suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 8:01 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz lut 15, 2015 11:12 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw mar 21, 2013 11:33 am
Posty: 504
Lokalizacja: Pruszków i okolice
Witam.

Panowie i Panie staliśmy się posiadaczami Kia Sportage I generacji z silnikiem 2.0TD 83km. Silnik ten sam co w GV 2.0td (nie HDI). Czy macie jakieś sprawdzone pomysły na tuning tego silnika nie inwestując worka $? Będziemy wdzięczni za informacje.

Pozdrawiam

_________________

Grand vitara 2.5 v6 robi się
Pinin 5D 2.5" trepador 30" escape ewq-q9500
Były
Vitara 1.6 4" 30"
jeep XJ 4.0 3,5"
jeep XJ 2.1td 4" 32"
Vitara 1.6 8V 3" 31"
monterey 3.1td 32"


Na górę
Post: ndz lut 15, 2015 9:24 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 10, 2010 7:42 pm
Posty: 760
Lokalizacja: Sw michała 52
Silnik: G16A
Model: pickup
Rok prod.: 1997
zmień turbo na wydajniejsze ewentualnie dołóż intercoler rozkręć dawkę paliwa


Na górę
Post: ndz lut 15, 2015 10:05 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
To chyba lepiej na jakims forumie kijanki się dopytuj.
Wytnik kata i wydlub nagar z kolektora, wymien filtr powietrza na nowy. W Vitarze pomoglo

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: ndz lut 15, 2015 10:42 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Ja jakoś na brak mocy nie narzekam :wink:

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: wt lut 17, 2015 12:27 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw mar 21, 2013 11:33 am
Posty: 504
Lokalizacja: Pruszków i okolice
Panowie kiła 2.0td i Vitara 2.0td to ten samo motor :)

Kiła ma fabrycznie IC. Pomijam jego bezsensowne umiejscowienie (na silniku jak w pajero np) ale... Kręcenie pompy (dawki) raczej mało opłacelne bo... steruje komp. Co chodzi o turbo... To najrozsądniejsze rozwiązanie pytanie tylko brzmi na co wymienić co pasuje niemal P&P. Czy ktoś orientuje się czy da radę (a na 99% się da tylko trzeba wiedzieć od czego) i od jakiego auta zaaplikować większe wtryski? Staruszek narzeka trochę na muła w kijance. Puki co ma seryjne koła (205 75 15) ale będzie wkładane zapewne 31" lub nalewka 235 75 15 (więc ten sam rozmiar co nienalewane 31") a wtedy kiła będzie wyjątkowo mulasta.

To że suzuka jest żwawsza zapewne wynika z wagi. Nie wiem ile waży Twoja, ale kiła mimo że mniejsze waży 1500kg. Nigdzie nie mogę znaleść też jakie ma przełożenia w mostach.

_________________

Grand vitara 2.5 v6 robi się
Pinin 5D 2.5" trepador 30" escape ewq-q9500
Były
Vitara 1.6 4" 30"
jeep XJ 4.0 3,5"
jeep XJ 2.1td 4" 32"
Vitara 1.6 8V 3" 31"
monterey 3.1td 32"


Na górę
Post: wt lut 17, 2015 12:57 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
W tych silnikach samym programem do 100 koni powinno dać się podnieść.
Widze, że większość firm oferuje chip tuning w tym silniku. Niektórzy nawet obiecują 104 KM :)

edit:
pamietam ze w tdi 90KM program + wiekszy intercooler dały 140KM. Wtryski i wieksze turbo - 180KM.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt lut 17, 2015 4:21 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
godles pisze:
To że suzuka jest żwawsza zapewne wynika z wagi. Nie wiem ile waży Twoja, ale kiła mimo że mniejsze waży 1500kg. Nigdzie nie mogę znaleść też jakie ma przełożenia w mostach.
SUcz moja waży 1550kg, przynajmniej tak jest w dowodzie rejestracyjnym, ów diesel mazdowski w longu 2.0TDI i GV I 2.0TD z intercoolerem ma 87KM

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: wt lut 17, 2015 7:09 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw mar 21, 2013 11:33 am
Posty: 504
Lokalizacja: Pruszków i okolice
danthe pisze:
W tych silnikach samym programem do 100 koni powinno dać się podnieść.
Widze, że większość firm oferuje chip tuning w tym silniku. Niektórzy nawet obiecują 104 KM :)

edit:
pamietam ze w tdi 90KM program + wiekszy intercooler dały 140KM. Wtryski i wieksze turbo - 180KM.




1.9tdi na większym turbo i wtryskach nie podbijesz do 180km... Blokuje cię pompa wtryskowa której wydajność na około 170km się kończy... ten temat znam... mam passata 1.9tdi 1Z 90km. Wałek SDI wtryski 216 (w drodze) program (gotowiec). Turbo VTG leży i czeka na montaż być może w tym tygodniu... Ale 1.9tdi to zupełnie inna motorownia tam części do tuningu leżą na ulicy trzeba się po nie tylko schylić.

Wracając do kiły.. silnik mazdowski z IC 83km. Wszędzie gdzie nie patrzę na program to przyrost mocowy jest minimalny. okolice 90-94km i okolice 40 niutów. Trochę mało aby wawalić tysiaka.... w aucie za 5tke :)

_________________

Grand vitara 2.5 v6 robi się
Pinin 5D 2.5" trepador 30" escape ewq-q9500
Były
Vitara 1.6 4" 30"
jeep XJ 4.0 3,5"
jeep XJ 2.1td 4" 32"
Vitara 1.6 8V 3" 31"
monterey 3.1td 32"


Na górę
Post: wt lut 17, 2015 7:39 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
godles pisze:
1.9tdi na większym turbo i wtryskach nie podbijesz do 180km... Blokuje cię pompa wtryskowa której wydajność na około 170km się kończy... ten temat znam...

Muszę się skonsultować z właścicielem rzeczonej skody co tam namodził i ile dokładnie uzyskał - możliwe że było to 170 z kawałkiem - czyli maksimum tej pompy jak mówisz. Pamiętam że Accord 2.0 100kW niekoniecznie dawał radę :)
godles pisze:
mam passata 1.9tdi 1Z 90km. Wałek SDI wtryski 216 (w drodze) program (gotowiec). Turbo VTG leży i czeka na montaż być może w tym tygodniu...

IC z Iveco o ile dobrze pamiętam przeniesiony pod zderzak z błotnika. Turbina Garreta jakaś większa. Wtryski z ARL chyba były, wałki raczej nie ruszane. Jeszcze koło zamachowe z G60 (chyba) i za skrzynią się rozejrzyj mocniejszą bo przy tej mocy to ona jest najsłabszym ogniwem.

godles pisze:
Wracając do kiły.. silnik mazdowski z IC 83km. Wszędzie gdzie nie patrzę na program to przyrost mocowy jest minimalny. okolice 90-94km i okolice 40 niutów. Trochę mało aby wawalić tysiaka.... w aucie za 5tke :)


Idąc tropem innych modyfikacji to ja bym zaczął od większego IC i programu. Ale skoro tuning błotniaka masz opanowany to raczej to już przemyślałeś.
Jak patrzysz na przyrost mocy po wirusie to sprawdź jak się na wykresie rozkłada - może być tak że jest dużo wcześniej i dłużej dostępny maksymalny moment. A wtedy będzie to odczuwalne podczas jazdy.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt lut 17, 2015 7:54 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw mar 21, 2013 11:33 am
Posty: 504
Lokalizacja: Pruszków i okolice
danthe pisze:
godles pisze:
1.9tdi na większym turbo i wtryskach nie podbijesz do 180km... Blokuje cię pompa wtryskowa której wydajność na około 170km się kończy... ten temat znam...

Muszę się skonsultować z właścicielem rzeczonej skody co tam namodził i ile dokładnie uzyskał - możliwe że było to 170 z kawałkiem - czyli maksimum tej pompy jak mówisz. Pamiętam że Accord 2.0 100kW niekoniecznie dawał radę :)
godles pisze:
mam passata 1.9tdi 1Z 90km. Wałek SDI wtryski 216 (w drodze) program (gotowiec). Turbo VTG leży i czeka na montaż być może w tym tygodniu...

IC z Iveco o ile dobrze pamiętam przeniesiony pod zderzak z błotnika. Turbina Garreta jakaś większa. Wtryski z ARL chyba były, wałki raczej nie ruszane. Jeszcze koło zamachowe z G60 (chyba) i za skrzynią się rozejrzyj mocniejszą bo przy tej mocy to ona jest najsłabszym ogniwem.

godles pisze:
Wracając do kiły.. silnik mazdowski z IC 83km. Wszędzie gdzie nie patrzę na program to przyrost mocowy jest minimalny. okolice 90-94km i okolice 40 niutów. Trochę mało aby wawalić tysiaka.... w aucie za 5tke :)


Idąc tropem innych modyfikacji to ja bym zaczął od większego IC i programu. Ale skoro tuning błotniaka masz opanowany to raczej to już przemyślałeś.
Jak patrzysz na przyrost mocy po wirusie to sprawdź jak się na wykresie rozkłada - może być tak że jest dużo wcześniej i dłużej dostępny maksymalny moment. A wtedy będzie to odczuwalne podczas jazdy.



Z racji że siedzę w temacie modów 1.9tdi to napisałeś kilka rzeczy które całkowicie nie mają odzwierciedlenia...

Wtryski ARL... ARL ma pompki a nie wtryski....
zamach z G60... po co? jeżeli rozchodzi się od jednomas to 90km wersja ma jednomas i sprzęgło 1.9tdi G60 to to samo sprzęgło
IC z IVECO... wydajny często stosowany ale weź pod uwagę że nie ddo każdego auta się zmieści. W passace B4 z klimą nie ma na niego miesca (taki typ o którym piszesz to FMIC)
Skrzynia najsłabszym ogniwem... A dlaczego tak uważasz? 200km i 450 niutów znosi wymienia się z innego powodu niż wytrzymałość
Turbo garretta mam teraz to że garrett to nic nie mówi. U mnie będzie turbo garrett 1749VA (1.9tdi AWX 130km) były jeszcze 1749VB (ARL 150km) wiąże się to ze zmianą sterowania turbo z ciśnieniowego na podciśnienie (ori turbo WG a nie VTG)


To tak z grubsza :)


P.S.
objechać accorda 100kw to nie problem... u mnie jest około 115-120km (na więcej się nie nastawiam o ile w ogóle tyle jest) i prelude 133km do 100-110 na równo później zaczeła odchodzić. Poza tym porównywać 136km z benzyny do diesla o mocy około 20km większej (o niutach nie wspomnę i zakładam że waga aut podobna) to o wynik można być spokojnym...

_________________

Grand vitara 2.5 v6 robi się
Pinin 5D 2.5" trepador 30" escape ewq-q9500
Były
Vitara 1.6 4" 30"
jeep XJ 4.0 3,5"
jeep XJ 2.1td 4" 32"
Vitara 1.6 8V 3" 31"
monterey 3.1td 32"


Na górę
Post: wt lut 17, 2015 8:37 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
W czym nie ma odzwierciedlenia? ;)

Pompowtryski oczywiście miałem na myśli - zapominam o takich detalach, ponad 5 lat minęło. I to elminuje problem niewydajnej pompy :)
Krótki rzut okiem na google i już wiem, że były 1.9tdi na pompie i na pompowtryskach - skoro siedzisz w temacie to powinieneś wiedzieć, że tak było.
Turbine specjalnie napisałem "jakaś większa Garreta" bo nie wiem jaka - to chyba nie ma znaczenia w tej dyskusji. Podobno taka że do 200KM daje rade. Przytoczyłem skode jako ciekawostkę bo byłem pod wrażeniem jak z takiego toczydła się udało zrobić potworka :)
Temat tego diesla znam z relacji właściciela skody, a że w tym samym czasie motaliśmy - ja prelude H22A8 a on swojego błotniaka to się wymienialiśmy detalami. Możliwe że wyjściowa moc tego diesla była inna - ale chyba niewiele (107? 97? 101? 103?).
Było jeszcze trochę innych modyfikacji, których nie znam szczegółów (wydech, dolot?, zawieszenie i hamulce).
Zamach z G60 w zamian za dwumasę która oryginalnie w skodzie była i się skończyła lub nieładnie się zachowywała przy zwiększonej mocy. A po co? nie wiem - znam tylko ten fakt że został założony.
Skrzynia po ponad 140kkm zaczęła się odzywać z tego co pamiętam. I także nie ja tak uważam tylko po prostu pamiętam że znajomy mocno kombinował jaką skrzynię wstawić żeby było dobrze. Chyba został przy oryginalnej.

Accord (Coupe 2.0 iES 147KM a nie 133) szedł równo ze skodą jak miała w okolicach 140KM. Skoda po chwili troszeczkę lepiej, ale przy większych prędkościach honda odrabiała straty. Z tym, że nigdy do dużo większych prędkości nie doszliśmy podczas testów. Accord kilkadziesiąt kg cięższy chyba.
I umówmy się, że prelude 2.0 to raczej nie jeździ a się toczy ;) No chyba, że III generacji z masą poniżej 1t :mrgreen:

ps:
I już mam potwierdzenie - 185KM ma aktualnie Octavia.

EDIT:
Żeby nie było że nie na temat ;) - to czy wymiana IC w Kii na większy z przeniesieniem plus program nic nie da?

Edit2:
    Turbina Garret G17 od ARL
    Sprzęgło z zamachem G60 bo ma lepszy docisk i ori sie slizgało na dwumasie. 1.9 bez dwumasy w skodzie podobno rzadko występowały.
    pompa paliwa była wymieniana na wydajniejszą
    pompowtryski od ARL
    i dużo drobiazgów jeszcze

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw lut 19, 2015 1:41 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw mar 21, 2013 11:33 am
Posty: 504
Lokalizacja: Pruszków i okolice
no więc... prelude 133km a nie 147km... :) zamach jak już pisałem G60 czy 1Z jedna cholera.....
Pompowtryski a tradycyjna pompa to wbrew pozorom jeszcze kilka innych modów. Silniki na pompkach moiały mocniejszy dół i nie chodzi mi o niuty a wytrzymałość wału i panewek. Góra też ciut inna.... Niby to samo a jednak nic nie pasuje...
Turbo od ARLa to garrett VB1749 żadne G17..... I co mnie najbardziej zaciekawiło... pompa paliwa? w dieslu? To Ci dopiero.... Skrzynię zmienia się na taką co ma długie przełożenia. W silnikach na pompie VP jest to skrzynia o oznaczeniu ASD. Przy pompkach 6cio biegowa oznaczenia nie znam.


Najwydajniejsze turbo jakie sieba P&P pochodzi z 2.0TDI o oznaczeniu BRD :)

Proponuję zakończyć temat TDI bo on nie ma końca....


Wracając do kiły. Większy IC plus przeniesienie i program może i da efekty na czarnym... Ale ten samochód będzie też użytkowany w lekkim terenie. Dać go na przód w zderzak to po jednym wyjeździe będzie zapchany. Myślę że zmiana turbo da większe efekty. Pytanie czy ktoś się orientuje jakie turbo siedzi w tych silnikach? Trzeba by popatrzeć od czego podebrać aby przeróbek nie było za dużo.

_________________

Grand vitara 2.5 v6 robi się
Pinin 5D 2.5" trepador 30" escape ewq-q9500
Były
Vitara 1.6 4" 30"
jeep XJ 4.0 3,5"
jeep XJ 2.1td 4" 32"
Vitara 1.6 8V 3" 31"
monterey 3.1td 32"


Na górę
Post: czw lut 19, 2015 2:44 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Daj znać jak Ci się uda podrasować kijankę - znajomy ma sportage i chyba ma ten sam silnik. Też zaczyna mocy brakować, więc sie zainteresował :)

ps:

Chętnie pogadam o tdi - lubię zapach spalin z diesla ;)
Chyba warto wydzielić wątek, bo jest kilka tdi w samurajach czy vitarach...

Piszemy o różnych silnikach TDI.
Pisałem wcześniej, że była dwumasa oryginalnie. Bazą był silnik 1.9tdi około 90-100KM z dwumasą i pompowtryskami (nie pamiętam dokładnie ATD czy AXR?)
Jak zamach z G60 może być taki sam jak dwumasa?
Pompowtryski były oryginalnie, zostały wymienione na wydajniejsze, nikt nie robił konwersji z pompy na pompowtryski.

Turbina GT1749VB - z tak zwanej rodziny "GT17", napisało mi się G17 - piszemy o tej samej turbinie :mrgreen:

Co do braku pompy paliwa to mnie zaciekawiłeś. To co powiesz o układzie niskociśnieniowym przy pompowtryskach? Co tam wytwarza ciśnienie od 1.5 do 7.5 bar w tym układzie?

W czasie gdy to tdi było motane (2006-2008) to silniki 2.0tdi miały premiere (2003) i dopiero wchodziły na szeroki rynek. Wiec ARL był najmocniejszym dostępnym na rynku w normalnej cenie.

Co do skrzyni masz rację - namieszałem. Znajomy szukał dłuższej a nie mocniejszej, ostatecznie został przy oryginalnej. Jednak ona się po kilku latach zaczęła odzywać.

pps:
o silnikach hondy do 2001 roku bez serii K20 możemy podyskutować na innym forum - chociaż jedna zmota 4x4 z silnikiem z S2000 się pojawiła :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw lut 19, 2015 5:51 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw mar 21, 2013 11:33 am
Posty: 504
Lokalizacja: Pruszków i okolice
danthe pisze:
Daj znać jak Ci się uda podrasować kijankę - znajomy ma sportage i chyba ma ten sam silnik. Też zaczyna mocy brakować, więc sie zainteresował :)

ps:

Chętnie pogadam o tdi - lubię zapach spalin z diesla ;)
Chyba warto wydzielić wątek, bo jest kilka tdi w samurajach czy vitarach...

Piszemy o różnych silnikach TDI.
Pisałem wcześniej, że była dwumasa oryginalnie. Bazą był silnik 1.9tdi około 90-100KM z dwumasą i pompowtryskami (nie pamiętam dokładnie ATD czy AXR?)
Jak zamach z G60 może być taki sam jak dwumasa?
Pompowtryski były oryginalnie, zostały wymienione na wydajniejsze, nikt nie robił konwersji z pompy na pompowtryski.

Turbina GT1749VB - z tak zwanej rodziny "GT17", napisało mi się G17 - piszemy o tej samej turbinie :mrgreen:

Co do braku pompy paliwa to mnie zaciekawiłeś. To co powiesz o układzie niskociśnieniowym przy pompowtryskach? Co tam wytwarza ciśnienie od 1.5 do 7.5 bar w tym układzie?

W czasie gdy to tdi było motane (2006-2008) to silniki 2.0tdi miały premiere (2003) i dopiero wchodziły na szeroki rynek. Wiec ARL był najmocniejszym dostępnym na rynku w normalnej cenie.

Co do skrzyni masz rację - namieszałem. Znajomy szukał dłuższej a nie mocniejszej, ostatecznie został przy oryginalnej. Jednak ona się po kilku latach zaczęła odzywać.

pps:
o silnikach hondy do 2001 roku bez serii K20 możemy podyskutować na innym forum - chociaż jedna zmota 4x4 z silnikiem z S2000 się pojawiła :)



Napisałem że g60 i 1Z to to samo co chodzi o zamach.... 1Z to 1.9tdi 90km w VW passat B4 golf III audi 80 i audi A6 C4. To silniki o oznaczeniu 1Z. O silnikach hondy wiem tyle co nic wiem że tamta miała 133km :)

Ty mi lepiej powiedz od czego siedzą skrzynie w samcach i vitarach z 1.9tdi bo od dawna chcę taki silnik do XJ zamontować....

_________________

Grand vitara 2.5 v6 robi się
Pinin 5D 2.5" trepador 30" escape ewq-q9500
Były
Vitara 1.6 4" 30"
jeep XJ 4.0 3,5"
jeep XJ 2.1td 4" 32"
Vitara 1.6 8V 3" 31"
monterey 3.1td 32"


Na górę
Post: czw lut 19, 2015 7:53 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
godles pisze:
Ty mi lepiej powiedz od czego siedzą skrzynie w samcach i vitarach z 1.9tdi bo od dawna chcę taki silnik do XJ zamontować....


Ło tu coś ciekawego jest:
viewtopic.php?f=6&t=7386

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl