suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 8:16 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lut 09, 2015 7:59 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr gru 03, 2014 5:19 pm
Posty: 174
Lokalizacja: POZNAŃ
ja tu temat do dyskusji zarzucam i widze ze sami fachowcy są... a nikt sensownie nie potrafi sprawy wyjasnic:(

_________________
VITARA 2.0 16V. LIFT 4 RDZIKONE LACZKI 245/75/16. CUDNA


Na górę
Post: pn lut 09, 2015 8:08 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
robertb3 pisze:
ja tu temat do dyskusji zarzucam i widze ze sami fachowcy są... a nikt sensownie nie potrafi sprawy wyjasnic:(

No kolego, twierdzisz że nikt sensownie Ci nie wytłumaczył? A przeczytałeś odpowiedzi? Może Radzik, koziołek, NuVo powinni ci wyboldować, podkreślić i napisać czerwoną czcionką w rozmiarze 22?

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: pn lut 09, 2015 8:13 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Ech.

Atak i talerz pracują w parze, wyrabiają się wzajemnie. Parowanie ataku i talerza z dwóch różnych zestawów, które mają po zylion kilometrów przelotu, to operacja zasadniczo psu w dupę.

To ta sama zasada co w układach z przeniesiem napędu przez łańcuch - rozrządy samochodowe, napędy moto czy... rowery. Cały układ wyrabia się wzajemnie i wzajemnie dociera (akurat w moto i tym bardziej rowerach dopuszczalne są często wymiany zębatek co którąś wymianę łańcucha, ale to nie istotne tutaj).

Układ pracuje w zestawie i takie zestawienia o jakim myślisz to druciarstwo. Poczytaj sobie o regulowaniu luzów w dyfrach, to pewnie łatwiej zrozumiesz czemu nie ma sensu takie parowanie.

No i pytanie zasadnicze - czy atak i talerz z różnych zestawów będą się w ogóle zazębiać? Czy ilości zębów i ich wielkość będzie współgrać?

Ale jakbyś taką hybrydę robił to cyknij foty i koniecznie film z jazdy próbnej :mrgreen:

Zima długa...

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: pn lut 09, 2015 8:45 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr gru 03, 2014 5:19 pm
Posty: 174
Lokalizacja: POZNAŃ
o prosze w koncu sie doczekałem:)

a wracajac do lichej wytrzymałosci 5,125.. co w tym przypadku ja powoduje?

przecierz w przełozeniach 4,6 4,8 i 5,125 wałek ataku jest taki sam 8 zebów róznica tkwi w talezu 37 39 i 41 zębów??? hm

_________________
VITARA 2.0 16V. LIFT 4 RDZIKONE LACZKI 245/75/16. CUDNA


Ostatnio zmieniony wt mar 31, 2015 8:08 pm przez robertb3, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: pn lut 09, 2015 8:49 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
robertb3 pisze:
o prosze w koncu sie doczekałem:)

a wracajac do lichej wytrzymałosci 5,125.. co w tym przypadku ja powoduje?

przecierz w przełozeniach 4,6 4,8 i 5,125 wałek ataku jest taki sam 8 zebów róznica tkwi w talezu 37 39 i 41 zębów??? hm

Im wiecej zebów na talerzu to tym samym muszą być ciensze slabsze mniej wytrzymale, bo koło ma taką samą średnice. To tak na logike

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: pn lut 09, 2015 9:32 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
robertb3 pisze:
tak wogóle na miejscu mam firme takową

http://www.kolazebatepoznan.pl/galeria_transcom.html

moze z nimi pogadac co do produkcji przełozeń? albo 4,24 do reduktora:)

No na pewno nie będzie tanio i nie będzie taniej niż kupić z firm które to robią, nie wypowiadam się co do wytrzymałości bo mogą zrobić mocniejsze ale wykonanie pierwszego zestawu cię zabije conowo, projekt, technolog...

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: pn lut 09, 2015 10:02 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 04, 2014 9:57 pm
Posty: 176
gutek.a4 pisze:
robertb3 pisze:
tak wogóle na miejscu mam firme takową

http://www.kolazebatepoznan.pl/galeria_transcom.html

moze z nimi pogadac co do produkcji przełozeń? albo 4,24 do reduktora:)

No na pewno nie będzie tanio i nie będzie taniej niż kupić z firm które to robią, nie wypowiadam się co do wytrzymałości bo mogą zrobić mocniejsze ale wykonanie pierwszego zestawu cię zabije conowo, projekt, technolog...

Przede wszystkim musisz dać projjekt lub rysunki taka firma nie będzie kopiować akcesoryjnych przełożeń zaprojektowanych przez równie poważną firmę :lol:

_________________
Long 2.0 V6 '97 LPG
lift 4" będzie body lift 2" BFG MT T/A KM2 29"
stal, tarcze, snorkel
Poznań


Na górę
Post: pn lut 09, 2015 10:33 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Bazując na wzorze może (czyli - uwaga - zapewne nie wylatane truchło, a nówka sztuka nie śmigana) i by wykonali kopię, ale wydumki klienta to już wg. dokumentacji:
"Wszelkie elementy uzębione według dostarczonej dokumentacji konstrukcyjnej lub wzoru, dla przemysłu maszynowego, motoryzacyjnego, rolniczego, górniczego i kopalnianego"

To nie są proste i tanie rzeczy - spawarką i diaksem tego nie oblecisz ;)

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: pn lut 09, 2015 10:37 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Niedzwiadz pisze:
....
No i pytanie zasadnicze - czy atak i talerz z różnych zestawów będą się w ogóle zazębiać? Czy ilości zębów i ich wielkość będzie współgrać?

.....


na pewno nie

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn lut 09, 2015 10:55 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 04, 2014 9:57 pm
Posty: 176
dorabiałem teraz w Cegielskim dwa tryby do maszyny zęby proste tryby kontowe współpracujące ze sobą pod kontem 90 stopni zębatki średnicy 60 mm koszt wykonania wraz z obróbką cieplną fuchą po godzinach 500pln więc dorabianie lub kopiowanie przełożeń z reduktora lub innych będzie się opłacać tylko na masową skalę więc proponuję kupować te dostępne na rynku :D

_________________
Long 2.0 V6 '97 LPG
lift 4" będzie body lift 2" BFG MT T/A KM2 29"
stal, tarcze, snorkel
Poznań


Na górę
Post: wt lut 10, 2015 12:31 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr gru 03, 2014 5:19 pm
Posty: 174
Lokalizacja: POZNAŃ
radzik071 pisze:
Niedzwiadz pisze:
....
No i pytanie zasadnicze - czy atak i talerz z różnych zestawów będą się w ogóle zazębiać? Czy ilości zębów i ich wielkość będzie współgrać?

.....


na pewno nie

poparte praktyką? czy zasłyszane i wydumane? nad tym bym sie zastanawiał bo

Kod:

4.30 gears have a 10/43 tooth count
4.625 gears have an 8/37 tooth count
5.125 gears have an 8/41 tooth count
5.375 gears have an 8/43 tooth count
5.625 gears have an 8/45 tooth count

z postu danthe wynika ze takie przeozenia wystepuja w oryginale( http://bbs.zuwharrie.com/content?topic=15579.0 ) . wiec na logike biorac chciało by sie im robic wszystko od nowa nieeeeeeeee

_________________
VITARA 2.0 16V. LIFT 4 RDZIKONE LACZKI 245/75/16. CUDNA


Ostatnio zmieniony wt lut 10, 2015 12:43 am przez robertb3, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: wt lut 10, 2015 12:33 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr gru 03, 2014 5:19 pm
Posty: 174
Lokalizacja: POZNAŃ
jano250 pisze:
dorabiałem teraz w Cegielskim dwa tryby do maszyny zęby proste tryby kontowe współpracujące ze sobą pod kontem 90 stopni zębatki średnicy 60 mm koszt wykonania wraz z obróbką cieplną fuchą po godzinach 500pln więc dorabianie lub kopiowanie przełożeń z reduktora lub innych będzie się opłacać tylko na masową skalę więc proponuję kupować te dostępne na rynku :D



no fuchy po godzinach po kolezensku zawsze tanio wychodzą :lol:

_________________
VITARA 2.0 16V. LIFT 4 RDZIKONE LACZKI 245/75/16. CUDNA


Na górę
Post: wt lut 10, 2015 9:21 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
robertb3 pisze:
,,,
poparte praktyką? czy zasłyszane i wydumane?...


wydumane

W 4.3 masz 10zębów na ataku a w 5.125 8 zębów. Czyli zęby są całkiem innej grubości.
Zęby między sobą ustawia się z dokładnością co do ~3setnych milimetra a wydaje mi się, że różnica w grubości zębów będzie większa :wink:

robertb3 pisze:
,,,
poparte praktyką?...


Nie trzeba wkładać parasola do tyłka żeby wiedzieć, że się go tam nie rozłoży :wink:

Można dorobić tak jak piszesz przełożenia w firmie... za np 3000zł/2 komplet
Tylko jaki ma sens wydawanie kosmicznej kasy na zrobienie przełożeń które prawie nic nie dadzą ? Poza tym co zrobisz jak Ci jedne się rozsypią ? dasz do dorobienia za 2000zł/kpl?
(taniej by było oczywiście zrobić od razy duuużo kompletów)

Jest taka indiańska zasada TANIO = DROGO

Chcesz poczuć różnicę to zakładaj 4.24 do reduktora na które jest wieczysta gwarancja i przynajmniej wiesz za co płacisz.

Eksperymenty zostaw na imprezę jak będzie dużo alko do mieszania :mrgreen: :mrgreen:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt lut 10, 2015 10:13 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
4.24 to jest fajne przełożenie ale ma jedną wadę. Jest zbyt wolne. Do trialu natomiast idealne. Cudownym było by zwolnić reduktor vitary na szosowych 1.2 a terenowe 3.0. Ale nie da się uzyskac tych dwóch rzeczy na raz. Można dac inny reduktor i bedzie cacy. Główni bohaterowie to reduktory z gazika landrovera samuraja lub jimnego

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: wt lut 10, 2015 10:26 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 05, 2013 8:18 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Białystok
Zrób sobie te przełożenie, przetestuj i nie zawracaj gitary. Będzie działać to wrócisz i nawrzucasz wszystkim od pseudofachowców. A na razie to daruj sobie fochy, bo tak nie znajdziesz tu wsparcia.

Takich mądrali to ja mam na co dzień w robocie. Sami znawcy i supermechanicy a pieprzą takie głupoty, że aż zęby bolą. :mrgreen:

_________________
2.0 V6 - aktualnie w kawałkach...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl