężynka słabnie po pewnym czasie i dolot wsysa olej. Najłatwiej sprawdzić jest poprzez odłączenie odmy oraz zatkanie jej np. śrubą, jeśli polepszy się to wiesz czego to wina.


Na górę
Post: czw lut 13, 2014 8:08 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: wt sty 28, 2014 7:35 pm
Posty: 9
Silnik: h27a
Model: xl7
Rok prod.: 2004
Dziś zdemontowałem ten zaworek - w środku wszystko (blaszka i sprężynka) lata luźno. W jaki sposób to bezpiecznie "natenczas" zaślepić?

Trzeba zaślepić od strony kolektora czy głowicy? tzn dziura może zostać w kolektorze czy głowicy. Nie chodzi mi o druciarstwo tylko o bezpieczną jazde próbną. Chyba że twierdzicie że jak w zaworku wszystko lata to na 100%to jego wina.


Na górę
Post: pt lut 14, 2014 8:01 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 09, 2009 10:42 pm
Posty: 152
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna / Kzimierz Dolny
zaworek wsadź na swoje miejsce a odmę "rurę" odchodzącą od niego do kolektora sącego zaślep. W rurę możesz wsadzić śrubę . ja tak jeździłem , i nic się nie stało. pojeździsz dzień dwa i powinna być ok.


Na górę
Post: sob lut 15, 2014 9:42 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: wt sty 28, 2014 7:35 pm
Posty: 9
Silnik: h27a
Model: xl7
Rok prod.: 2004
Dziś udało mi się wygospodarować chwilke dla vitarki.

Wymieniłem świece - cała prawa strona strasznie ukopcona i w nagarze.

Zauważyłem że lało się dość mocno wody z wydechu - można nawet powiedzieć że rzygał wodą z sadzą.

Zdemontowałem zaworek odmy - zaślepiłem śrubą (naciąłem ją by nie było zbędnego ciśnienia w razie "w") i zaślepiłem też wlot do kolektora ssącego - strasznie falowały obroty.

Po zrobieniu kontrolnie ok10 km nie puścił dymka i wydech suchuteńki.

zastanawia mnie tylko czy to możliwe by przez ten zaworek "wypił" ok 0.7 litra oleum za 200km??? Bo troszkę się zszokowałem.


Na górę
Post: sob lut 15, 2014 9:47 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: wt sty 28, 2014 7:35 pm
Posty: 9
Silnik: h27a
Model: xl7
Rok prod.: 2004
Tak sobie jeszcze myśle i mam takie pytanie :

Czy nie możnaby zamiast bezpośrednio do kolektora doprowadzić tego węża od odmy do dolotu filtra powietrza?? a w kolektorze zostawić zaślepiony? U brata w Ferozie jest takie rozwiązanie i się sprawdza, a z tego kolektora u mnie to ssie niesamowicie.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl