suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 5:07 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sie 25, 2008 8:38 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Witam.
Mam następujący problem:
Podczas jazdy na benzynie przy prawie wolnych obrotach - np 1-ka i jazda w korku przy lekkim dodaniu gazu i odpuszczeniu silnik spada z obrotów najpierw gładko a następnie jakby samochód chciał stanąc dęba (obroty ok 800 - 900) i powoduje to szarpnięcie.
Regulowałem TPS wg danych z haynesa i jest ciągle tak samo.
W sobote wyjazd do Chorwacji i pewnie będe musiał jeździć na benzynce (na LPG nie ma tego objawu) co to może być bo jest "denerwujące" ?
Pomocy.

Jeszcze jedna sprawa to luzy w układzie napędowym - dośc duży luz na tylnym moście (na oko ok 5 stopni kręcenia wałem) oraz co mnie bardziej martwi luz góra - dół na wejściu wału tylnego w reduktor.
Czy jest możliwość skasowania tego luzu przy reduktorze - domyślam się że to luz na łożysku i jest tam lekko zapocone olejem. Czy nie rozpadnie się przez następne 2 - 3 kkm?

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: pn sie 25, 2008 9:05 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
Na takich niskich obrotach po prostu się nie jeździ.... Silnik na gazie jest bardziej elastyczny więc dlatego jakoś znosi takie katowanie. Nie próbuj jechać tak dieslem: wibracje wykręcą wszystkie śruby :wink: :mrgreen: .

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: pn sie 25, 2008 10:47 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
5 stopni na ataku to raczej norma
luz na wejsciu do reduktora jest tez zawsze i tu awarji by sie raczej nie spodziewał

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: wt sie 26, 2008 8:04 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Oki uspokoiliście mnie z tymi luzami - choć troche denerwujące bo most "puka" jak to było w standardzie w autach z fso. Ale dopuki nie wyje nie dotykam.

Co do szarpania - chyba mam sprawce - IAC praktycznie stał i nie bardzo reaguje na podanie 12v więc pewnie będzie do wymiany. Narazie przeczyszczony i uszczelniony bo ktoś wcześniej grzebał z tyłu zaworu przy śrubie na ampul - dziś kawałek jechałem na benzynie - zające sobie poszły mam nadzieje że na stałe.

Mam tylko nadzieje że podczas podruży do Chorwacji autko mnie nie zawiedzie - niby wszystko ok nie grzeje się itd, rozrząd nowy, tylko paski klinowe zostały stare ale jeszcze jako tako wyglądają.
Dzięki za pomoc.

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl