suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 9:51 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw cze 26, 2014 10:11 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 23, 2013 5:28 pm
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa Ząbki
1.6 16v i jest problem. krotko o samochodzie
egr zaslepiony
brak katalizatora
swiece przewody cewka palec nowiutkie i uszczelnione
sonda lambda nowa
tps nowe uzywany
alternator po regeneracji super sprawny

teraz zapieta jedynka i reduktor na kole 31cali i jezdzi bdb dopoki w wode gleboka nie wjade. najlepszy przyklad z pajeczna przez warte. pedal w podlodze a obroty bardzo powoli spadaja caly czas az sie nie wyjdzie z wody. pod wodacwahluje gazem i nic sie nie dzieje, nie ma sily nawet zsmielic kolami. mysllem ze moze wiskoza stawia opor ale raczej odpada ta teoria. moze jakis czujnik lub kostke zalewa mi np od walu korbowego ? moze gdzies woda do ukl du paliwowego sie dostaje bo juz mialem przeprawy z woda w baku, filtr wymienie ale jeszcze za chwile bo nie mam czasu baku wyjac. podrzuccie jakies pomysly bo nie wiem juz co sprawdzac. na dniach gaz zaloze moze sie poprawi na innym zasilaniu

_________________
Masz problem ze swoim TDI - zapraszam http://www.vag-serwis.pl
była 1.6 16v -> http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=12150 obecnie 8v na ruskich częściach


Na górę
Post: czw cze 26, 2014 10:16 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Jaka skrzynia? automat?

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: czw cze 26, 2014 10:17 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 23, 2013 5:28 pm
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa Ząbki
zwykly manual. jutro jeszcze zaplon sprawdze choc powinien byc ok bo po czarnym zasuwa super

_________________
Masz problem ze swoim TDI - zapraszam http://www.vag-serwis.pl
była 1.6 16v -> http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=12150 obecnie 8v na ruskich częściach


Na górę
Post: czw cze 26, 2014 10:22 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Manual ma.
Podłoże może się robi coraz bardziej miękkie? :mrgreen:

Jak czujnik położenia wałka rozrządu albo wału korbowego przestanie działać, to silnik zupełnie gaśnie.

Filtr suchy po wodowaniu?

Wiesz, generalnie silniki nie są zaprojektowane do pracy pod wodą :mrgreen:

Jakie kable dałeś?
Zajrzyj pod kopułkę rozdzielacza. Spróbuj ją na początek spryskać czymś wypierającym wodę.
Z wiekiem ponoć zaczyna przewodzić prąd zamiast izolować :wink:

Na 31" ile wyciąga na piątce?

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: czw cze 26, 2014 10:24 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Jak go na LPG nie popuści to bedziesz mial zagwozdke

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: czw cze 26, 2014 10:33 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 23, 2013 5:28 pm
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa Ząbki
warta ma dno caly czas takie samo. filtr suchy, troszke brudna przeplywka jeszcze pewnie za czasow kiedy nie mialem snorkla, kable najlepsze bosch, kopulka suchutka i zasilikonowana porzadnie. zreszta silnik nie przerywa tylko zwalnia pod woda mimo pedalu w deche. powinien chlapac woda na jedynce z reduktorem. na czarnym 95 poleciala a tak 80 za tirem caly czas bo likwidowal mi opory powietrza i nie zwalniala pod gorki. wlasnie boje sie jak bedzie to samo na gazie :/ jakiegos speca od silnikow podwodnych bede musial dorwac. a i czasem check sie zaswieci ale nigdy nie moge trafic do slawka na komputer

_________________
Masz problem ze swoim TDI - zapraszam http://www.vag-serwis.pl
była 1.6 16v -> http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=12150 obecnie 8v na ruskich częściach


Na górę
Post: czw cze 26, 2014 10:37 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 23, 2013 5:28 pm
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa Ząbki
a i jeszcze krecilem srubka od skladu mieszanki ta od gory co jest w przepustnicy bo mialem wysokie obroty. moze tam cos źle dobrane jest

_________________
Masz problem ze swoim TDI - zapraszam http://www.vag-serwis.pl
była 1.6 16v -> http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=12150 obecnie 8v na ruskich częściach


Na górę
Post: czw cze 26, 2014 11:15 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
marcin_tdi pisze:
a i jeszcze krecilem srubka od skladu mieszanki ta od gory co jest w przepustnicy bo mialem wysokie obroty. moze tam cos źle dobrane jest

:shock:
Składem mieszanki steruje komputer. Kręcenie śrubą kalibracyjną może spowodować, że mechanicznie przekroje bypassów powietrza będą już poza zakresem regulacji komputera.
Wysokie wolne obroty to na ogół lewe powietrze.
A brak mocy to albo zły skład mieszanki albo złe wyprzedzenie zapłonu.
A może jak na suchym bierze lewe powietrze, to pod wodą bierze "lewą wodę" przez jakąś dziurkę i przez to zamula? :roll:
Jak chcesz, to mogę pożyczyć interfejs i się podepniesz laptopem do auta. Łatwiejsze niż szukanie po omacku pod wodą.

Apropos Twojego PW, to w garażu ciężko mi będzie znaleźć tyle wody, żeby zasymulować przeprawę przez rzekę :mrgreen:
Na dodatek ostatnio czasu jak na lekarstwo...
Ale jak już wszystko inne zawiedzie, to się coś wymyśli :)


Na górę
Post: pt cze 27, 2014 6:36 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
No to już masz przyczynę.
80 km/h to dużo za mało. Słaba jest.
Jak zaświeci się check, to już jest bardzo źle.
Wybłyskaj sobie błędy.
Jak silnik pracuje, to spróbuj zatkać snorkel i sprawdź, czy zgaśnie.
Możesz też popsikać plakiem, czy innym samostartem wokół dolotu i sprawdzić, czy wzrosną obroty.
Jak nie, to pozostaje komp i skład mieszanki.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pt cze 27, 2014 7:10 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 23, 2013 5:28 pm
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa Ząbki
jak snorkel zatkany to gasnie ale rozbiore caly dolot jeszcze i zrobie od nowa porządnie. wszystkie polaczenia ppd maska. moze on faktycznie lewej wody dostaje. sa delikatne slady wody w rurze dolotowej. myslalem ze to jeszcze z zamierzchlych czasow jak rury nie bylo. a teraz z tym wyblyskaniem to nie moge nigdzie znalezc tej kostki. powinna byc biala 4pinowa gdzies kolo akumulatora? a jaki to interface ewentualnie trzeba miec pod to stare obd zeby chulalo ?

_________________
Masz problem ze swoim TDI - zapraszam http://www.vag-serwis.pl
była 1.6 16v -> http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=12150 obecnie 8v na ruskich częściach


Na górę
Post: pt cze 27, 2014 7:48 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
marcin_tdi pisze:
jak snorkel zatkany to gasnie ale rozbiore caly dolot jeszcze i zrobie od nowa porządnie. wszystkie polaczenia ppd maska. moze on faktycznie lewej wody dostaje. sa delikatne slady wody w rurze dolotowej. myslalem ze to jeszcze z zamierzchlych czasow jak rury nie bylo. a teraz z tym wyblyskaniem to nie moge nigdzie znalezc tej kostki. powinna byc biala 4pinowa gdzies kolo akumulatora? a jaki to interface ewentualnie trzeba miec pod to stare obd zeby chulalo ?

Do starego OBD Kostuch robi kabelki i soft.
A do wybłyskania błędów masz kostkę pod maską w okolicy akumulatora. Chociaż bywały jeszcze gdzieś...

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pt cze 27, 2014 8:04 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2729
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
jeszcze nad pedałemi gdzieś jest pod kierownicą kabelek do złączenia ale u mnie to nigdy nie zadziałało nie wiem czemu

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: pt cze 27, 2014 11:13 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
geochriss pisze:
Jaka skrzynia? automat?


A co w automacie jest nie tak?, bo objawy mam takie same... wystarczy wjechać w wodę tak powiedzmy do pełnego zanurzenia alternatora może ciut mniej i tak samo totalny brak mocy..

Skrzynia automat 3 - biegowy


Na górę
Post: pt cze 27, 2014 11:27 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Moze po prostu szukasz dziury w calym. woda po prostu stawia mega opór

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: pt cze 27, 2014 11:28 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
kubanos pisze:
geochriss pisze:
Jaka skrzynia? automat?


A co w automacie jest nie tak?, bo objawy mam takie same... wystarczy wjechać w wodę tak powiedzmy do pełnego zanurzenia alternatora może ciut mniej i tak samo totalny brak mocy..

Skrzynia automat 3 - biegowy

Dlatego, że woda w automacie działa gorzej od ATFu :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl