suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt maja 09, 2025 12:41 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lut 02, 2014 11:33 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lut 20, 2011 9:20 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Konin
Witam ja założyłem sportowy filtr powietrza (wkładkę) po pierwszym przejechaniu jest ogromna różnica silnik się lepiej wkręca na obroty.
W dolnym zakresie obrotów też jest lepiej nie muli się jak na zwykłym filtrze oczywiście wydech dałem z kwasówki większą średnicę i w planach kolektor ma być też z kwasówki :)


Na górę
Post: ndz lut 02, 2014 12:13 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2013 9:10 pm
Posty: 229
Lokalizacja: Nidzica
a gdzie kupiłeś taki filtr?

_________________
Błoto wciąga :D
____________________________________
Suzuki Vitara 1.6 16v 92r.
Bodylift 6cm
Lift:
-tył felicja kombi, amory omega
-przód merc
-sierżant
-dystans na wał
-Snorkel
-kopia Simex-a 265/75r16
-Felgi et-35 8J
-Winda Dragon Winch 12000lbs


Na górę
Post: ndz lut 02, 2014 1:11 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
czesio 24 pisze:
Witam ja założyłem sportowy filtr powietrza (wkładkę) po pierwszym przejechaniu jest ogromna różnica silnik się lepiej wkręca na obroty.
W dolnym zakresie obrotów też jest lepiej nie muli się jak na zwykłym filtrze oczywiście wydech dałem z kwasówki większą średnicę i w planach kolektor ma być też z kwasówki :)

Nic dziwnego. Ma dużo lepszy przepływ powietrza niż zapewne zatkany wszystkim, co możliwe filtr oryginalny.
Szkoda tylko, że założonej wkładki zapewne nie nasączyłeś olejkiem do tego przeznaczonym i silnik zaciąga syf do cylindrów.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: ndz lut 02, 2014 2:02 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 02, 2012 7:55 pm
Posty: 147
Lokalizacja: gniezno
Nie wszystki filtry trzeba nasaczac niektore sa na sucho. Ja swego czasu mialem stozek super glosik vicia miala i myslalem ze jest silniejsza ale to zludzenie bylo moze sie lepiej wkrecala ale to wszysko a i spalanie poszlo + 2 literki prawie :razz:

_________________
vitara 95r., Lift 2'' bfg mtek km1
polonez + springi po kowalu :)


Na górę
Post: ndz lut 02, 2014 3:08 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
pemko85 pisze:
Nie wszystki filtry trzeba nasaczac niektore sa na sucho. (...)

Skąd taka informacja?
Wszelkie bawełniane filtry albo są nasączone fabrycznie, albo trzeba nasączyć, bo po prostu będą przepuszczać pył jak leci. Tak są zaprojektowane. Maksymalne zwiększenie przepływu kosztem filtrowania.
Może w wyścigach na 1/4 mili po asfalcie nie ma to znaczenia, ale filtr w aucie terenowym puszczający pył to morderstwo silnika...

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: ndz lut 02, 2014 5:24 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 02, 2012 7:55 pm
Posty: 147
Lokalizacja: gniezno
Na moim jak kupowalem bylo info ze nie trzeba niczym nasaczac ze jest na sucho i tym sie sugerowalem ale znawca nie jestem. Tez moim zdaniem bezpieczniej jest kupic porzadny tradycyjny niz jakis tam tjuningowany :ugeek:

_________________
vitara 95r., Lift 2'' bfg mtek km1
polonez + springi po kowalu :)


Na górę
Post: ndz lut 02, 2014 5:57 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
pemko85 pisze:
Na moim jak kupowalem bylo info ze nie trzeba niczym nasaczac ze jest na sucho i tym sie sugerowalem ale znawca nie jestem. Tez moim zdaniem bezpieczniej jest kupic porzadny tradycyjny niz jakis tam tjuningowany :ugeek:

A jakiej firmy ten filtr kupiłeś, że nie pisali o nasączaniu?

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: ndz lut 02, 2014 6:09 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 02, 2012 7:55 pm
Posty: 147
Lokalizacja: gniezno
Nie pamietam bym musial go poszukac gdzies na stryszku w garazu, ale nie byl to jakis z wysokiej polki bo dawalem cos kolo 60 zeta

_________________
vitara 95r., Lift 2'' bfg mtek km1
polonez + springi po kowalu :)


Na górę
Post: ndz lut 02, 2014 6:49 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lut 20, 2011 9:20 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Konin
na allegro są te filtry K$N firmy w zestawie jest olej do nasączania w spreju i do mycia faja rzecz bo nie musisz kupować filtra tylko czyścisz i jest spokój. Cena 200zł +przesyłka chyba 15zł starczy tych preparatów na dobre parę lat i jeszcze jest jeden plus jest uszczelniona puszka filtra jest on tak oblany gumą że po skręceniu jest szczelny testowałem.

http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... automotive


Na górę
Post: ndz lut 02, 2014 7:28 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
czesio 24 pisze:
na allegro są te filtry K$N firmy w zestawie jest olej do nasączania w spreju i do mycia faja rzecz bo nie musisz kupować filtra tylko czyścisz i jest spokój. Cena 200zł +przesyłka chyba 15zł starczy tych preparatów na dobre parę lat i jeszcze jest jeden plus jest uszczelniona puszka filtra jest on tak oblany gumą że po skręceniu jest szczelny testowałem.

http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... automotive

Do mojego 16V badziewia akurat 222 zł :lol:

To ten sam efekt można uzyskać kupując stożek w obudowie "Simota" i podpiąc do Snorkla z kibelrury :wink:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: ndz lut 02, 2014 8:32 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2013 9:10 pm
Posty: 229
Lokalizacja: Nidzica
Ja mam ori filtr uszczelniona pucha + kibel rura a na końcu stożek zwykły

_________________
Błoto wciąga :D
____________________________________
Suzuki Vitara 1.6 16v 92r.
Bodylift 6cm
Lift:
-tył felicja kombi, amory omega
-przód merc
-sierżant
-dystans na wał
-Snorkel
-kopia Simex-a 265/75r16
-Felgi et-35 8J
-Winda Dragon Winch 12000lbs


Na górę
Post: wt lut 18, 2014 11:52 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 08, 2014 10:07 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Olkusz
Poza faktyczną długowiecznością te filtry to lipa. Filtr ma filtrować powietrze i nic poza tym. Jak będzie zatkany to faktycznie może być spadek mocy. Ale żaden filtr nie doda wam mocy. Gdyby tak było to jadąc bez filtra powietrza mielibyście + 50 KM. Wracając do meritum, jedyne co może zwiększyć moc to ingerencja w sferę mechaniczną silnika. Biorąc pod uwagę ubogość elektroniki w Vitarach nie bardzo jest co poprawić. A wszelkie chipy to pic na wodę fotomontaż.
Przerabiałem różne marki pod względem nowych map. min w Jeepach i powiem Wam, że zawsze coś za coś.
Tutaj macie osiągi mojego Jeepa http://www.youtube.com/watch?v=fN7SwNrT7rY
Waga 2 tony silnik 4,7 seryjna moc 224 KM, opony 30/9,5 " lift 2"- średnia półka. Po modyfikacjach przyspieszenie na poziomie poniżej 7s, ale wywaliło simeringi na wale z przodu i z tyłu. Kilka chwil zabawy i koszt ok. 1000 PLN.
Chciałem osiągnąć wynik SRT, ale dałem sobie spokój i przesiadłem się na Suzuki.

_________________
Rzeczy niemożliwe- od ręki. Na cuda trzeba czekać dwa dni.
Vitara 2.0 R4, snorkel, klatka, ślizg, kubły i inne gadżety.
Tył na dwóch amorach- robi robotę.


Na górę
Post: śr lut 19, 2014 5:25 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Tuning N/A w zależności od silnika może dać przyrost mocy nawet 20% przy modyfikacji dolotu (całego dolotu, nie tylko filtra), wydechu i składu mieszanki. Dotyczy to silników na pełnym wtrysku z możliwością ingerencji w mapy wtrysków.
Przy gaźnikach podobno też da się sporo uzyskać - tego nigdy nie trenowałem.

Jeśli robi sie to z głową to taki silnik trochę pojeździ. Mam taki silnik (nie suzuki) podbity o 20% i przejechane około 70kkm (teraz ma >200kkm)

Jeśli dodatkowo zainwestujemy w mechanikę typu: wałki, regulowane koła rozrządu, tłoki, zawory, sprężyny zaworów itp to możemy dobić do 25-30%.
Tylko że w tym momencie zabawa robi się droga. Taniej jest wstawić inny silnik. Lub turbo :)

Kiedyś jak szukałem informacji o silniku J20 to trafiałem na strony o modyfikacjach silnika J18/J20. Tłoki F20b z hondy głowice z mocniejszej wersji itp.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr mar 12, 2014 2:46 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw maja 10, 2012 5:46 am
Posty: 47
Lokalizacja: Oksa
A Chip dla 2.0 Hdi tylko po to aby poprawić osiągi na obrotach do 2tyś. Czy to ma sens?

_________________
www.presfoto.pl
www.asko-oksa.pl


Na górę
Post: śr mar 12, 2014 3:34 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Diesel to inna sprawa. Tutaj można zdziałać czasami dużo więcej niż w benzynie.
Nie wiadomo tylko czy te diesle montowane w vitarach sa podatne na wirusowanie. Pytanie czy ktoś ma rozpracowane komputery z tych diesli?

EDIT:
chyba coś sie da:
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... hlight=hdi

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl