suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest wt maja 06, 2025 8:50 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lut 12, 2015 9:51 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw lip 11, 2013 5:36 pm
Posty: 16
Witam, chciałbym się dowiedzieć jakie powinno być zużycie prądu na postoju - chyba typ silnika nie ma tu znaczenia ale podaję. W mojej 2.0 v6 wynosi 0,11A. Z racji tego że bardzo mało jeżdżę Vitarą, to chciałem ograniczyć zużycie - obecnie odpinam klemę. Zużycie wydaje mi się trochę za duże, spróbuję odpiąć radio i zegar. Czy takie odpinanie zasilania (myślę o zamontowaniu ręcznego wyłącznika tzw. hebla) będzie skutkowało negatywnymi konsekwencjami np. konieczność każdorazowej adaptacji silnika? Obecne zużycie prądu po ok 3 tyg rozładowuje mi akumulator, co nie jest zdrowe dla niego ale tak wychodzi 0,11 x 24 x 21 = 55

Pozdrawiam,
Andrzej


Na górę
Post: czw lut 12, 2015 10:08 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Pobór przy wyjętym kluczyku powinien być w okolicach 0,04-0,06A.
Ten co masz to taki jak mała żarówka. Może alarm lub centralny na pilota masz?
Ja wyłączam alarm w samochodzie który stoi dłużej w garażu - to daje sporo.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw lut 12, 2015 11:30 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw lip 11, 2013 5:36 pm
Posty: 16
Nie ma alarmu, a centralny jest na kluczyk tylko. Zegarek ma mieć cały czas podświetlenie? coś radio jeszcze może brać, jak odłacze oba to napiszę ile pobiera.


Na górę
Post: czw lut 12, 2015 12:31 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 09, 2014 3:57 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Iwonicz-Podkarpacie
Hebelek proszę sobie zainstalować w kabinie i nie trzeba klem odpinać. :wink:

_________________
______________________________________________
Motóry: XT350-->WR400-->XT600-->WR250-->XT660R
4X4:Samurai 1.3-->K160-->Vitara 1.6 16V
Samochód: GV 2.0 2002


Na górę
Post: czw lut 12, 2015 12:56 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
skubi666 pisze:
Nie ma alarmu, a centralny jest na kluczyk tylko. Zegarek ma mieć cały czas podświetlenie? coś radio jeszcze może brać, jak odłacze oba to napiszę ile pobiera.


Jak zegarek się świeci bez włączonej stacyjki to coś masz nadłubane. Nie powinien. Radio może pobierać trochę prądu w trybie standby - są takie które możesz włączyć bez stacyjki i dodatkowo mają podtrzymywanie pamięci.
Tak jak pisze Uziel - hebelek w kabinie i masz z głowy. Ale ogarnąć elektrykę też by się przydało.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt lut 13, 2015 2:02 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw lip 11, 2013 5:36 pm
Posty: 16
Coś chyba rzeczywiście z elektryką musi być pomieszane. Po odpięciu radia zużycie jest 0,10A. Chodzi mi o to czy odpinanie masy nie wpłynie na to że silnik będzie głupiał (konieczna nauka czy adaptacja). Swoją drogą to mam chyba nieźle namieszane w instalacji tylko nie znam żadnego warsztatu w okolicy który może mi coś poradzić, generalnie auto strasznie przymulone jest. Dzięki za info odnośnie podświetlenia - myślałem że ma tak być ;) będę musiał zajrzeć do elektryki

Pozdrawiam


Na górę
Post: wt lut 17, 2015 6:26 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw lip 11, 2013 5:36 pm
Posty: 16
Poodpinałem zbędne kabelki. Zużycie prądu wynosi 70 - 80 mA, Natomiast 20mA pobiera sterownik instalacji gazowej. Radio odpiąłem całkowicie. Czy to komputer steruje podświetleniem zegara? Zaczynają mi kończyć się pomysły - myślę że tem zapalony wyswietlacz może zżerać nadmiar prądu.


Na górę
Post: wt lut 17, 2015 7:25 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
70mA w starym samochodzie to wynik moim zdaniem dobry.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt lut 17, 2015 8:00 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw lip 11, 2013 5:36 pm
Posty: 16
Tak, ale martwi mnie świecący cały czas zegar - sterowany jest jakimś napięciem ze stacyjki czy może komputerem? Dzisiaj po podłączeniu akumulatora odpaliłem auto na 10 minut, po kilku min. włączył się check engine i po jakimś czasie zgasł (po ruszeniem potencjometrem otwarcia przepustnicy zgasło i więcej się nie powtórzyło). Czy check zawsze pali się po uruchomieniu stacyjki i gaśnie po uruchomieniu silnika. Mam nadzieję że to normalne bo już nie wiem od czego zacząć diagnostykę ...


Na górę
Post: wt lut 17, 2015 8:07 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
U mnie check gaśnie dopiero po odpaleniu silnika.
Nieprawidłowo ustawiony tps powoduje zapalenie sie check.
Komputer raczej nie steruje zegarkiem. Jeśli już to stacyjka a światła pozycyjne powodują jego przyciemnienie. Ale szczerze mówiąc to nie pamiętam jak to w vitarze u mnie jest - jakoś nie zwracam uwagi.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr lut 18, 2015 11:09 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt cze 21, 2011 9:36 am
Posty: 229
Lokalizacja: Poznań
Sprawdź pobór prądu przez sam komputer. U mnie kiedyś, to właśnie komputer odpowiadał za rozładowywanie aku przez noc. Elektronik coś tam przelutował i problem zniknął. A pamiętam, że już chciałem aku wymieniać...

_________________
był: Long 2.0 V6 '97 LPG, lift 2,5" BFG MT T/A KM2 29"
był: ZJ 5.2 V8 '96 LPG, lift 5,5", koła 32"
były: Pajero III 3,5 V6 GDI '02 i 3,2 DiD '01
była: GV II 3,2 V6 '08
był: KJ 3,7 V6 '01
jest: GV I XL-7 '02, lift 3", koła 29"


Na górę
Post: czw lut 19, 2015 10:36 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw lip 11, 2013 5:36 pm
Posty: 16
Sprawdzałem odpinając bezpieczniki, najniższe jakie mi się udało osiągnąć to 70mA, jak znajdę komputer to spróbuję go odłączyć. Z tego co zauważyłem to coś jest wpięte od kabli od stacyjki - ale raczej to sygnał do sterownika od gazu. Auto generalnie trochę szwankuje w różnych aspektach, bo niedomaga z mocą, nie wiem czy to ma związek. Chce zacząć od sprawdzenia elektryki do to mogę zrobić samodzielnie. A tak przy okazji ile sam komputer powinien zużywać prądu? bo rozumiem że każdy moduł sterownika coś tam pobiera, ale tzw. komputer to moduł sterujący m.in. silnikiem i pobiera najwięcej.


Na górę
Post: czw lut 19, 2015 10:49 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Komputer masz w GV z prawej strony za schowkiem pasażera. Jest to raczej jeden moduł i do tego oddzielnie immo ewentualnie. W GV z tego roku raczej nie było nic więcej.

Problemy z mocą w tych silnikach z tego co widze na forum są w 80% związane ze zużytym rozrządem.

Edit:
możliwe że podłączając się do stacyjki coś namieszali i zegarek się w szereg z czymś wpiął - dlatego świeci cały czas. Świeci normalnie czy jest lekko ściemniony jak kluczyk wyjmiesz?

ps:
Do GV jest serwisówka na sieci dostępna w PDF - polecam sprawdzenie instalacji zgodnie z informacjami z tego dokumentu.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw lut 19, 2015 10:54 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw lip 11, 2013 5:36 pm
Posty: 16
To nie jest GV ;) tylko normalna Vitara - tak jest przynajmniej w dowodzie - czy to coś zmienia?
Tak się obawiałem trochę że to rozrząd ale nie ma jakiś dźwiękowych objawów (a może nie mam porównania) niestety to mnie chyba nie ominie.


Na górę
Post: czw lut 19, 2015 10:59 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
A, to mi się jakoś ubzdurało że to GV

To komputer masz po lewej stronie nad nogą kierowcy pionowo wtyczkami do dołu. A immo po prawej stronie kolumny kierownicy - nad prawą stopą/kolanem kierowcy mniej więcej
To do vitary będzie gorzej z serwisówką. Jest po rosyjsku na sieci. I jest sensownie napisana nawet.

EDIT:
U mnie rozrząd też był cichy. A po wymianie mam wrażenie, że mam nowy silnik :) Nigdy tyle szwungu nie miał.

EDIT2:

podoba mi się to stwierdzenie że to normalna Vitara a nie GV :mrgreen:

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl