suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 9:59 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lip 17, 2014 10:21 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 15, 2011 10:00 pm
Posty: 56
Lokalizacja: Puławy
Witajcie. Pacjent to GV 2001r 1,6 16v. Silnik po nagrzaniu gaśnie i odpalić go można po ok, 15 min. jak trochę ostygnie. Stało się tak po wybuchu gazu i uszkodzeniu przepływki. Tak samo jest i na LPG i na benzynie więc nie jest to problem instalacji paliwowej, brak jest w tym czasie iskry. Jak jedzie to nie przerywa, ma moc. ECU silnika melduje uszkodzenie przepływomierza i czujnika położenia wału. Po podmienieniu ze sprawnej GV przepływki, czujnika położenia wału i cewek jest bez zmian. Kasowania pamięci komputera nie pomaga. Przeczyszczona masa silnika. Czy zostało już tylko rwanie wiązki od czujnika położenia wału czy może macie jakiś pomysł?

_________________
Vitara tdi


Na górę
Post: czw lip 17, 2014 11:20 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
a czujnik położenia wału został dobrany czy wsadzony przypadkowo z podobnej vitara

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: pt lip 18, 2014 5:49 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 15, 2011 10:00 pm
Posty: 56
Lokalizacja: Puławy
Czujnik dobrany z podobnej. Taki sam silnik tylko rocznik 2002.

_________________
Vitara tdi


Na górę
Post: pt lip 18, 2014 6:32 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: śr lut 02, 2011 8:19 pm
Posty: 556
Lokalizacja: Łomża
Miałem podobny przypadek w krótkiej 2.0 gasł potem jak ostygł można było odpalic,potem już jak zdech to nie odpaliłem wcale.Tak jak piszesz podmieniałem wszystko co możliwe aż wreszcie znalazł się elektrk który znalazł uszkodzony przewód który idzie we wiązce od czujnika położenia wału do cewek,i nie było iskry na zadnym garze po wymianie wiązki auto hulało jak trzeba i


Na górę
Post: pt lip 18, 2014 8:21 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Kabel idący od czujnika położenia wału do komputera jest ekranowany.
Miałem przypadek, że jedna z żył przetarła się do ekranu i sygnał zanikał czasami jak się coś napięło/naciągnęło/nagrzało.
Jeżeli masz do dyspozycji oscyloskop, to można sprawdzić oczami czy to ten przypadek.
A jak nie, to żmudne macanie wiązki... :(


Na górę
Post: pt lip 18, 2014 12:35 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 15, 2011 10:00 pm
Posty: 56
Lokalizacja: Puławy
Obawiałem się prucia wiązki ale cóż... Dzięki za pomoc i dzięki Kostuch za kabelek. Udało się połączyć po odnalezieniu właściwego portu usb i zmniejszeniu prędkości.

_________________
Vitara tdi


Na górę
Post: pt lip 18, 2014 12:46 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 09, 2014 3:57 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Iwonicz-Podkarpacie
Może to nie ten silnik , ale ja w GV HDI miałem kłopot podobny a elementem który mi bruździł był przepływomierz.
Po wymianie na nowy znów to samo. Okazało się że z filtra powietrza złamało się mocowanie i wpadło do środka.
Czemu tak się działo nie wiem . Mechanik połamane elementy namierzył , zamontował filtr i jak ręką odjął.

_________________
______________________________________________
Motóry: XT350-->WR400-->XT600-->WR250-->XT660R
4X4:Samurai 1.3-->K160-->Vitara 1.6 16V
Samochód: GV 2.0 2002


Na górę
Post: sob lip 19, 2014 9:50 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Faja pisze:
Obawiałem się prucia wiązki ale cóż... Dzięki za pomoc i dzięki Kostuch za kabelek. Udało się połączyć po odnalezieniu właściwego portu usb i zmniejszeniu prędkości.

Udało się podłączyć do GV?
Możesz podać ustawioną prędkość transmisji i ewentualnie nr z naklejki komputera?
Niektórzy mają problemy z połączeniem dp GV i może jest jakaś prawidłowość co do modeli :roll:

ps
Zamiast prucia wiązki, łatwiej i szybciej jest pociągnąć nowy kabelek między czujnikiem a komputerem.


Na górę
Post: ndz lip 20, 2014 8:19 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 15, 2011 10:00 pm
Posty: 56
Lokalizacja: Puławy
Korzystałem z programu RhinoPower Engine Management. W ustawieniach Comms prędkość 7812. Co do numerów kompa to dopiero za dwa tygodnie będę mógł je sprawdzić jak kumpel wróci z urlopu.

_________________
Vitara tdi


Na górę
Post: ndz kwie 26, 2015 4:59 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 15, 2011 10:00 pm
Posty: 56
Lokalizacja: Puławy
Odświeżam temat. Auto przeszło remont silnika po tym jak kawałek porcelanki ze świecy żarowej zniszczył gładź cylindra. Silnik był wyjęty więc był dobry dostęp do wszystkiego. Ten silnik nie ma czujnika położenia wału. Ma tylko czujnik wałka rozrządu i to jego podmienialiśmy. Mimo to komputer melduje uszkodzenie czujnika wału. Oczywiście problem niepalenia po nagrzaniu jest nadal. O co może chodzić w tym dziwnym samochodzie?

_________________
Vitara tdi


Na górę
Post: ndz kwie 26, 2015 9:21 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
[/color]
Faja pisze:
Odświeżam temat. Auto przeszło remont silnika po tym jak kawałek porcelanki ze świecy żarowej zniszczył gładź cylindra.

Faja pisze:
Witajcie. Pacjent to GV 2001r 1,6 16v.


Coś mi się nie zgadza... :roll:


Na górę
Post: ndz kwie 26, 2015 9:24 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Jeden i drugi post nie mają ze sobą nic wspunego :mrgreen: Ten drugi post dot silnika VW, znaczy się pierwszy twój cytat :mrgreen:

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: ndz kwie 26, 2015 9:25 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2729
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
no coś ty nie słyszałeś o świecach żarowych w 16v ?? :D :mrgreen: :P :lol:
ty no ja też :P

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: ndz kwie 26, 2015 9:26 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2729
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
marirus pisze:
Jeden i drugi post nie mają ze sobą nic wspunego :mrgreen: Ten drugi post dot silnika VW, znaczy się pierwszy twój cytat :mrgreen:


o silniku ,,VW'' tym bardziej nie słyszałem :mrgreen:

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: ndz kwie 26, 2015 9:26 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
To o tym viewtopic.php?f=6&t=7386 mowa :mrgreen:

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl