suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt maja 09, 2025 12:38 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt gru 16, 2014 8:01 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt mar 25, 2011 11:04 am
Posty: 71
Witajcie

Mam trochę problem i już nie mam pojęcia co robić :?: Czy tak ma po prostu być, czy to normalne i trzeba przywyknąć ?
Może od początku: Vitka to Long 2.0 V6 na LPG - bez żadnych terenowych modyfikacji. Jest tam butla Z Grodkowa 40L, do której max wchodzi niecałe 28L czyli 30% mniej gazu, tak jak informuje tabliczka na butli, wielozawór OMB Tipo V1, Instalacja EUROPEGAS, Sterownik 4gas-6, zawór gazu LOVATO. Zawsze na butli zrobiłem koło 250-260 km, wychodziło więc jakieś 12-13L na 100 km w trybie mieszanym. Od pewnego momentu zaczęły się dziać takie rzeczy, że nie moglem przekroczyć 240 km na butli więc jeszcze ok. Przyszedł czas na wymiany, wyciąłem stary nie działający już katalizator, wspawana została sama rura, wymienione filtry gazu, paliwa, powietrza, świece, wyremontowane hamulce, wymieniony olej z filtrem, nawet oddałem ostatnio do dobrego, znajomego gazownika na regulację instalacji, stwierdził, że trochę poprzestawianych parametrów było. Przed oddaniem Vitki na regulację LPG, a po wymianach wszystkich wyżej wymiennych rzeczy, już ciężko było jej na butli zrobić 200 km więc spalanie praktycznie 14L na/100 km. Teraz po regulacji 3 razy tankowałem i dalej lipa, jak w trasie zrobi te 100km na 14L LPG, to dzisiejsze spalanie w mieście wyszło mi praktycznie 16L z groszami. Wydaje mi się to już za dużo w porównaniu do stanu na początku. Jedną z przyczyn większego spalania jest pewnie wycięty katalizator, ale żeby aż tak drastycznie poszło w górę :?: Miałem jeszcze problemy z wielozaworem, jeden to taki, że raz odłączyła się rurka która ciągnie gaz z dołu butli, ale zostało to naprawione, a teraz jeszcze zajebi... tłucze się pływak, jak jest mało gazu. Może to wina butli, może coś z nią nie tak ? Dodam, że buta Vitka ma, zwłaszcza zyskała po wymianie świec i wycięciu katalizatora, nic nie muli, ładnie się zbiera, ładnie jedzie przy zmianie biegów, więc nic się nie dziej, czasami jak jadę autostradą to na chwilkę dosłownie zapala się check, wystarczy, że lekko przygazuję, albo popuszczę z gazu i check gaśnie. Co o tym wszystkim myślicie, czy jest ok, czy coś jeszcze nie tak :?: Będę wdzięczny za wszelkie informacje :)

Pozdrawiam

Marcin


Na górę
Post: wt gru 16, 2014 8:36 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt mar 06, 2012 2:45 pm
Posty: 236
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: 1.6 16v 2.0 v6 2,7v6
Model: 2x long
Rok prod.: 1997
mam ten sam problem tylko wtryski hana sterownik LPG-TECH nowe świece nowy filtr powietrza nowe filtry gazu silnik po remoncie nowe oleje wszystko idealnie ustawione na 47 litrach gazu robię 249 km :( tryb mieszany doliczam oczywiście ze może troche wiecej spalić bo snorkel lift koła 225/75/16 AT i rury ale bez przesady prawie 19/20 L na 100 km nie wiem juz co robić

_________________
2,7 v6 XL7 BFG 235/70/16 at ko2 +2"
Było
2.0V6 Long BFG 265/75/16 AT ko2 4"body 2" stal most lsd
samurai 1,3 zmota 235/75/15
Bordowa 1,6 16v 4" +2" stal most + LSD szumeks 265/75/15


Na górę
Post: wt gru 16, 2014 8:42 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Piszesz w innym wątku, że masz problemy z hamulcami - napraw to i sprawdź spalanie.

ps:
moja pali 25-30 l/100 LPG jak bym zszedł do 14 to bym świętował 2 dni ;)
Wymieniłem reduktor na KME do 200HP - teraz już gaz nie zamarza na listwie i nie wyłącza gazu przy duzym obciążeniu silnika na wysokich obrotach (3 bieg i 5000rpm)
Ale jeszcze nie przejechałem wiecej niż 100km.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt gru 16, 2014 8:48 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt mar 25, 2011 11:04 am
Posty: 71
danthe pisze:
Piszesz w innym wątku, że masz problemy z hamulcami - napraw to i sprawdź spalanie.

ps:
moja pali 25-30 l/100 LPG jak bym zszedł do 14 to bym świętował 2 dni ;)


Zgadza się, ale z tylnym kołem już poradziłem, nie blokuje. Przód, o którym właśnie piszę w innym wątku faktycznie się grzeje, ale oporów podczas kręcenia praktycznie nie ma (sprawdzałem na podnośniku). Myślisz, że przód też może powodować większe spalanie, taki zwykły ciężko chodzący klocek w jarzmie :?:


Na górę
Post: wt gru 16, 2014 9:03 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt mar 06, 2012 2:45 pm
Posty: 236
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: 1.6 16v 2.0 v6 2,7v6
Model: 2x long
Rok prod.: 1997
oczywiście ze tak moze wydawać sie tobie ze nie ma oporu ale jak sie zagrzeje troche minimalnie zwiększy swoją objętość zacznie trzeć i hamować
ja wiem ze u mnie jest z hamulcami wszystko ok tylko czemu mam takie spalanie ?

_________________
2,7 v6 XL7 BFG 235/70/16 at ko2 +2"
Było
2.0V6 Long BFG 265/75/16 AT ko2 4"body 2" stal most lsd
samurai 1,3 zmota 235/75/15
Bordowa 1,6 16v 4" +2" stal most + LSD szumeks 265/75/15


Na górę
Post: wt gru 16, 2014 9:39 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
slowikns pisze:
oczywiście ze tak moze wydawać sie tobie ze nie ma oporu ale jak sie zagrzeje troche minimalnie zwiększy swoją objętość zacznie trzeć i hamować
ja wiem ze u mnie jest z hamulcami wszystko ok tylko czemu mam takie spalanie ?


Podłącz się komputerem z softem do gazu i pojeździj na różnych biegach z różnymi obrotami - ja dopiero przy "pałowaniu" zobaczyłem że reduktor nie wyrabia i leje zimnym gazem. Sprawdź jakie masz parametry, temperatura na reduktorze, w silniku i gazu na listwie, sonda lambda, czasy wtrysku, mnożniki.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt gru 16, 2014 9:55 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt mar 06, 2012 2:45 pm
Posty: 236
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: 1.6 16v 2.0 v6 2,7v6
Model: 2x long
Rok prod.: 1997
wszystko idealnie jest czasy wtrysków ok cieś... itd wszystko jest ja było pół roku temu tylko pół roku temu paliła 14L a teraz pali 19/20

_________________
2,7 v6 XL7 BFG 235/70/16 at ko2 +2"
Było
2.0V6 Long BFG 265/75/16 AT ko2 4"body 2" stal most lsd
samurai 1,3 zmota 235/75/15
Bordowa 1,6 16v 4" +2" stal most + LSD szumeks 265/75/15


Na górę
Post: śr gru 17, 2014 8:04 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
A czy przypadkiem nie zbiegło to się z jakąś modyfikacją? Snorkel? Większe koła?
No i podstawa - sprawdź jakie spalanie jest na etylinie.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr gru 17, 2014 12:52 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt mar 06, 2012 2:45 pm
Posty: 236
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: 1.6 16v 2.0 v6 2,7v6
Model: 2x long
Rok prod.: 1997
snorkel + koła 225/75/16 ale ona 2/3 lata temu paliła 14/15 L gazu z tym samym pakietem auto jest w rodzinie od 5 lat za dobrze je znam no i od pół roku pali 19/20 L

_________________
2,7 v6 XL7 BFG 235/70/16 at ko2 +2"
Było
2.0V6 Long BFG 265/75/16 AT ko2 4"body 2" stal most lsd
samurai 1,3 zmota 235/75/15
Bordowa 1,6 16v 4" +2" stal most + LSD szumeks 265/75/15


Na górę
Post: śr gru 17, 2014 1:12 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
A mocy nie straciła?
Rozrząd przy remoncie był wymieniany?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr gru 17, 2014 4:10 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt mar 06, 2012 2:45 pm
Posty: 236
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: 1.6 16v 2.0 v6 2,7v6
Model: 2x long
Rok prod.: 1997
moc ma nie narzekam jest ok rozrząd nowy świece, filtry.Ustawiony idealnie kąt wyprzedzenia zapłonu nowe filtry gazu tankuje na dobrej stacji wszystko z autem jest ok tylko spalanie

_________________
2,7 v6 XL7 BFG 235/70/16 at ko2 +2"
Było
2.0V6 Long BFG 265/75/16 AT ko2 4"body 2" stal most lsd
samurai 1,3 zmota 235/75/15
Bordowa 1,6 16v 4" +2" stal most + LSD szumeks 265/75/15


Na górę
Post: śr gru 17, 2014 4:51 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
slowikns pisze:
moc ma nie narzekam jest ok rozrząd nowy świece, filtry.Ustawiony idealnie kąt wyprzedzenia zapłonu nowe filtry gazu tankuje na dobrej stacji wszystko z autem jest ok tylko spalanie


Pozostają jeszcze opory toczenia - czyli łożyska i hamulce, ciśnienie w oponach. Alternator, wiskoza - czy nie stoi na "dębowo".

EDIT:
Przypomniało mi się coś. U mnie się kiedyś poluzowała opaska na przewodzie gazowym przy filtrze. Uciekał gaz i spalanie było spore.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr gru 17, 2014 7:23 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt mar 06, 2012 2:45 pm
Posty: 236
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: 1.6 16v 2.0 v6 2,7v6
Model: 2x long
Rok prod.: 1997
danthe pisze:
slowikns pisze:
moc ma nie narzekam jest ok rozrząd nowy świece, filtry.Ustawiony idealnie kąt wyprzedzenia zapłonu nowe filtry gazu tankuje na dobrej stacji wszystko z autem jest ok tylko spalanie


Pozostają jeszcze opory toczenia - czyli łożyska i hamulce, ciśnienie w oponach. Alternator, wiskoza - czy nie stoi na "dębowo".

EDIT:
Przypomniało mi się coś. U mnie się kiedyś poluzowała opaska na przewodzie gazowym przy filtrze. Uciekał gaz i spalanie było spore.



jedynie łożyska możliwe ale hamulce sprawdzałem rozkręcałem tłoczek wraca itd nie trzyma koła jest ok weze gazowe są nowe i dobre trzymające opaski nigdzie nie ucieka gaz jestem tego pewny

_________________
2,7 v6 XL7 BFG 235/70/16 at ko2 +2"
Było
2.0V6 Long BFG 265/75/16 AT ko2 4"body 2" stal most lsd
samurai 1,3 zmota 235/75/15
Bordowa 1,6 16v 4" +2" stal most + LSD szumeks 265/75/15


Na górę
Post: czw gru 18, 2014 11:20 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt mar 25, 2011 11:04 am
Posty: 71
Wczoraj jeszcze tak gdybałem i zastanawia mnie jeszcze sonda lambda, czy po wycięciu kata, (mimo to, że sonda jest przed nim) możliwe jest jej przekłamywanie ze względu na szybsze wydalanie spalin ? slowikns sprawdzałeś to może u siebie :?: Ja mam zamiar ją wykręcić w weekend i zobaczyć w jakim jest stanie.


Na górę
Post: czw gru 18, 2014 11:31 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Przy pojedynczej sondzie to nie powinno mieć aż takiego wpływu na spalanie.
Możesz ją odłączyć bez wykręcania i sprawdzić co się stanie ze spalaniem. Powinno wzrosnąć - większa bezpieczna dawka w trybie bez sondy. Jak będzie mniejsze to wskazuje na przekłamanie wskazań sondy.
U mnie odłączenie lambdy nie powoduje nawet zapalenia CE ;)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl