czaya pisze:
Jeśli ktoś pytającemu o opony na asfalt-teren proponuje nalewki MT to wg mnie właśnie pied.oli głupoty.
Miałem nalewki MT w Samuraiu(Dakar cośtam..), Jimnym(sahara coś tam a'la yokohama), Vitarze(kopie maxxis mudzilla) i nie polecę ich nikomu, kto chce jeździć poza terenem.
Opona jest cięższa, ma większe opory i nie hamuje (bez względu na bieżnik).
To ja się też pochwalę
W vitarze miałem po kolei BFG AT - Kumho KL78 - Ruski AT KAMA- Insa Turbo Ranger (kopia BFG AT) - Insa Sahara 235 - Yokohama Geolandar ATS - Sahara 265...
Na czarnym mokrym, suchym i w śniegu bez odczuwalnej różnicy - tylko SAHARA 2 razy głośniejsza a ruskie były krzywe
W błocie nie piszę bo każdy kto jeździł na Saharze wie co ten wzór potrafi (porównując - KL71 nie robi a KM2 nie wyjeżdża z kolein i też nie robi)
Polatałem też w tej vitarze na kopii simexa Insa Turbo - Wcale nie taka straszna na asfalt jak się wydaje (głośna ale nie śliska)
Na chwilę Matadory Izorda - najgorsza opona na jakiej jeździłem.
Bardzo krótko na Duratrack - naprawdę cicha jak na taki bieżnik
Na Pajęcznie byłem na jakimś starym MT Michelina (głośniejsza niż simex i bardziej śliska)
Chwilę na KL71 - na asfalcie bardziej śliska - na śniegu dramat - jak łysa szosówka (mowa o pierwszym KL71 co robił duże przebiegi)
I coś tam jeszcze ale nie warte nawet zapamiętania.
Myślę, że porównanie dosyć dobre bo wszystkie koła testowane w jednym tym samym aucie.
w innych vitkach znalazły by się jeszcze inne oponyczaya pisze:
...
Wszyscy wiemy że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego - stąd opony w tym temacie powinny być kompromisem - wiadomo że nie idealnym.
Nie uważam że duratrack to AT (miałem w Vitarze) - miałem w swoich samochodach BFG AT (Patrol), Matadory(Vitara i GV), Dunlopy (GV), teraz(GV) mam nalewki a'la BFG AT i żadna z tych opon nie była tak sprawna w terenie jak Duratrack, a Duratrack w żadnym stopniu nie był lepszy na asfalcie niż którakolwiek z tych ATeków.
Duratrack jest MT, który jest do opanowania bez względu na teren, jest lekki i w miarę trwały.
Gorzej oczyszcza się niż BFG MT KM1 (Patrol, Samurai) czy KM2(Vitara) czy starszy Goodyear MTR(Vitara).
Aha, w gnój jest simex, żadna z powyższych.
Czyli tu się zgadzamy - Duratrack jest lepszy od AT ale gorszy od innych MT (w błocie)
Ja go nazywam najlepszym ATekiem - Ty "najgorszym MT" ale mi to do niego nie pasuje
Nie wiem czemu taką złą opinie masz o Saharze - ja przed wyjazdem do Albanii zmieniłem Yokohama ATS na Saharę (ATS mnie zawiódł bo miał być super na mokrym a był może troszkę lepszy od Sahary ale bardzo mało zauważalnie)
PS.
Kiedyś też byłem przeciwnikiem nalewek dopóki nie dostałem Insa Turbo Ranger (kopia BFG AT) chwilę po tym jak śmigałem na oryginale BFG AT i nie zobaczyłem kompletnie żadnej różnicy (myślałem, że się będą gorzej wyważały, będą głośniejsze, krzywe i będą kostki odpadać jak to niektórych np polskich nalewkach się zdarzało)
Ale np to co miałeś w samuraiu (Insa Turbo Dakar) to na asfalt najgorsze goowno (gorsze niż Insa kopia simexa) i po tym też bym się zraził
PS2.
Nie bronię Sahary dlatego, że sprzedaje opony tej firmy !
Sprzedaje opony tej firmy bo na wszystkich jeździłem i będą dalej jeździł i mam je teraz w lepszych cenach

PS3.
Chyba coś jest ze mną nie tak bo właśnie zdałem sobie sprawę, że opony w Longu wymieniałem częściej niż olej w silniku

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na
https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !